ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Рівень джинси зростає з наближенням виборів (Звіт з моніторингу "джинси" за квітень 2012 року)

10.05.2012, 01:22
 У квітні рівень як «джинси» так і неналежного маркування зріс в порівнянні з минулими місяцями. Про це свідчить моніторинг «джинси» та неналежного маркування рекламних матеріалів, що проводить Інститут масової інформації (ІМІ).
 
Причиною цього, вочевидь, є наближення виборів. Про це свідчить зростання кількості саме політичних замовних матеріалів.
 
Більше половини політичних замовних матеріалів в загальнонаціональних виданнях стосуються діяльності КМДА та голови Олександра Попова.
 
У квітні 67% політичної «джинси» та 50% неналежно маркованих політичних матеріалів розміщені на користь КМДА та Олександра Попова. Решта - на користь Наталії Королевської, Олеся Довгого, Громадського форуму Києва та руху «За Троєщину».

Зокрема, експерти ІМІ протягом трьох останніх місяців спостерігають тенденцію, що газета «Факты» замовні матеріали розміщує без маркування, а газета «Сегодня» розміщує їх  в рубриках «Точка зору» чи «Офіційно», які є прирівняні редакцією до рекламних.

В ході моніторингу експерти ІМІ досліджують рівень матеріалів з ознаками прихованої реклами та неналежно маркованих матеріалів в шести загальнонаціональних друкованих виданнях: «Факты», «Сегодня», «Экономические известия», «Корреспондент», «Коментарі» і «Український тиждень».
 

Медіаексперт Вікторія Сюмар так прокоментувала ситуацію, що склалася: « Якщо раніше ми спостерігали плюралізм "джинсових" можливостей в ЗМІ, коли різні політичні сили могли розміщувати власні PR матеріали під виглядом редакційних матеріалів, то нині цим специфічним і нелегальним "сервісом" можуть користуватися лише ті політики, які уникають критики влади, тобто фактично є провладними».
 

Найбільше «джинси», вже традиційно, розміщено на шпальтах газети «Факти», у квітні виявлено 39 «джинсових» матеріалів, що становить 7% від загальної кількості матеріалів та 2 неналежно марковані рекламні матеріали. Видання відразу порушує дві статті Закону «Про рекламу». По-перше на шпальтах газети виявлені рекламні матеріали горілки, а по-друге експертами виявлені рекламні матеріали лікарських засобів, що рекламуються лікарями.
 

Лідером по розміщенню неналежно маркованої реклами є газета «Сегодня», у квітні таких матеріалів на шпальтах видання було виявлено 52, що становить 10% від загальної кількості матеріалів. Газета маркує рекламу рубриками. На думку медіа експертів Вікторії Сюмар та Тараса Шевченка, таким чином видання дурить своїх читачів, видаючи рекламу за журналістські матеріали.
 

У квітні в журналі «Корреспондент» «джинси» виявлено не було, проте було виявлено 3 неналежно марковані матеріали.
 

В «Экономических известиях» було виявлено 2 матеріали з ознаками заможності, обидва матеріали комерційного характеру, а також 6 неналежно маркованих матеріали, що становить 1% від загальної кількості матеріалів у виданні.
 

В «Коментарях» у квітні було надруковано 3 матеріали з ознаками заможності, що становить 2% від загальної кількості матеріалів, два з них мали політичний характер, а також 2 неналежно марковані рекламні матеріали.
 

Найменше порушень зафіксовано в журналі «Український тиждень».
 

Моніторинг проведений Інститутом масової інформації за спеціально розробленою методологією за підтримки Інтерньюз Нетворк.

Liked the article?
Help us be even more cool!