ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

У львівській пресі впав рівень політичної "джинси"

05.04.2010, 00:20
Під час проведення моніторингу у квітні 2010 року було виявлено 14 матеріалів, розміщених в друкованих ЗМІ і зроблених з порушеннями норм журналістських стандартів, та 14 матеріалів не належно марковані як реклама. Такий результат дав моніторинг найретинговіших львівських друкованих ЗМІ, проведений членами ГО ”Центр”Журналістський правозахист” від 1 по 30 квітня 2010 року.

Експерти:

Анатолій Романюк, відомий політолог, журналіст.

Олег Онисько, журналіст, екс-редактор газет “Поступ” і “Львівська газета”.

Усього в друкованих ЗМІ з порушенням журналістських стандартів було оприлюдено 28 матеріали. Найбільше інформацій без грифу “реклама” чт “політична реклама” з’явилося у львівській газеті: “Високий замок”

Показники:

- газета “Високий замок” – 1 – П/Р, 10- НМКР;

- газета “Експерес” – 2 – П/Р, 1 - НМКР ;

- газета “Суботня пошта” –7 - П/Р; 3- НМКР

- газета “Новий погляд” – 2 П/Р;

- газета “Ратуша” – 2 П/Р,

П/Р – немаркована чи неналежно маркована політична реклама

НМКР – неналежно маркована комерційна реклама

Аналіз і тенденції: Величезне зменшення кількості політичної реклами пояснюється насамперед виснаженням фінансових ресурсів тих, кого ще донедавна вважали в україні “опозицією при владі” – політструктур БЮТ. Частина з них перейшла під знамена вчорашніх ворогів, інші – фінансують в “перехідний період” інтернет – ресурси, готуючи основне фінасове вливання в друковані ЗМІ на березень 2-11 року. Важко також проводити аналіз дотримання журналістських стандартів у публікаціях газети “Експрес” щодо їхнього “конфлікту” з податковою міліцією, бо неможливо достовірно встановити об’єктивність як однієї так і іншої сторони. Однак прослідковується деяка штучність у вичвітленні порушень щод “свободи слова” газетярами і елементи їх самопіару.

Експерт Олег Онисько: “Цього місяця варто відзначити такі тенденції: 1. Зменшення політичної “джинси”. Фактично, можна стверджувати, що якусь активність проявляє лише БЮТ. Також є поодинокі випадки замовних матеріалів для популяризації місцевих політичних активістів – очевидно, в розрахунку на місцеві вибори. Однак, без знання точної дати цих виборів, ніхто і не намагається активізуватися. 2. Поступово зростає кількість комерційної “джинси”. Розмитість критеріїв у визначенні “недобросовісна реклама” дозволяє по-різному трактувати такі газетні матеріали. Використання стандартних газетних шрифтів у таких матеріалах вже стало загальноприйнятим, однак якщо в матеріалі прямо вказані і виділені адреса і телефони замовників, то його, на мою думку, варто відносити все ж до добросовісної реклами.

Моніторинг проводиться в рамках проекту “Моніторинг стандартів журналістики та покращення медіа грамотності громадян” за підтримки Інтерньюз Нетворк

 

Liked the article?
Help us be even more cool!