У львівській пресі впав рівень політичної "джинси"
Експерти:
Анатолій Романюк, відомий політолог, журналіст.
Олег Онисько, журналіст, екс-редактор газет “Поступ” і “Львівська газета”.
Усього в друкованих ЗМІ з порушенням журналістських стандартів було оприлюдено 28 матеріали. Найбільше інформацій без грифу “реклама” чт “політична реклама” з’явилося у львівській газеті: “Високий замок”
Показники:
- газета “Високий замок” – 1 – П/Р, 10- НМКР;
- газета “Експерес” – 2 – П/Р, 1 - НМКР ;
- газета “Суботня пошта” –7 - П/Р; 3- НМКР
- газета “Новий погляд” – 2 П/Р;
- газета “Ратуша” – 2 П/Р,
П/Р – немаркована чи неналежно маркована політична реклама
НМКР – неналежно маркована комерційна реклама
Аналіз і тенденції: Величезне зменшення кількості політичної реклами пояснюється насамперед виснаженням фінансових ресурсів тих, кого ще донедавна вважали в україні “опозицією при владі” – політструктур БЮТ. Частина з них перейшла під знамена вчорашніх ворогів, інші – фінансують в “перехідний період” інтернет – ресурси, готуючи основне фінасове вливання в друковані ЗМІ на березень 2-11 року. Важко також проводити аналіз дотримання журналістських стандартів у публікаціях газети “Експрес” щодо їхнього “конфлікту” з податковою міліцією, бо неможливо достовірно встановити об’єктивність як однієї так і іншої сторони. Однак прослідковується деяка штучність у вичвітленні порушень щод “свободи слова” газетярами і елементи їх самопіару.
Експерт Олег Онисько: “Цього місяця варто відзначити такі тенденції: 1. Зменшення політичної “джинси”. Фактично, можна стверджувати, що якусь активність проявляє лише БЮТ. Також є поодинокі випадки замовних матеріалів для популяризації місцевих політичних активістів – очевидно, в розрахунку на місцеві вибори. Однак, без знання точної дати цих виборів, ніхто і не намагається активізуватися. 2. Поступово зростає кількість комерційної “джинси”. Розмитість критеріїв у визначенні “недобросовісна реклама” дозволяє по-різному трактувати такі газетні матеріали. Використання стандартних газетних шрифтів у таких матеріалах вже стало загальноприйнятим, однак якщо в матеріалі прямо вказані і виділені адреса і телефони замовників, то його, на мою думку, варто відносити все ж до добросовісної реклами.
Моніторинг проводиться в рамках проекту “Моніторинг стандартів журналістики та покращення медіа грамотності громадян” за підтримки Інтерньюз Нетворк
Help us be even more cool!