ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

У ЗМІ Полтавської, Сумської та Харківської областей кількість умнівних матеріаліву березні зросла

05.03.2009, 00:50
Криза минає… про це свідчить зростання кількості «джинси» в газетах Харківської, Полтавської та Сумської областей. В березні газети «Сумщина»  в Сумах  та «Зоря Полтавщини» у Полтаві посідають «лідируючи» позиції серед видань, за кількістю матеріалів, які зроблені з порушенням журналістських стандартів, в Харкові на «лідируючих» позиціях залишається «Газета по-харьковски». Полтавські експерти визначили 75  матеріалів опублікованих з порушенням журналістських стандартів. В Полтавській області виявили 28 матеріалів, в Харківський – 18, в Сумській – 29. Громадська організація «Асоціація “ Полтавські медіа – ініціативи ” підвела підсумки моніторингу матеріалів, написаних з порушенням журналістських стандартів, які були надруковані в січні 2009 року  у  6 виданнях в Полтавській, 5 виданнях Сумської  та 4 виданнях Харківської  областях.

Оцінювання матеріалів здійснювала експертна група, у складі якої Дмитро Бондаренко, соціолог, політолог, депутат Харківської обласної ради; Оксана Деркач, магістр державного управління, помічник-консультант народного депутата України; Ганна Кіященко, голова Полтавської філії Суспільної служби України, депутат Полтавської міської ради; Коробова Маріанна, президент Полтавської міської організації творчої молоді «Коло тебе».

Серед переглянутих статей, не позначених як рекламні, було:

Полтавська область:  (28 )

-  в газеті «Вечірня Полтава» -   10;

- в газеті «Зоря Полтавщини» - 12 ;

- в газеті «ТелеграфЪ» -  2;

- в газеті «Полтавська Думка» -  4;

- в газеті «Полтавський вісник» –  0;

- в газеті «Коло» - 0;

Харківська область:  (  18  )

- в  «Газета по-харьковски» -  8 ;

- в газеті «Вечерний Харьков» -  5;
- в газеті «Слобідський край» - 2 ;
- в газеті «Время» -  3;

 У Сумський області: ( 29  )

- в газеті «Сумщина» -  12;

- в газеті «Суми і сумчани» -  5 ;
- в газеті «Ваш шанс» - 6 ;
- в газеті «Данкор»  -    6;
- в газеті «Панорама» - 0 ;

Аналіз і тенденції:
 

Гана Кіященко: Спостерігається тенденція збільшення комерційної джинси. Політичні сили також не залишаються осторонь. Як і раніше найбільше «джинси» у виданнях муніципальних і представницьких органах. 

Оксана Деркач:

Перестала домінувати газова тема. Натомість з’явилися матеріали про різноманітні енергозберігаючі програми. Наприклад, стаття «Энергобудущее»  у «Панорамі».

Велика кількість матеріалів, присвячено діяльності тих чи інших підприємств. Важко сказати, наскільки це замовні матеріали, але насторожує занадто однобоке висвітлення їхньої діяльності. Розповіді про  стабільність і успішність підприємства може означати бажання власників підприємств скрити реальну ситуацію.

У політичній «джинси» появилась нова форма піару – соціологічні дослідження, і публікації рейтингів як різних політичних сил так і їх лідерів. Домінують тут Блок Литвина, БЮТ  і Єдиний центр.  Єдиний Центр до того на шпальтах  комунальних видань Сумщини звітує про переможні результати  на виборах до місцевих рад, які відбулися в кількох населених пунктах області.

Велика кількість інформації в  газетах присвячена діяльності різних громадських організацій і благодійних фондів. Схоже, криза сприяє активній роботі представників третього сектору. («громадянська Асамблея за громадянське суспільство» («Сумщина»№27-28), Всеукраїнський форум потерпілих від економічної кризи («Данкор»)

Спостерігається тенденція до розміщення в пресі статей про неякісні товари, про те, що ми споживаємо. В березні представники медіа посилили свою турботу про здоров’я читачів «У продмаг, як у бій».

Фонд соціального страхування, управління Пенсійного фонду, управління Національного банку постійно  гарантують читачам виплату пенсій, соціальної допомоги, та покращення ситуації у банківській сфері (валютні аукціони).

Дмитро Бондаренко: В березні збільшилась тенденція розміщення немаркованих матеріалів насамперед економічної тематики. Вірогідно,, яка вплинула на роботу навіть промислових гігантів. Саме тому матеріали типу «всупереч фінансовій кризі…» є лідерами березня серед проплачених матеріалів..
Стосовно політиків, то серед них як і у лютому, лідирує Володимир Литвин. це наслідки економічної кризи

Маріанна Коробова: Березень відрізняється від попередніх місяців збільшенням економічної «джинси». І, навпаки, політичних замовлень не так вже і багато. Можливо, що це тільки пауза у розміщенні замовних матеріалів від політичних партій, пов’язана із  невизначеністю щодо виборів. Активізувалися представники банківської сфери. Багато іміджевих статей присвячено активній діяльності різноманітних банків, що в теперішній скрутний час лишилися стабільним. Це свідчать про намагання повернути вплив на вкладників, та переконати читачів у тому,  що саме їм можна довіряти свої гроші. (Банк «Форум», Райффайзен Банк Аваль, Укрсіббанк», Індекс Банк).

 

Проект проходить за сприяння Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні.
Liked the article?
Help us be even more cool!