ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

У Львові березень став рекордним за кількістю сумнівних матеріалів в пресі

05.03.2009, 00:00
Під час проведення моніторингу березень 2009 року став рекордним за кількістю матеріалів, розміщених в друкованих ЗМІ і зроблених з порушеннями норм журналістських стандартів. Рекордсменом за кількістю матеріалів, зроблених з порушенням журналістських стандартів, стала львівська газета “Новий погляд”. Про це свідчать результати моніторингу львівських друкованих ЗМІ, проведеного членами ГО ”Центр”Журналістський правозахист” від 1 березня по 29 березня 2009 року.

 

 


Експерти:

Анатолій Романюк, відомий політолог, журналіст.

Олег Онисько, журналіст, екс-редактор газет “Поступ” і “Львівська газета”.

Усього в друкованих ЗМІ з порушенням журналістських стандартів було оприлюдено 41 матеріал. Найбільше інформацій без грифу «реклама» з’явилося у таких виданнях:

- газета “Високий замок” - 8;

- газета “Експерес” - 1;

- газета “Суботня пошта” – 9;

- газета “Львівська газета” - 3;

- газета «Новий погляд” - 11;

- газета “Ратуша” –  7

- газета “За вільну Україну” - 2

Аналіз і тенденції:

Експерт Олег Онисько: “З кожним днем наближення виборів (незалежно – парламентських чи президентських) хвиля “джинси” все наростатиме. Будуть впроваджуватись старі й нові технології впливу на громадську свідомість і багато хто не задумуючись пожертвує такими поняттями, як “дотримання журналістських стандартів”, бо єдиним стандартом стане грошовий еквівалент. Саме в зв’язку з цим довіра до преси, на жаль, мінімізується. Вважаю, “джинса” розділиться в пропорції 60 на 40.  60 – це будуть матеріали, скеровані на суцільний позитив замовника сюжету чи статті, і 40 відсотків – це буде хвиля напівправди і відвертої брехні, яка заполонить українські ЗМІ. Зважаючи на певні економічні реалії, кількість економічної “джинси” буде мінімальною. Але й та, яка сьогодні є, передовсім спрямована на уникнення чи мінімізацію податків.  

Думка експерта Анатолія Романюка: “Поза всяким сумнівом, наближення дострокових парламентських і президентських виборів сприятиме новій хвилі замовних публікацій. Зауважу, що ті сили, які нині представлені в парламенті, не готові наводити порядок в державі, і всі закони, що вони приймають, вони приймають “під себе” і з огляду захисту власних інтересів. Аби обілити і реабілітувати ці корпоративно проголосовані закони, політики вдаються і вдаватимуться надалі до числених маніпуляцій. Однією з ланкою таких маніпуляцій і є замовні публікації, або як ми їх ще називаємо -- “джннса”.

Проект проходить за сприяння Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні. Моніторинг друкованих видань буде продовжуватися і надалі.

 Звіт за результатами моніторингу інтернет-видань за період з 1 по 31 березня

У рамках моніторингу здійснювався перегляд аналітичних матеріалів, розміщених на чотирьох сайтах  http://portal.lviv.uа , http://vgolos.com.ua , www.zik.com.ua, www.zaxid.net. Мета моніторингу-- з’ясувати, чи носять тексти відверто рекламний, замовницький характер, завуальований під звичайні журналістські, редакційні матеріали.

Сайт www.zik.com.ua:

Проаналізовано 8 аналітичних статей сайту, розміщених упродовж березня. Матеріалів замовного характеру не виявлено.

Сайт http://vgolos.com.ua :

Проаналізовано 44 аналітичних статей сайту.

Прихованою рекламою є текст «Автомобільні імпортери та дилери роблять ставку на Львів» ( http://vgolos.com.ua/economic/24.html?page=1&rubric=0), де йдеться про відкриття салону однієї з автокомпаній та її продукцію.

Більше відверто рекламних матеріалів на сайті не спостерігається.

Як і в попередніх періодах сайт демонструє певні політичні симпатії та антипатії (наприклад, «Манікюрна гвардія Садового» http://vgolos.com.ua/politic/6206.html?page=1,

«Луценко при дворі королеви Вікторії», http://vgolos.com.ua/politic/13.html?page=2)

У кількох  інтерв’ю  «піаряться» окремі представники певних політичних сил:

«Львів проти підрядників» http://vgolos.com.ua/economic/18.html?page=2&rubric=0

 «Олександр Голуб: Коли дві різні політичні сили нас звинувачують, це свідчить, що компартія йде своїм шляхом», http://vgolos.com.ua/politic/6208.html?page=1. Тільки невідомо чи оплачений цей піар, чи замовлення редакції.

Сайт http://portal.lviv.ua:

Було проаналізовано 20 аналітичний матеріал на сайті.

Можливими замовними текстами видаються інтерв’ю:

«Володимир Гірняк: «Після років дикого популізму у Ратушу має нарешті прийти команда фахівців» http://portal.lviv.ua/chronicle/2009/03/13/175532.html та

«Петро Писарчук: "Сірість і бездарність у системі управління Львовом уже набридли".http://portal.lviv.ua/chronicle/2009/03/03/093013.html. В обох йдеться про пропозиції щодо політичного оновлення влади Львова та ймовірних претендентів. Підкріплюється враження від замовності певними особами статей і той факт, що упродовж місяця часто коментарі до решти текстів беруться саме в згаданих вище інтерв’юерів чи інших представників їхніх політичних груп.

Сайт www.zaxid.net:

Серед  18 аналітичних статей рекламних немає.

Підготувала Ірина Бреза

Liked the article?
Help us be even more cool!