ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

У Рівному найбільше сумнівних матеріалів замовив БЮТ

05.11.2009, 00:40
Найбільше матеріалів з порушенням журналістських стандартів та з ознаками прихованої реклами було опубліковано у газетах «Рівне Вечірнє», «Рівне Ракурс» . Загалом виявлено 201 таких матеріалів.

    Із 201 матеріалів, де експерти зафіксували явні порушення стандартів актуальності, значущості та збалансованості, 52 - стосувалося комерційних організацій,  9 –державних установ. Серед політичних партій та блоків, які розглядаються як потенційні замовники сумнівних матеріалів, лідирує БЮТ (69 матеріалів).  
    Такими є висновки групи моніторів та експертів, які вони оприлюднили за результатами моніторингу публікацій у 8 друкованих виданнях Рівненщини, що його проводить громадська організація “Інформаційне агентство “Рівнеінформ” за підтримки Інституту масової інформації.

Про кого матеріал або ймовірний замовник Скільки було опубліковано
1.        БЮТ 69
2.   Фронт змін 18
3.   Штаб В. Ющенка 18
4.   Штаб С. Тігіпка 12
5.   Рівненська обласна державна адміністрація 9
6.   Штаб В. Януковича 5
7.   Опоненти БЮТ 3
8.   Опоненти В. Януковича 3
9.   Респіброн, лікувальний препарат 3
10.   ТМ "Рум"янець" 3
11.   Штаб Яценюка 3
12.   ВКФ "Віса" 2
13.   Знахарка Наталія 2
14.   Лайф 2
15.   Народна самооборона 2
16.   Пані Олена, цілителька 2
17.   Партія зелених 2
18.   Промед 2
19.   ТОВ "Завод мінеральної води Маломидська" 2
20.   Фольксафаген 2
21.   Чай «Принцеса Нурі» 2
22.   Єдиний центр 2
23.   Індустріалбанк 2
24.   Інститут здоров"я нації 2
25.   VAB банк 2
26.   АТЗТ"Фірма одяг" 1
27.   АТ Сбербанк Росії 1
28.   Банк Хрещатик 1
29.   Брокбізнесбанк 1
30.   Ворожкка Віта 1
31.   Дельта Банк 1
32.   ДП "Рівненський експертно-технічний центр" 1
33.   ЗАТ «Костопільський завод скловиробів» 1
34.   Знахарка Бажана 1
35.   Ймовірно Фронт змін 1
36.   Магазин «Здоров"я» 1
37.   Магазин "Все для підлоги" 1
38.   ПП "Арго-Експрес-Сервіс" 1
39.   ПСП "Шпанівське" 1
40.   Салон-магазин "Ruck-Zuck" 1
41.   СК «Провідна» 1
42.   СТ "Іллічівське" 1
43.   ТМ "Аляска" 1
44.   ТОВ БМУ "Промжитлобуд" 1
45.   ТОВ "ДП СВ Альтера-Рівне" 1
46.   Укрсиббанк 1
47.   «Чудо-чай» 1
48.   Штаб О. Пабата 1
49.   Штаб П. Симоненка 1
50.   Інститут парапсихологій "Нова генерація" 1
51.   Корпорація «Інсеко» 1
52.   Інтим-бутік "Спокуса" 1
53.   ВСЬОГО 201

До комерційної “джинси” експерти віднесли  52 матеріали до політичної – 

140 матеріалів, до матеріалів держустанов — 9.

Видання

Кількість замовних матеріалів

ВСЬОГО

Немаркована

Умовно маркована

“ОГО”

1

25

26

“Рівненська газета”

2

17

19

“Рівне вечірнє”

71

0

71

“Рівне-експрес”

30

0

30

“Рівне-ракурс”

19

2

21

“Літопис Заходу”

19

0

19

“Вільне слово”

3

0

3

“Провінційка”

12

0

12

ВСЬОГО

157

44

201

 Голубока Тетяна, медіа-юрист, м. Рівне: найбільшою проблемою  є те, що недолугий закон про вибори Президента фактично розв'язує руки засобам масової інформації, які перебувають у приватній власності. Так. користуючись закріпленим у ст. 58 закону гаслом, що кожен громадянин може вільно і всебічно обговорювати кандидатів, проводити передвиборну агітацію, ці ЗМІ масово розміщують немарковану політичну джинсу (листи в редакцію, замітки “політологів, соціологів тощо). Винятком з цього є державні та комунальні ЗМІ, яким заборонено розміщати інформацію, в якій є заклики голосувати за/проти кандидата, якщо ця інформація не розміщається за угодою з кандидатом. Для всіх ЗМІ залишилися без відповіді такі питання: як маркувати матеріали передвиборної агітації, де межа між агітацією і висвітленням виборчого процесу. Закон про вибори Президента чітких відповідей на це питання не дає. Це й спричинило такий вал замовних політичних матеріалів (140 політичних  із 201 виявлених замовних матеріалів).

