В Івано-Франківських та Хмильницьких ЗМІ матеріалів надрукованих з порушенням журналістських стандартів експерти у березні не виявили, "джинса" залишилася лише в Тернопільських мас-медіа.Експерти:
– Тетяна Тарасенко, голова Тернопільського прес-клубу;
– Олег Удич, прес-секретар Тернопільської міської ради;
– Ігор Качмарський, політолог
визначили:
8 матеріалів опубліковано з порушенням журналістських стандартів.
Найбільшими покупцями інформації без грифу «реклама» були:
У Івано-Франківську:
– газета «Західний кур’єр» – 0;
– газета «Галицький кореспондент» – 0;
– cайт www.piar.org.ua – 0;
– газета «Галичина» – 0;
– газета «Репортер» – 0;
У Хмельницькому:
– «Моя газета» – 0;
– газета «Подільські вісті» – 0;
– газета «ВСІМ» – 0;
– газета «Подільський кур’єр» – 0.
У Тернополі:
– газета «Вільне життя» (головний редактор Петро Федоришин) – 3;
– «Нова Тернопільська газета» (головний редактор Микола Мартинчук) – 4;
– газета «Місто» (головний редактор Оксана Яциковська) – 1;
– газета «20 хвилин» – 0;
– газета «Номер один» – 0;
Аналіз і тенденції:
«Всі публікації є виключно виборчого характеру і згідно вимог виборчого законодавства, повинні бути оплачені, а отже – замовні. На жаль, у всіх цих публікаціях відсутні новизна і немає інформаційного приводу, який би спровокував об’єктивний матеріал». (Олег Удич).
«Публікація рейтингів не є «джинсою».Тим більше це відбулося в той час, коли вибори начебто офіційно відмінили. У передвиборчий час будь-яке повідомлення про діяльність партій сприймається як замовний матеріал. Щоб цього не було, в Україні варто відмінити платну агітацію під час виборчих перегонів – це світовий досвід». (Тетяна Тарасенко).
«Матеріали щодо голосування по Огризку є заявою партії, а тому не може вважатися «джинсою», хоч і опублікований в кількох виданнях». (Ігор Качмарський).
Проект проходить за сприяння Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні та Інституту масової інформації