ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

У львівській пресі в березні побільшало комерційної джинси

05.03.2010, 00:40

Під час проведення моніторингу за березень 2010 року матеріалів, зроблених з порушенням журналістських стандартів виявлено 32 (з них 11 – неналежне маркування). Про це свідчать результати моніторингу найрейтинговіших львівських друкованих ЗМІ, проведеного членами ГО ”Центр”Журналістський правозахист” від 1 по 30 березня 2010 року.

Експерти:

Анатолій Романюк, відомий політолог, журналіст.

Олег Онисько, журналіст, екс-редактор газет “Поступ” і “Львівська газета”.

- газета “Високий замок” – 2 - (П/Р), 7 - (Н/М)

- газета “Експерес” – 2 (П/Р); 1 – (Н/М)

- газета “Суботня пошта” (з 1 січня 2010 – “Львівська пошта”) – 7 (П/Р), 2 – (Н/М) ;

- газета “Новий погляд” – 7 (П/Р); 1 (Н/М)

- газета “Ратуша” – 4 (П/Р)

(П/Р) – прихована реклама

(Н/М) – неналежне маркування

Аналіз і тенденції: “Впадає в очі різке зменшення матеріалів, зроблених з порушенням журналістських стандартів. Домінуючим замовником відверто політичної “джинси” традиційно виступає БЮТ. Зменшення кількості зумовлене, насамперед, браком фінансування, але за інформацією з інсайдерських джерел, незабаром цю проблему буде вирішено. Компрометація опонентів у звичний спосіб очорнення почнеться відразу ж після остаточного визначення точної дати місцевих виборів. Планується запровадження не лише у львівських, а й у багатьох загальноукраїнських медіа так званої “колонки опозиції” – саме там будь–яку необ’єктивну критику можна буде списати на опозиційність. Тривожною тенденцією є поява у найтиражнішому львівському виданні газеті “Експрес” справді викривальних матерівлів – інтерв’ю з народним депутатом Деньковичем і діячем облради Сендаком у яких навіть нема спроби подати іншу точку зору. Це наводить на певні підозри, які, на жаль, довести неможливо”.

Експерт Анатолій Романюк: “З загальної сукупності публікацій можемо виділити дві групи. 1) Прихованакомерційна реклама, коли публікації носять явно рекламний характер, але відстуня позначка “реклама” чи “на правах реклами”. Рекордсменом виступила газета “Високий замок”. 2) замовні матеріали з політичної тематики. Їх так само можна розділитина дві групи. Перша: політична реклама без повідомлення про рекламу (скажімо матеріал у “ВЗ” з М. Рудьковським) та представлення позиції однієї з сторін, які перебувають в конфлікті., без подання позиції опонентів (СП за 23.03. та “Львіська пошта” за 25.03)

Друга: домінуюча частина матеріалів, які мають замовний характер, спрямовані на подання викривленої позиції. Ці матеріали ніби перенесені на шпальти газет з передвиборчого періоду. У них продовжується нещадна критика “ворогів винних у поразці”. За змістом вони найвірогідніше підготовлені штабом Ю. Тимошенко. Такого штибу матеріали є у “Новому погляді” – 8 матеріалів, “Львіській пошті” – 7, “Ратуші” – 4.

Експерт Олег Онисько: “У цьому місяці у львівській пресі в плані “джинси” активним залишався хіба що БЮТ, який публікував матеріали з різкою критикою, насамперед Ющенка і Яценюка як “посібників” Януковича. Мотивація очевидна – закріпити імідж БЮТ як єдиної опозиційної сили. Більше стало комерційної “джинси”, що пояснюється, схоже, рекламною політикою редакцій – після спаду хвилі дорогої політичної “джинси” розцінки на замовні публікації знизилися і стали більш доступними”.

Моніторинг проводиться в рамках проекту “Моніторинг стандартів журналістики та покращення медіа грамотності громадян” за підтримки Інтерньюз Нетворк

Liked the article?
Help us be even more cool!