ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Сумська область стала першою між трьох областей по розміщенню сумнівних матеріалів

05.12.2008, 00:50
Громадська організація «Асоціація “ Полтавські медіа – ініціативи ” підвела підсумки моніторингу матеріалів, написаних з порушенням журналістських стандартів, які були надруковані в грудні 2008 року  у  6 виданнях в Полтавській, 5 виданнях Сумської  та 5 виданнях Харківської  областях.Визначили – 38  матеріалів опубліковано з порушенням журналістських стандартів. В Полтавській області виявили 14 матеріалів, в Харківський – 8, в Сумській – 16.
Оцінювання матеріалів здійснювала експертна група, у складі якої Дмитро Бондаренко, соціолог, політолог, депутат Харківської обласної ради; Оксана Деркач, магістр державного управління, помічник-консультант народного депутата України; Ганна Кіященко, голова Полтавської філії Суспільної служби України, депутат Полтавської міської ради; Сергій Романенко, директор ТОВ ТРК «Інтер-Полтава».

Серед переглянутих статей, не позначених як рекламні, було:

Полтавська область:  (14)

-  в газеті «Вечірня Полтава» - 9;

- в газеті «Зоря Полтавщини» - 3;

- в газеті «ТелеграфЪ» - 0;

- в газеті «Полтавська Думка» - 0;

- в газеті «Полтавський вісник» – 0;

- в газеті «Коло» - 0;

Харківська область:  (8)

- в  «Газета по-харьковски» - 5;

- в газеті «Вечерний Харьков» - 1;
- в газеті «Слобідський край» - 0;
- в газеті «Харьковские известия» -  2;

- в газеті «Время» - 0;

 

У Сумський області: (16)

- в газеті «Сумщина» - 7;

- в газеті «Суми і сумчани» - 6;
- в газеті «Ваш шанс» - 1;
- в газеті «Данкор»  -  1;
- в газеті «Панорама» - 1;

Аналіз і тенденції:

Флагманом серед харківських газет  з замовними матеріалами  стала «Газета по-харьковски». В Сумах перші місця в якості порушників журналістських стандартів посіли газети «Сумщина» та  «Суми і сумчани». Газета «Вечірня Полтава»  залишилися рекордсменом за кількістю замовних матеріалів у Полтаві.

Гана Кіященко. Радує тенденція зменшення кількості «джинси» у ЗМІ Полтавської та Харківської областях. Кількість замовних матеріалів без позначки зменшилася майже вдвічі. Сподіваюсь, що причиню позитивних змін є не тільки криза. В ряді видань появилися відповідні позначки, але, на жаль, є і приклади повного ігнорування  маркування, якого вимагає українське законодавство. 

Оксана Деркач відмічає,  що серед замовних матеріалів, як завжди, переважають  іміджеві та політичні статті, які жодним чином не ідентифікуються, як рекламні. Характерним прикладом  є розміщення статті  А.Яценюка в газеті «Сумщина» під назвою «Партія буде. Вона не матиме акціонерів і вождя». Така ж сама стаття надрукована і в газеті «Зоря Полтавщини» і теж без відповідної позначки. Яскравими ілюстраціями «джинси»  є статті одного змісту, які розміщені в різних виданнях трьох областей.  Цього разу торгову марку «Коблево» рекламували на своїх шпальтах «Вечірня Полтава», автор Сергій Попов, «Газета  по-харьковськи», автор Сергій Іванов (при чому матеріал був один і той самий)  і тільки сумська газета «Ваш шанс» розмістила цей матеріал як рекламу.   

Дмитро Бондаренко зазначає, що  моніторинг газет в протягом останніх місяців в Полтавській, Харківській та Сумській областях свідчить про стійку тенденцію зменшення замовних матеріалів, які не позначені як реклама. Необхідно відмітити, що це відбувається також на фоні загального зменшення кількості рекламних матеріалів. Однак, видається очевидним, що ряд друкованих видань мали довготермінові угоди на друк рекламних матеріалів (наприклад, рекламні матеріали концерну «Сандора»). Крім того, ряд матеріалів «кочують» з газети в газету. Так, «Газета по-харьковски» протягом грудня друкувала без відповідного маркування «добрі новини» від мобільного оператора Білайн, які у жовтні-листопаді радували своїми технологічними новинками читачів газети «События».

Сергій Романенко: Хочу відмітити,  що ряд суспільно значущих інформаційних матеріалів (наприклад, розцінки на газ, електроенергію для населення) подаються з відповідним маркуванням, хоча така інформація могла б бути  розміщена безкоштовно. Також,  проаналізувавши надані матеріали, можна визначити, що  ігнорують необхідне маркування переважно комунальні видання. Якщо говорити про постійних замовників, то можна відмітити банківські установи,   виробників алкогольно-горілчаної галузі. Незмінним рекламодавцем для сумських газет є ОАО «Сумське НПО ім. Фрунзе». 

Проект проходить за сприяння Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні. Моніторинг друкованих видань буде продовжуватися і надалі.

Liked the article?
Help us be even more cool!