ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

У рівненських ЗМІ кількість політичних та комерційних замовних матеріалів зрівнялась

05.03.2010, 00:10
У рівненських ЗМІ у березні виявлено 83 немаркокованих матеріали з ознаками прихованої реклами (“джинси”) та  73 умовно маркованих матеріали. Із загальної кількості немаркованих матералів виявлено 42 статті  комерційного характеру та 41 політичного. Умовно марковані матеріали  в основному публікуються в рекламно-інформаційному тижневику “ОГО” (68 матеріалів).

Такими є висновки групи моніторів та експертів, які вони оприлюднили за результатами моніторингу публікацій у 8 друкованих виданнях Рівненщини, що його проводить громадська організація “Інформаційне агентство “Рівнеінформ” за підтримки Інституту масової інформації.

Вільне слово -1

Літопис заходу -6

ОГО – 1 (68 неналежне маркування)

Провінційка -5

Рівненська газета  - 20 (5 неналежне маркування)

Рівне вечірнє -23

Рівне Експрес  -14

Рівне Ракурс – 13

Комерційна «джинса» -42

Політична «джинса» -41

Неналежне маркування -73

Найбільше політичних матеріалів, з ознаками прихованої реклами були спрямовані на підтримку політичного блоку БЮТ - 39 матеріалів. Політичні сумнівні матеріали також розміщували: Парті Регіонів, Партія За Україну та Фрон Змін.

Найбільше комерційної "джинси" розмістили група Баядера, магазин "Садиба", ТОВ Квазар Захід, магазин RuckZuck.

Солнцева Тетяна, керівник проектів ГО РОМО «Школа універсального журналіста»: завершення президентської виборчої кампанії не призвело до повного зникнення замовних матеріалів політичної тематики або, як ми загалом очікували, до переходу їх у розряд епізодичних. Політична “джинса” за результатами березневого моніторингу становила близько третини від загальної кількості виявлених матеріалів із ознаками замовних. При цьому, як і раніше, серед потенційних замовників лідирує БЮТ. Основні “сюжетні лінії”: створення “об'єднаної опозиції” (характерний заголовок: “Юлія Тимошенко очолила об'єднану демократичну опозицію”) та критика політичних конкурентів, зокрема в розрізі їхнього можливого місця в новій системі влади (прикметні заголовки: “Наша Україна” і Литвин “шестерять” у Януковича”, “Ролі “при дворі” розподілено” і т.д.). Продовжували публікуватись матеріали з критикою екс-президента (“Люди Ющенка на службі у Табачника”, “Борис Тарасюк: “Суспільство винесло вирок Ющенкові” тощо). Матеріали з критикою екс-прем'єра та позитивною оцінкою діяльності нової влади — в абсолютній меншості на цьому тлі. Таким чином, виникає відчуття, ніби президентська виборча кампанія досі не закінчилась.  На нашу думку, це можна пояснити імовірністю дострокових парламентських виборів, яка зберігається, та наближенням виборів місцевих. У цьому плані логічною є й присутність поодиноких іміджевих матеріалів “Фронту змін”, Соціалістичної партії, Української народної партії, партії “За Україну!”.

 

Вочевидь, найближчим часом, після призначення місцевих виборів, слід очікувати нової тенденції: появи іміджевих матеріалів підприємств, установ та організацій, які очолюють потенційні учасники перегонів, звісно ж, з акцентом на особистість керівника та його обов'язковим фото - тобто такий собі “піар майбутнього кандидата коштом фірми”. Не виключаємо й появи аналогічного роду піар-матеріалів потенційних кандидатів на призначення у виконавчій вертикалі місцевого рівня або ж на місцевих комунальних підприємствах (закладах). Адже в найближчі місяці цілий ряд посад такого роду можуть змінити володарів, й нинішні керівники або потенційні претенденти, вочевидь, спробують нагадати про себе через ЗМІ. Так це чи ні — побачимо вже в найближчий місяць-два.

Хома Людмила Романівна, виконавчий директор Телерадіокомпанії “Рівне 1” , м. Рівне: серед рекламних текстів комерційного спрямування привертають увагу матеріали про алкогольні напої (можна пояснити наближенням великодніх свят), весняно-польові роботи, спортивно-оздоровчі послуги, товари та послуги для будівництва та облаштування оселі (думаємо, тут відіграють роль два взаємопов'язані фактори - причини сезонного характеру та, відповідно, активна робота саме в цих напрямках з боку рекламних відділів газет). Традиційно стабільно високою є кількість реклами медичних послуг та препаратів.

Голубока Тетяна, медіа-юрист, м. Рівне: у березні продовжувалась тенденція, помічена нами в лютому: значна кількість замовних матеріалів належить до “м'якої” джинси, тобто подається ненав'язливо, з корисними порадами споживачам. Частина таких матеріалів фактично містить інформацію, яку читач може використати й самостійно, не звертаючись до фірм, які рекламуються під статтею — або безпосередньо з практичною метою, або принаймні з пізнавальною. Зазвичай такі матеріали маркуються квадратиками. Отже, образно кажучи, якість “джинси”, якщо така термінологія може бути прийнятною, - зростає.

Моніторинг здійснюється в рамках проекту «Моніторинг дотримання журналістських стандартів та підвищення медіаграмотності широкого кола українських громадян» за підтримки громадської організації Internews Network «У-Медіа» . 

ІМІ

 

 

Liked the article?
Help us be even more cool!