Солнцева Тетяна, керівник проектів ГО РОМО «Школа універсального журналіста»: Епідемія грипу, ажіотаж навколо якої припав якраз на першу половину листопада, позначилась на “асортименті” як політичних, так і комерційних замовних матеріалів. У першому випадку привертає увага своєрідна “війна листів лікарів”, яка розгорнулась на сторінках місцевої преси. Є лист лікарів, де робиться припущення, що нагнітання напруги навколо епідемії може бути потрібне для продовження повноважень діючого Президента. Є звернення кількох лікарів, які відкликають свої підписи під цим листом. І є, зрештою, ще одне звернення медиків, де вони закликають не політизовувати тему грипу. Думаю, зайве говорити, що після такого “перевантаження каналів сприйняття” зразками епістолярного жанру пересічний читач може лише утвердитись у думці, що істерія навколо епідемії була політтехнологією, а як мінімум – що політики різних таборів намагались принаймні якнайбільше використати “грипозну” тему для власного передвиборчого піару. Тим більше, що тема грипу присутня і в не епістолярних матеріалах – на сторінках місцевих ЗМІ в листопаді вистачало “аналітики”, де до “каліфорнійської” епідемії також “пришивали” політичні “ноги”. Чи не найкреативнішим у “грипозному” контексті став заголовок “Вірус Ю1 Я 1” (імовірним замовником матеріалу вважаємо штаб Яценюка). Таким чином, те що на початку місяця сприймалось багатьма ледь не як національна трагедія, ближче до кінця листопада перейшло ледь не у формат КВНу.
Що ж до комерційної “джинси”, пов’язаної з листопадовою епідемією грипу, то її було загалом небагато, проте цілком логічно, що встигли оперативно зорієнтуватись і прорекламуватись деякі аптеки. Ще у “грипозному” контексті згадувалось про корисність мінеральної води. А ось лимони й часник у форматі газетних матеріалів не рекламували.
Опоненти Арсенія Яценюка в листопаді нарешті вичерпали доволі набридлу впродовж попередніх місяців “єврейську тему”. Тепер “антипіар”, спрямований на Яценюка, стосується переважно начебто падіння його рейтингу. “Злет і падіння Арсенія Яценюка” – промовистий заголовок одного з текстів цієї тематики. Про динаміку рейтингів кандидатів у листопаді писали чимало, і здебільшого в двох контекстах: опоненти Яценюка “переймались” зниженням рівня його підтримки, натомість прихильники Сергія Тигіпка наводили соціологічні дані, які мали довести, що їхній кандидат “набирає обертів”, констатуючи, що “змінилась трійка лідерів”.

Хома Людмила Романівна, виконавчий директор Телерадіокомпанії “Рівне 1” , м. Рівне:Кандидатів, чиї штаби імовірно могли виступати замовниками політичної "джинси", загалом небагато: як і раніше, лідирує Юлія Тимошенко. Чимало також матеріалів на користь Яценюка, Ющенка та Тігіпка, дещо менше - за Януковича. Решта кандидатів або не представлені у текстах рекламного характеру взагалі, або зустрічаються в одиничних випадках (Симоненко, Пабат).
Для порівняння, на місцевому телеканалі "Рівне 1" днями стартують теледебати за участю представників кандидатів - і їх, кандидатів, буде загалом 10 (із 18 зареєстрованих). Натомість читачі місцевих газет, можна сказати, роблять вибір здебільшого серед 5 кандидатів. Адже, як уже говорили колеги, власної виборчої аналітики в газетах немає - тільки "джинса" або маркована політична реклама.

Моніторинг здійснюється в рамках проекту «Моніторинг дотримання журналістських стандартів та підвищення медіаграмотності широкого кола українських громадян» за підтримки громадської організації Internews Network «У-Медіа» .
Liked the article?
Help us be even more cool!