ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

У рівненських ЗМІ у травні 2010р. рівень “джинси” суттєво зменшився

05.05.2010, 00:30
Найбільше матеріалів з порушенням журналістських стандартів, та з ознаками прихованої реклами було опубліковано у газетах «Рівне Вечірнє» та “Рівне Експрес”. Загалом виявлено 42 таких матеріалів, та 34 неналежно марковані.

З 42 сумнівних матеріали 23 були віднесені до комерційної "джинси", а 19 до політичної. Серед політичних партій та блоків, які розглядаються як потенційні замовники сумнівних матеріалів, лідирує БЮТ (13), поміж комерційних організацій лідирують місцеві фірми та підприємці.

Такими є висновки групи моніторів та експертів, які вони оприлюднили за результатами моніторингу публікацій у 8 друкованих виданнях Рівненщини, що його проводить громадська організація “Інформаційне агентство “Рівнеінформ” за підтримки Інституту масової інформації.

Видання

Кількість замовних матеріалів

Немаркована

Умовно маркована

 

Всього

 

комерційна

політична

всього

Вільне слово

1

0

1

0

1

Літопис Заходу

1

2

3

0

3

ОГО

0

0

0

34

34

Рівненська газета

6

1

7

0

7

Рівне вечірнє

12

4

16

0

16

Рівне Експрес

3

6

9

0

9

Рівне Ракурс

0

6

6

0

6

Всього:

23

19

42

34

76

Солнцева Тетяна, керівник проектів ГО РОМО «Школа універсального журналіста»: загальне зменшення кількості замовних матеріалів у рівненській пресі пояснюється різким зменшенням політичної “джинси”. У червні зафіксовано своєрідний “антирекорд” - лише 21 матеріал із ознаками замовних. Характерно, що навіть після закінчення президентських виборів лідером за кількістю таких текстів продовжує залишатись БЮТ ― його можна вважати імовірним замовником 12 із 21 тексту.

Загалом розстановка сил у таборі потенційних замовників політичної “джинси” в рівненській пресі дедалі більше наближається до “двопартійності”, про яку впродовж останнього року не раз говорили політологи: Партія регіонів ― з одного боку і БЮТ ― з іншого. Лише 2 з 21 тексту виглядають як такі, де потенційними замовниками могли бути інші політичні партії (по одному матеріалу ми віднесли до “сфери інтересів” СПУ та УНП). Упродовж місяця в жодній із проаналізованих газет ми не зустріли жодного тексту, де замовниками могли б виступити донедавна такі помітні на сторінках рівненської преси політичні сили Сергія Тігіпка, Володимира Литвина, Арсенія Яценюка.

Тональність матеріалів, потенційним замовником яких ми вважаємо Партію регіонів (як виразника політики Президента), дещо нагадує недавню “джинсу” БЮТ (часу прем'єрства Ю.Тимошенко) ― читачам розповідають про успіхи чинної влади. Характерні заголовки: “Весна ― час реформ!”, “Реформи не спинити!”, “Відновлення державності”. Менш оптимістично виглядають матеріали, замовником яких імовірно є БЮТ: “Ора4у українофобів до влади привели псевдодемократи”, “Бюджет Януковича ― бюджет обману”. Характерно, що, як і в період президентської кампанії, автори “бютівських” текстів продовжують різко критикувати В.Ющенка та А.Яценюка ― мовляв, вони не є справжніми опозиціонерами. Прикметні заголовки: “Віктор Ющенко ― опозиціонер “під пиво”, “Конструктивний” Яценюк у конструкції Януковича”.

Хома Людмила Романівна, виконавчий директор Телерадіокомпанії “Рівне 1”, м. Рівне: щодо комерційної “джинси”, то більшість матеріалів, як і минулого місяця, являють собою умовно марковані поради фахівців певного профілю з підверсткою у вигляді “візитки” з координатами певного підприємства, магазину чи експерта. Зі спілкування з редакторами знаємо, що такого роду матеріали користуються популярністю серед читачів ― їх не сприймають як стовідсоткову рекламу, багато хто просто використовує поради, які надав той чи інший фахівець. Відтак, можна стверджувати, що рівненські газети поступово знаходять своєрідний “м'який” варіант “джинси”, такий собі компроміс між бажанням заробити і необхідністю давати читачеві не “голу” рекламу, а корисну інформацію. Проте, важко сказати, наскільки пересічний читач звертає увагу на умовне маркування подібних матеріалів, що свідчить про їхній рекламний характер. (Зазвичай воно має вигляд квадратика, про який у вихідних даних газети вказується, що матеріpли з такою позначкою публікуються на правах реклами). Принаймні нам про такі дослідження не відомо.

Голубока Тетяна, медіа-юрист, м. Рівне: тематично серед замовних матеріалів комерційного характеру, як і раніше, переважають тексти з рекламою різноманітних медичних та оздоровчих товарів та послуг. До сезонних можна віднести матеріали туристичної та навчальної тематики.

Liked the article?
Help us be even more cool!