Криза минає… про це свідчить зростання кількості «джинси» в газетах Харківської, Полтавської та Сумської областей. В березні газети «Сумщина» в Сумах та «Зоря Полтавщини» у Полтаві посідають «лідируючи» позиції серед видань, за кількістю матеріалів, які зроблені з порушенням журналістських стандартів, в Харкові на «лідируючих» позиціях залишається «Газета по-харьковски». Полтавські експерти визначили 75 матеріалів опублікованих з порушенням журналістських стандартів. В Полтавській області виявили 28 матеріалів, в Харківський – 18, в Сумській – 29. Громадська організація «Асоціація “ Полтавські медіа – ініціативи ” підвела підсумки моніторингу матеріалів, написаних з порушенням журналістських стандартів, які були надруковані в січні 2009 року у 6 виданнях в Полтавській, 5 виданнях Сумської та 4 виданнях Харківської областях.
Оцінювання матеріалів здійснювала експертна група, у складі якої Дмитро Бондаренко, соціолог, політолог, депутат Харківської обласної ради; Оксана Деркач, магістр державного управління, помічник-консультант народного депутата України; Ганна Кіященко, голова Полтавської філії Суспільної служби України, депутат Полтавської міської ради; Коробова Маріанна, президент Полтавської міської організації творчої молоді «Коло тебе».
Серед переглянутих статей, не позначених як рекламні, було:
Полтавська область: (28 )
– в газеті «Вечірня Полтава» – 10;
– в газеті «Зоря Полтавщини» – 12 ;
– в газеті «ТелеграфЪ» – 2;
– в газеті «Полтавська Думка» – 4;
– в газеті «Полтавський вісник» – 0;
– в газеті «Коло» – 0;
Харківська область: ( 18 )
– в «Газета по-харьковски» – 8 ;
– в газеті «Вечерний Харьков» – 5;
– в газеті «Слобідський край» – 2 ;
– в газеті «Время» – 3;
У Сумський області: ( 29 )
– в газеті «Сумщина» – 12;
– в газеті «Суми і сумчани» – 5 ;
– в газеті «Ваш шанс» – 6 ;
– в газеті «Данкор» – 6;
– в газеті «Панорама» – 0 ;
Аналіз і тенденції:
Гана Кіященко: Спостерігається тенденція збільшення комерційної джинси. Політичні сили також не залишаються осторонь. Як і раніше найбільше «джинси» у виданнях муніципальних і представницьких органах.
Оксана Деркач:
Перестала домінувати газова тема. Натомість з’явилися матеріали про різноманітні енергозберігаючі програми. Наприклад, стаття «Энергобудущее» у «Панорамі».
Велика кількість матеріалів, присвячено діяльності тих чи інших підприємств. Важко сказати, наскільки це замовні матеріали, але насторожує занадто однобоке висвітлення їхньої діяльності. Розповіді про стабільність і успішність підприємства може означати бажання власників підприємств скрити реальну ситуацію.
У політичній «джинси» появилась нова форма піару – соціологічні дослідження, і публікації рейтингів як різних політичних сил так і їх лідерів. Домінують тут Блок Литвина, БЮТ і Єдиний центр. Єдиний Центр до того на шпальтах комунальних видань Сумщини звітує про переможні результати на виборах до місцевих рад, які відбулися в кількох населених пунктах області.
Велика кількість інформації в газетах присвячена діяльності різних громадських організацій і благодійних фондів. Схоже, криза сприяє активній роботі представників третього сектору. («громадянська Асамблея за громадянське суспільство» («Сумщина»№27-28), Всеукраїнський форум потерпілих від економічної кризи («Данкор»)
Спостерігається тенденція до розміщення в пресі статей про неякісні товари, про те, що ми споживаємо. В березні представники медіа посилили свою турботу про здоров’я читачів «У продмаг, як у бій».
Фонд соціального страхування, управління Пенсійного фонду, управління Національного банку постійно гарантують читачам виплату пенсій, соціальної допомоги, та покращення ситуації у банківській сфері (валютні аукціони).
Дмитро Бондаренко: В березні збільшилась тенденція розміщення немаркованих матеріалів насамперед економічної тематики. Вірогідно,, яка вплинула на роботу навіть промислових гігантів. Саме тому матеріали типу «всупереч фінансовій кризі…» є лідерами березня серед проплачених матеріалів..
Стосовно політиків, то серед них як і у лютому, лідирує Володимир Литвин. це наслідки економічної кризи
Маріанна Коробова: Березень відрізняється від попередніх місяців збільшенням економічної «джинси». І, навпаки, політичних замовлень не так вже і багато. Можливо, що це тільки пауза у розміщенні замовних матеріалів від політичних партій, пов’язана із невизначеністю щодо виборів. Активізувалися представники банківської сфери. Багато іміджевих статей присвячено активній діяльності різноманітних банків, що в теперішній скрутний час лишилися стабільним. Це свідчать про намагання повернути вплив на вкладників, та переконати читачів у тому, що саме їм можна довіряти свої гроші. (Банк «Форум», Райффайзен Банк Аваль, Укрсіббанк», Індекс Банк).
Проект проходить за сприяння Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні.