ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Полтавські експерти констатують зменшення замовних матеріалів

05.01.2009, 01:00
Полтавські експерти визначили 15  матеріалів опублікованих з порушенням журналістських стандартів. В Полтавській області виявили 5 матеріалів, в Харківський – 4, в Сумській – 6.Громадська організація «Асоціація “ Полтавські медіа – ініціативи ” підвела підсумки моніторингу матеріалів, написаних з порушенням журналістських стандартів, які були надруковані в січні 2009 року  у  6 виданнях в Полтавській, 5 виданнях Сумської  та 5 виданнях Харківської  областях.

Оцінювання матеріалів здійснювала експертна група, у складі якої Дмитро Бондаренко, соціолог, політолог, депутат Харківської обласної ради; Оксана Деркач, магістр державного управління, помічник-консультант народного депутата України; Ганна Кіященко, голова Полтавської філії Суспільної служби України, депутат Полтавської міської ради; Діана Литвиненко, головний редактор телестудії Місто.

Серед переглянутих статей, не позначених як рекламні, було:

Полтавська область:  ( 5 )

-  в газеті «Вечірня Полтава» -  2;

- в газеті «Зоря Полтавщини» - 1 ;

- в газеті «ТелеграфЪ» - 0;

- в газеті «Полтавська Думка» -  2;

- в газеті «Полтавський вісник» – 0;

- в газеті «Коло» - 0;

Харківська область:  ( 4 )

- в  «Газета по-харьковски» -  0;

- в газеті «Вечерний Харьков» -  0;
- в газеті «Слобідський край» - 0;
- в газеті «Харьковские известия» -  2 ;

- в газеті «Время» - 2;

 У Сумський області: ( 6 )

- в газеті «Сумщина» -  2;

- в газеті «Суми і сумчани» -  2;
- в газеті «Ваш шанс» -  0;
- в газеті «Данкор»  -  2 ;
- в газеті «Панорама» -  0;

Аналіз і тенденції:
 Кількість замовних матеріалів значно зменшується. Ми спостерігаємо лише поодинокі  випадки друку «джинси». В багатьох виданнях нарешті з’явилися позначки. Сподіваємося, що така тенденція буде подовжуватися ,  і в майбутньому ми не побачимо в наших газетах прихованої реклами та замовних матеріалів без відповідних позначок.   

Гана Кіященко: Набагато менше прихованої реклами і замовних матеріалів. Парламентські партії і окремі депутати досить активні в просуванні своєї точки зору. Позиції ведучих партій регулярно представлені на шпальтах газет. 

Оксана Деркач відмічає,  що у січні значно зменшилась кількість матеріалів, які можна віднести до категорії замовних. Фінансова криза, значна кількість свят якраз і є причиною    невеликої кількості  джинси комерційної. А  от для політиків криза і свята не є перешкодою.   Передруковками короткого змісту з інших джерел з акцентом на позитивній політиці Ю. Тимошенко майорять   сторінки видань Сумщини і Полтавщини. Цього разу «Полтавська думка» і  сумський «Данкор»   підкреслюють своє ставлення  до Прем’єр-Міністра України. Така практика спостерігається з самого початку  проекту.

Статті про діяльність Вінського  ідентичного змісту але під різними заголовками знайшли своє розміщення на сторінках   харківської газети «Время» і  сумської «Сумщина», автор Дмитро Швець.  Цікаво,  Дмитро Швець працює одночасно в двох редакціях, і пише матеріали на різних мовах?

Діана Литвиненко зазначає, що більшість видань, які містять матеріали, надані для перегляду на предмет «прихованої джинси», можуть вважатися такими, які зловживають свободою слова і вуалюють у статтях замовні матеріали. Прикро, що часто – це доволі необроблені прес-релізи партій, за цитуванням яких автор таких рядків забуває розмежувати цитати і власне собою написані рядки...

Деякі видання взагалі не вважають за потрібне ставити позначку «R» – позначати відверто рекламні матеріали. Вважаю, такі видання мають перебувати під особливим контролем відповідних інстанцій, аби читач мав змогу чітко розмежувати рекламну інформацію і визначитися самому, чи читати її...

Дмитро Бондаренко:  Січень продемонстрував, що газове питання може бути не лише політичним, але і вагомим економічним важелем в стратегії виживання видання в умовах кризи. На фоні загального зменшення реклами найбільшими замовниками матеріалів без маркування залишаються політичні партії як національного так і регіонального рівня. А поява на шпальтах полтавських та харківських газет «державного ударника» Йосипа Вінського не залишає сумніву, що з наближенням весни політичні баталії між основними ігроками тільки посилюються.

Проект проходить за сприяння Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні. Моніторинг друкованих видань буде продовжуватися і надалі.

 

Liked the article?
Help us be even more cool!