Полтавські експерти констатують зменшення замовних матеріалів
Оцінювання матеріалів здійснювала експертна група, у складі якої Дмитро Бондаренко, соціолог, політолог, депутат Харківської обласної ради; Оксана Деркач, магістр державного управління, помічник-консультант народного депутата України; Ганна Кіященко, голова Полтавської філії Суспільної служби України, депутат Полтавської міської ради; Діана Литвиненко, головний редактор телестудії Місто.
Серед переглянутих статей, не позначених як рекламні, було:
Полтавська область: ( 5 )
- в газеті «Вечірня Полтава» - 2;
- в газеті «Зоря Полтавщини» - 1 ;
- в газеті «ТелеграфЪ» - 0;
- в газеті «Полтавська Думка» - 2;
- в газеті «Полтавський вісник» – 0;
- в газеті «Коло» - 0;
Харківська область: ( 4 )
- в «Газета по-харьковски» - 0;
- в газеті «Вечерний Харьков» - 0;
- в газеті «Слобідський край» - 0;
- в газеті «Харьковские известия» - 2 ;
- в газеті «Время» - 2;
У Сумський області: ( 6 )
- в газеті «Сумщина» - 2;
- в газеті «Суми і сумчани» - 2;
- в газеті «Ваш шанс» - 0;
- в газеті «Данкор» - 2 ;
- в газеті «Панорама» - 0;
Аналіз і тенденції:
Кількість замовних матеріалів значно зменшується. Ми спостерігаємо лише поодинокі випадки друку «джинси». В багатьох виданнях нарешті з’явилися позначки. Сподіваємося, що така тенденція буде подовжуватися , і в майбутньому ми не побачимо в наших газетах прихованої реклами та замовних матеріалів без відповідних позначок.
Гана Кіященко: Набагато менше прихованої реклами і замовних матеріалів. Парламентські партії і окремі депутати досить активні в просуванні своєї точки зору. Позиції ведучих партій регулярно представлені на шпальтах газет.
Оксана Деркач відмічає, що у січні значно зменшилась кількість матеріалів, які можна віднести до категорії замовних. Фінансова криза, значна кількість свят якраз і є причиною невеликої кількості джинси комерційної. А от для політиків криза і свята не є перешкодою. Передруковками короткого змісту з інших джерел з акцентом на позитивній політиці Ю. Тимошенко майорять сторінки видань Сумщини і Полтавщини. Цього разу «Полтавська думка» і сумський «Данкор» підкреслюють своє ставлення до Прем’єр-Міністра України. Така практика спостерігається з самого початку проекту.
Статті про діяльність Вінського ідентичного змісту але під різними заголовками знайшли своє розміщення на сторінках харківської газети «Время» і сумської «Сумщина», автор Дмитро Швець. Цікаво, Дмитро Швець працює одночасно в двох редакціях, і пише матеріали на різних мовах?
Діана Литвиненко зазначає, що більшість видань, які містять матеріали, надані для перегляду на предмет «прихованої джинси», можуть вважатися такими, які зловживають свободою слова і вуалюють у статтях замовні матеріали. Прикро, що часто – це доволі необроблені прес-релізи партій, за цитуванням яких автор таких рядків забуває розмежувати цитати і власне собою написані рядки...
Деякі видання взагалі не вважають за потрібне ставити позначку «R» – позначати відверто рекламні матеріали. Вважаю, такі видання мають перебувати під особливим контролем відповідних інстанцій, аби читач мав змогу чітко розмежувати рекламну інформацію і визначитися самому, чи читати її...
Дмитро Бондаренко: Січень продемонстрував, що газове питання може бути не лише політичним, але і вагомим економічним важелем в стратегії виживання видання в умовах кризи. На фоні загального зменшення реклами найбільшими замовниками матеріалів без маркування залишаються політичні партії як національного так і регіонального рівня. А поява на шпальтах полтавських та харківських газет «державного ударника» Йосипа Вінського не залишає сумніву, що з наближенням весни політичні баталії між основними ігроками тільки посилюються.
Проект проходить за сприяння Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні. Моніторинг друкованих видань буде продовжуватися і надалі.
Help us be even more cool!