ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

У рівненських ЗМІ у квітні 2010р. кількість політичної джинси зменшилась

05.04.2010, 00:00
У рівненських ЗМІ у квітні виявлено 76 умовно маркованих та 84 немаркованих матеріали, з ознаками прихованої реклами. Із загальної кількості немаркованих сумнівних матеріалів виявлено 55 статті  комерційного характеру та 29 політичного.

Такими є висновки групи моніторів та експертів, які вони оприлюднили за результатами моніторингу публікацій у 8 друкованих виданнях Рівненщини, що його проводить громадська організація “Інформаційне агентство “Рівнеінформ” за підтримки Інституту масової інформації.

До комерційної “джинси” експерти віднесли  55  матеріали до політичної –  29 матеріалів

Видання

Кількість замовних матеріалів

Немаркована

Умовно маркована

Всього

комерційна

політична

всього

 

 

Вільне слово

6

1

7

0

7

Літопис Заходу

0

3

3

0

3

ОГО

4

0

4

72

76

Провінційка

0

3

3

0

3

Рівненська газета

15

2

17

4

21

Рівне вечірнє

20

8

28

0

28

Рівне Експрес

3

7

10

0

10

Рівне Ракурс

7

5

12

0

12

Всього:

55

29

84

76

160

 

Коментарі експертів:

Солнцева Тетяна, керівник проектів ГО РОМО «Школа універсального журналіста»:

політична “джинса” за результатами квітневого моніторингу склала менше чверті від загальної кількості виявлених матеріалів із ознаками замовних. Для порівняння: у березні таких газетних текстів було зафіксовано близько третини. При цьому можна констатувати не лише кількісне зменшення замовних матеріалів політичного спрямування, а й певне перегрупування їхніх потенційних замовників. Якщо раніше серед них беззаперечно лідирував БЮТ, то у квітні його перевага не настільки помітна: в рівненських газетах зафіксовано не набагато менше матеріалів, потенційним замовником яких могла бути Партія регіонів або інші формування, близькі до нинішньої президентської влади. Зазвичай подібні тексти містять позитивну оцінку перших кроків Президента. Промовистими є заголовки на зразок: “Президент кидає виклик корупції” або “Повернення України на міжнародну арену”. Дещо дивним у плані актуальності виглядає розміщений вже після Великодня матеріал, у заголовку якого — цитата: “Суспільство винесло вирок Ющенкові” (потенційним замовником вважаємо БЮТ).

Одна з “сюжетних ліній” можливих “бютівських” матеріалів — схвальна оцінка діяльності колишнього уряду. Характерний заголовок: “Країна під час кризи вистояла тому, що Тимошенко працювала”. Можна припустити, що подібні тези — своєрідна випереджувальна контрпропаганда на випадок поширення найближчим часом переможних рапортів про перші здобутки нової влади.

На цьому фоні інші політсили представлені поодинокими матеріалами — про себе нагадували Соціалістична партія, Партія зелених, “Фронт змін”, “Українська народна партія” та партія “За Україну!”. Прикметно, що Арсеній Яценюк став героєм як позитивно спрямованих матеріалів (стосувались діяльності “Фронту змін” на Рівненщині), так і одного критичного (імовірний замовник — БЮТ), що нагадало про недавню президентську кампанію. Крім того, декілька матеріалів упродовж місяця розповідали про новостворену партію “Українська платформа”. Натомість упродовж місяця нам не вдалося знайти статей з ознаками замовних, які б розповідали про діяльність політичних сил недавніх кандидатів у Президенти Сергія Тігіпка, Володимира Литвина, Анатолія Гриценка, Олега Тягнибока. Фактично відсутнім у газетному інформаційному просторі Рівненщини (принаймні серед промоніторених видань) був і екс-Президент Віктор Ющенко разом із “Нашою Україною”.

Загалом, якщо підійти до аналізу представленості політичних сил у замовних матеріалах рівненської преси в квітні 2010 року суто з точки зору кількісного співвідношення, то вимальовується така собі “трипартійність”: БЮТ (15 матеріалів), Партія регіонів (10 матеріалів) і “всі інші” (12 матеріалів).

Хома Людмила Романівна, виконавчий директор Телерадіокомпанії “Рівне 1” , м. Рівне: минулого місяця ми прогнозували нову тенденцію: появу іміджевих матеріалів підприємств, установ та організацій, які очолюють потенційні учасники майбутніх місцевих виборчих перегонів, звісно ж, з акцентом на особистість керівника та його обов'язковим фото - тобто такий собі “піар майбутнього кандидата коштом фірми”. Не виключали й появи аналогічного роду піар-матеріалів потенційних кандидатів на призначення у виконавчій вертикалі місцевого рівня або ж на місцевих комунальних підприємствах (закладах). Поки що така тенденція не стала особливо очевидною. Пояснень тому — два. По-перше, це подальше збереження невизначеності з датою майбутніх місцевих виборів. У таких умовах потенційні учасники перегонів, припускаємо, не поспішають витрачати гроші на газетну рекламу. Або ж віддають перевагу спонсорству масових заходів (спортивних, культурно-видовищних тощо), таким чином опосередковано забезпечуючи собі присутність у матеріалах ЗМІ. У Рівному останнім часом відбувається саме так. А на формування виконавчої вертикалі вплив публікацій у пресі, думаємо, переоцінювати не варто — і це причина друга.

Серед рекламних текстів комерційного спрямування привертають увагу матеріали про алкогольні напої, медичні та спортивно-оздоровчі послуги, різноманітне цілительство, догляд за домашніми тваринами, весняно-польові роботи. З-поміж причин, на нашу думку, ключову роль відіграють як сезонні фактори, так і активність рекламних відділів газет у певних конкретних напрямках, “прив'язаних” до створення на сторінках того чи іншого видання своєрідних “майданчиків” з корисною споживацькою інформацією та рекламою певного вузького профілю. Така “сегментація” рекламних площ газет стала однією з тенденцій рівненської преси в 2010 році.

Голубока Тетяна, медіа-юрист, м. Рівне:  у квітні продовжувала, образно кажучи, зростати “якість “джинси” - дедалі більше матеріалів містили корисну інформацію, а не пряму рекламу фірм чи підприємців, які виробляють або реалізують певний товар чи надають певну послугу. Фактично, значна частина матеріалів містила інформацію, яку читач, за бажання, міг би використати й самостійно, не звертаючись до фірм, які рекламуються під статтею — або безпосередньо з практичною метою, або принаймні з пізнавальною. Зазвичай такі матеріали маркуються квадратиками, і “прив'язка” змісту тексту до певної фірми (чи підприємця) відбувається лише через присутність її (його) назви та (або) телефону у підверстці до статті, винесеній на світло-сірий фон. А сам текст — це добірка корисних порад із самодостатньою цінністю.

Таблицю замовників сумнівних матеріалів в Рівному можна подивитися ТУТ

 

Liked the article?
Help us be even more cool!