Рівень джинси зростає з наближенням виборів (Звіт з моніторингу "джинси" за квітень 2012 року)
Зокрема, експерти ІМІ протягом трьох останніх місяців спостерігають тенденцію, що газета «Факты» замовні матеріали розміщує без маркування, а газета «Сегодня» розміщує їх в рубриках «Точка зору» чи «Офіційно», які є прирівняні редакцією до рекламних.
В ході моніторингу експерти ІМІ досліджують рівень матеріалів з ознаками прихованої реклами та неналежно маркованих матеріалів в шести загальнонаціональних друкованих виданнях: «Факты», «Сегодня», «Экономические известия», «Корреспондент», «Коментарі» і «Український тиждень».
Медіаексперт Вікторія Сюмар так прокоментувала ситуацію, що склалася: « Якщо раніше ми спостерігали плюралізм "джинсових" можливостей в ЗМІ, коли різні політичні сили могли розміщувати власні PR матеріали під виглядом редакційних матеріалів, то нині цим специфічним і нелегальним "сервісом" можуть користуватися лише ті політики, які уникають критики влади, тобто фактично є провладними».
Найбільше «джинси», вже традиційно, розміщено на шпальтах газети «Факти», у квітні виявлено 39 «джинсових» матеріалів, що становить 7% від загальної кількості матеріалів та 2 неналежно марковані рекламні матеріали. Видання відразу порушує дві статті Закону «Про рекламу». По-перше на шпальтах газети виявлені рекламні матеріали горілки, а по-друге експертами виявлені рекламні матеріали лікарських засобів, що рекламуються лікарями.
Лідером по розміщенню неналежно маркованої реклами є газета «Сегодня», у квітні таких матеріалів на шпальтах видання було виявлено 52, що становить 10% від загальної кількості матеріалів. Газета маркує рекламу рубриками. На думку медіа експертів Вікторії Сюмар та Тараса Шевченка, таким чином видання дурить своїх читачів, видаючи рекламу за журналістські матеріали.
У квітні в журналі «Корреспондент» «джинси» виявлено не було, проте було виявлено 3 неналежно марковані матеріали.
В «Экономических известиях» було виявлено 2 матеріали з ознаками заможності, обидва матеріали комерційного характеру, а також 6 неналежно маркованих матеріали, що становить 1% від загальної кількості матеріалів у виданні.
В «Коментарях» у квітні було надруковано 3 матеріали з ознаками заможності, що становить 2% від загальної кількості матеріалів, два з них мали політичний характер, а також 2 неналежно марковані рекламні матеріали.
Найменше порушень зафіксовано в журналі «Український тиждень».
Моніторинг проведений Інститутом масової інформації за спеціально розробленою методологією за підтримки Інтерньюз Нетворк.
Help us be even more cool!