ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

У лютому кількість"джинси" в Сумській, Харківській та Полтавській областях різко зросла

05.02.2009, 01:20
В лютому газети «Суми і сумчане» в Сумах  та «Полтавська Думка» у Полтаві посідають «лідируючи» позиції серед видань, за кількістю матеріалів, які зроблені з порушенням журналістських стандартів, в Харкові рекордсменом стала «Газета по-харьковски». Полтавські експерти визначили 58  матеріалів опублікованих з порушенням журналістських стандартів. В Полтавській області виявили 24 матеріалів, в Харківський – 16, в Сумській – 18. Громадська організація «Асоціація “ Полтавські медіа – ініціативи ” підвела підсумки моніторингу матеріалів, написаних з порушенням журналістських стандартів, які були надруковані в січні 2009 року  у  6 виданнях в Полтавській, 4 виданнях Сумської  та 5 виданнях Харківської  областях. Оцінювання матеріалів здійснювала експертна група, у складі якої Дмитро Бондаренко, соціолог, політолог, депутат Харківської обласної ради; Оксана Деркач, магістр державного управління, помічник-консультант народного депутата України; Ганна Кіященко, голова Полтавської філії Суспільної служби України, депутат Полтавської міської ради; Володимир Неїжмак, голова Полтавського прес-клубу, власний кореспондент газети «Україна молода» в Полтавській області, депутат Полтавської обласної ради

Серед переглянутих статей, не позначених як рекламні, було:

Полтавська область:  (24 )

-  в газеті «Вечірня Полтава» -  6;

- в газеті «Зоря Полтавщини» - 4;

- в газеті «ТелеграфЪ» - 3;

- в газеті «Полтавська Думка» -  7;

- в газеті «Полтавський вісник» – 4;

- в газеті «Коло» - 0;

Харківська область:  (  16 )

- в  «Газета по-харьковски» -  7;

- в газеті «Вечерний Харьков» -  2;
- в газеті «Слобідський край» - 0;
- в газеті «Харьковские известия» -  1;

- в газеті «Время» - 6;

 У Сумський області: ( 18 )

- в газеті «Сумщина» -  4;

- в газеті «Суми і сумчани» -  9;
- в газеті «Ваш шанс» -  2;
- в газеті «Данкор»  -  3 ;
- в газеті «Панорама» -  не надійшли газети;

Аналіз і тенденції:  

Гана Кіященко: Знову спостерігається тенденція збільшення замовлених матеріалів політичних сил. Серед комерційних замовників прихованої реклами превалюють виробники алкоголю і оператор мобільного зв’язку. 

Оксана Деркач відмічає,  що зменшення  замовних матеріалів і реклами взагалі на початку року більше пояснюється святковими днями, ніж кризою, як здавалося.  У лютому  кількість джинси знову різко зросла. Цьому сприяє напруга в державі. Політики не тільки заговорили про дочасні вибори,  але і розпочали   піар своїх політичних сил в медіа.  Їхня активність  тільки на руку тим  представникам ЗМІ, які перетворюють це у бізнес.   З наближенням виборів кількість замовних матеріалів  політичного характеру буде зростати.

Василь Неїжмак: Наближення президентських виборів суттєво збільшило кількість політичної «джинси» у полтавський пресі. Особливо тієї, де замовники відверто «мочать» головних політичних конкурентів своїх «вождів» у стилі «чорного піару» президентської кампанії 2004 року. Зокрема, в газеті міської ради біля таких матеріалів ставлять абсолютно незрозумілу для більшості читачів невелику графічну позначку – малюнок долоні з олівцем. Для того,ю щоб її «розшифрувати» й ідентифікувати проплачений, замовний матеріал,читачеві треба перегорнути кілька чи навіть кільканадцять сторінок, дійти до останньої й у самісінькому її кінці прочитати, що така графічна позначка означає: цей матеріал друкується на правах реклами… Але навіть цю графічну позначку ставлять десь збоку, причому одну над цілим блоком «чорнопіарних» матеріалів (зазвичай складеного із трьох-чотирьох), під великою і зовсім не рекламною суперрубрикою для всієї сторінки – «Політика». Причому якщо замовили, і відповідно, проплатили матеріал не політичні патрони міської влади, тобто не ті ж БЮТівці, а , скажімо, окремо команда міністра Вінського чи представники Блоку Литвина, то ці матеріали виходять уже не під «камуфляжною» графікою, а під повноцінними словесними позначками «на правах реклами». Тож для їхньої ідентифікації не треба шукати останнього рядка останньої сторінки… неважко здогадатися, що в таких «упізнаваних»  матеріалах немає того бруду, який виливається на голови політ опонентів під «хитрими» позначками. Тож, на моє переконання, навіть «замасковані» у подібний спосіб матеріали треба зараховувати до політичної «джинси». Власне, називати речі своїми іменами, вказуючи на порушення журналістських стандартів.

Дмитро Бондаренко : аналіз лютневої преси засвідчив, що криза – не перешкода для «джинси». З наближенням весни замовних матеріалів в ЗМІ значно побільшало. Особливо це стосується політичних матеріалів. Нажаль, необхідно визнати, що на питаннях кризи сьогодні не спекулює хіба що лінивий! Йосип Вінський, Володимир Литвин та «План оновлення країни» «Єдиного Центру» – «антикризові» лідери за кількістю розміщень на сторінках регіональної преси у Полтаві, Харкові та Сумах.

Проект проходить за сприяння Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні. Моніторинг друкованих видань буде продовжуватися і надалі.

Liked the article?
Help us be even more cool!