ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Тільки 29% фотографій у регіональних новинах мають джерело походження – дослідження ІМІ

02.11.2022, 12:12

Тільки третина фотографій у регіональних новинах містить вказівку на джерело походження, і тільки одна з десяти фотографій у них є авторською. Водночас 36% новин у регіональних онлайн-медіа взагалі не містять фотографій або мають інші ілюстрації.

Такими є результати дослідження ГО “Інститут масової інформації”, що було проведене в 10 регіонах України у жовтні цього року *.

За даними моніторингу, 71%** фотографій у регіональних новинах онлайн-медіа не містить посилань на джерело походження. Найбільше непідписаних фотографій зафіксовано в онлайн-медіа Волині – 99,5% загальної кількості фотографій у новинах, Рівному – 92% і Дніпрі – 87,5% Найменше фотоілюстрацій без джерела походження використовували онлайн-медіа Львова (29% загальної кількості фотографій у новинах регіону), Кропивницького (41%) і Одеси (49%)

Разом з тим зафіксовано доволі низький відсоток використання власних фотографій у новинному контенті. Так, відсоток власних фотографій у новинах регіональних онлайн-медіа становить лише 12% загальної кількості використаних фотоілюстрацій. Найбільше власних фото публікували онлайн-медіа Одеси – 43%, Кропивницького – 30% і Харкова – 19% власних фотографій із загальної кількості фото в новинах регіону. Найменше власних фотоілюстрацій зафіксовано в новинах херсонських і черкаських онлайн-медіа (по 2% загальної кількості фото в новинах регіону відповідно).

Що стосується фотографій з контентом, що шокує, то, за результатами дослідження, в регіональних онлайн-медіа їх опубліковано не більш ніж 0,4% загальної кількості фото в новинах регіону. Однак 50% загальної кількості такого фотоконтенту не містили жодних позначок, зокрема “фото 18+”, які б обмежували перегляд такого змісту. Найбільше фотоконтенту, що шокує, загалом публікували медіа Донецька і Одеси (по 1% фотографій із загальної кількості фото в новинах регіону відповідно). Найчастіше немарковані фото шокового змісту оприлюднювали в новинах донецьких і харківських онлайн-медіа (по 0,6% загальної кількості фото в новинах відповідно). Не зафіксовано фотоконтенту, що шокує, в новинах в медіа Волині, Кропивницького і Херсона.

Крім того, ще 2% фотографій у регіональних новинах не відповідали змісту новин. Найбільше таких фотографій опублікували онлайн-медіа Дніпра (7% загальної кількості фотографій у новинах регіону) і Херсона (5,5%). Не зафіксовано новин з невідповідними змісту фото в луцьких, кропивницьких, донецьких і львівських регіональних онлайн-медіа.

Варто зупинитись і на високому показнику новин без фото або з іншими ілюстраціями. Як показало дослідження, 36% новин у регіональних онлайн-медіа взагалі не містять фотографій або мають інші ілюстрації. Водночас таких новин найбільше в онлайн-медіа Донецька (75% загальної кількості новин в онлайн-медіа регіону), Львова (50%) і Кропивницького (48% новин). Дослідження інших ілюстрацій у новинах онлайн-медіа заслуговують окремої уваги, але наразі не були предметом вивчення моніторингу.

*У межах дослідження з 10 до 14 жовтня 2022 року включно проаналізовано 8936 фотографій у 6672 публікаціях новинних стрічок у 50 регіональних онлайн-медіа 10 регіонів України (Волинь, Дніпро, Донецьк (неокупована частина), Кропивницький, Львів, Одеса, Рівне, Харків, Херсон, Черкаси). До моніторингу потрапили новинні публікації з новинних стрічок онлайн-медіа.  Не аналізувалися аналітика / статті / інтерв'ю, журналістські розслідування, комерційна / політична джинса, подана не у формі новини, авторські колонки/блоги, анонси. 

Методологія моніторингу охоплювала аналіз кількості ц типів фотографій, розміщених у новинах, зокрема власні / запозичені фото, фото з джерелом походження / без джерела походження, фото, які не відповідають змісту новини, шоковий фотоконтент з ремаркою 18+ / без ремарки 18+, а також кількість новин без фото чи з іншими ілюстраціями. 

**Одна фотографія могла потрапити до кількох категорій, тому в сумі відсоток перевищує 100%.

Моніторинг проводили в таких онлайн-медіа:

Волинь (ІА Волинські новини,  ВолиньPost, Волинь24, Район.in.ua, ІА Конкурент), Дніпро (Днепр Оперативный (dnepr.express), Днепровская панорама (dnpr.com.ua), Информатор (dp.informator.ua), gorod.dp.ua, 056.ua); Донецьк (0629, Карачун, Маріуполь city, Новини Донбасу, Восточный Вариант); Кропивницький (Гречка, Без купюр, Точка доступу, CBN, Dozor); Львів (Захід.нет, Вголос, Твоє місто, Дивись.Інфо, Гал-інфо); Одеса (Думська, Одеса.Онлайн, 048, Одеське життя, УСІ); Рівне (Рівне вечірнє, Радіо Трек, Рівне медіа, Рівне 1, ОГО); ХАРКІВ (ВГородеХарьков, 057.ua, Status Quo, Ньюзрум, Редпост); Херсон (Херсон онлайн, Типичний Херсон, Вгору, Суспільне Херсон, Кавун.city); Черкаси (18000, Прочерк, Провсе, Змі.ck.ua, Вичерпно).

 

Liked the article?
Help us be even more cool!