Шери та лайки привчають користувачів висловлювати більше гніву в соцмережах – дослідження
Дослідження Єльського університету виявило, що шери та лайки привчають користувачів соцмереж висловлювати більше гніву в соцмережах, оскільки з такими “екстремальними” постами взаємодіє більше користувачів.
Це дослідження було опубліковане 13 серпня в журналі Science Advances, повідомляє EurekAlert.
Найбільше лайкали та поширювали “гнівні пости” користувачі, пов’язані з політично поміркованими групами в соцмережах.
“Соціальні медіа стимулюють зміну тональності наших політичних розмов в інтернеті”, – пояснив докторант Єльського відділу психології та головний автор дослідження Вільям Брейді. Він керував дослідженням разом із доценткою психології з Єльського університету Моллі Крокетт.
Команда Єльського університету виміряла вираженість морального обурення у Twitter під час суперечливих подій у реальному житті та вивчила поведінку суб’єктів у контрольованих експериментах. Метою експериментів було перевірити, чи алгоритми соціальних медіа, які винагороджують користувачів за розміщення популярного контенту, дійсно заохочують висловлювати гнів чи обурення.
“Це перший доказ того, що деякі люди з часом вчаться висловлювати більше обурення, тому що вони винагороджені за це базовим дизайном соціальних медіа”, – сказав Брейді.
Висловлення обурення може бути дуже важливим для суспільного блага, стимулювати соціальні зміни. Але, за словами дослідників, у нього є і темний бік, який сприяє переслідуванню меншин, поширенню дезінформації та політичній поляризації.
Соціальні медіа, такі як Facebook та Twitter, стверджують, що вони просто забезпечують нейтральну платформу для розмов, які інакше відбувалися б в іншому місці. Але багато хто припускає, що соціальні медіа посилюють гнів. Однак твердих доказів цього бракувало, оскільки точне вимірювання складних соціальних виразів, таких як обурення, становить технічну проблему, кажуть дослідники.
Для проведення дослідження Брейді та Крокет зібрали команду, яка створила програмне забезпечення для машинного навчання, що здатне відстежувати моральне обурення в публікаціях у Twitter. Дослідження охопило 12,7 мільйона твітів від 7 331 користувача. Вчені використовували програмне забезпечення, щоб перевірити, чи висловлюють користувачі більше обурення з часом, і якщо так, то чому.
Команда дослідників виявила, що соціальні мережі, такі як Twitter, дійсно стимулюють зміну тональності публікації. Користувачі, які отримали більше лайків і ретвітів, коли висловили гнів у твіті, почали частіше висловлювати гнів у наступних публікаціях. Щоб підтвердити ці висновки, дослідники провели контрольовані поведінкові експерименти, які продемонстрували, що винагорода у вигляді лайків та шерів за пости з висловленням гніву з часом призводить до того, що користувачі збільшують кількість таких постів.
Результати дослідження також свідчать про тривожний зв’язок з поточними дебатами щодо ролі соціальних медіа в політичній поляризації. Брейді та його колеги виявили, що члени політично екстремальних мереж висловили більше гніву, ніж члени політично поміркованих мереж. Однак на членів політично поміркованих мереж насправді більше впливали соціальні заохочення (шери та лайки).
“Наші дослідження показують, що люди з політично поміркованими друзями та послідовниками чутливіші до соціальних заохочень, які підсилюють їхній гнів, – сказала Крокетт. – Це дозволяє нам припустити, що помірковані групи можуть з часом політично радикалізуватися: винагороди соціальних медіа створюють петлі позитивних відгуків, які посилюють гнів та обурення”.
Дослідження не ставило за мету сказати, чи є посилення морального обурення корисним або шкідливим для суспільства, підкреслила Крокетт. Але отримані результати мають наслідки для лідерів, які використовують платформи, і для тих, хто розробляє політики регулювання платформ.
“Посилення морального обурення є явним наслідком бізнес-моделі соціальних медіа, яка оптимізується з метою більшого залучення користувачів, – сказала Крокетт. – З огляду на те що моральне обурення відіграє вирішальну роль у суспільних та політичних змінах, ми повинні усвідомлювати, що технологічні компанії завдяки дизайну своїх платформ мають здатність впливати на успіх чи провал колективних рухів”.
Вона додала: “Наші дані показують, що платформи соціальних медіа не просто відбивають те, що відбувається в суспільстві. Платформи створюють стимули, які з часом змінюють реакцію користувачів на політичні події”.
Help us be even more cool!