ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Пік розміщення замовних матеріалів у Львівській пресі припав на грудень

05.12.2009, 00:30

Під час проведення моніторингу за грудень 2009 року справжнім рекордсменом за кількістю матеріалів, зроблених з порушенням журналістських стандартів, стала львівська газета “Суботня пошта”. Про це свідчать результати моніторингу найрейтинговіших львівських друкованих ЗМІ, проведеного членами ГО ”Центр”Журналістський правозахист” від 1 по 30 грудня 2009 року.

Експерти:

Анатолій Романюк, відомий політолог, журналіст.

Олег Онисько, журналіст, екс-редактор газет “Поступ” і “Львівська газета”.

Усього в друкованих ЗМІ з порушенням журналістських стандартів було оприлюдено 131 матеріал. Найбільше інформацій без грифу “реклама” з’явилося у львівській газеті “Суботня пошта”:

- газета “Високий замок” - 15;

- газета “Експерес” - 12;

- газета “Суботня пошта” – 56;

- газета “Новий погляд” - 24;

- газета “Ратуша” – 24;

Аналіз і тенденції: “Вперше за час проведення моніторингу відразу в кількох газетах з’явився однаковий матеріал з “полуничкою” – компромат на особисте життя екс-майора держохорони, зроблений на замовлення певної політичної сили, оскільки свідчення останнього скеровані саме проти лідера цієї політсруктури. Лідером – замовником “джинсових” публікацій у львівських друкованих ЗМІ є БЮТ, лідер якої декларує власну чистоту в політичному передвиборчому протистоянні.”

Експерт Олег Онисько: “Оцінка за грудень Кількість “джинси” за відчуттям і логікою виборів сягнула свого піку. Лідер з розміщення замовних публікацій у львівських газетах, як і раніше – БЮТ. Посилилася критика Януковича – часто на межі фолу. З нового – з’явилися публікації на підтримку Ющенка.

Оцінка медіа – “джинси” за рік. Загальна оцінка процесів, що відбуваються у львівський пресі – дуже песимістична. Можна констатувати, що наша преса, на жаль, повністю втратила колись притаманну їй ще кілька років тому рису – дискусійність і щирість у відстоюванні своїй поглядів, хай навіть і помилкових. Відверто кажучи, саме поняття “погляд” чи “точка зору” редакції повністю зникло. У всіх газетах можна побачити матеріали з критикою чи хвалою практично усіх платоспроможних політиків. З одного боку – прояв демократії :) , з іншого – повна розмитість ідеологічного світосприйняття редакцій, точніше – загальна апатія, що, зрештою, і не дивно. На мою думку, відсутність реальної, а не замовної полеміки про виборчу ситуацію і майбутнє країни – найбільший мінус нинішньої львівської преси. Наостанок про оцінку “замовності” чи “незамовності” статей. Для мене основним критерієм є не так зміст, як мотивація публікації. Іншої, не фінансової, мотивації у публікації відзначених мною статей, я не бачу. Зрештою, і самі газети не особливо приховують це, підписуючи статті вигаданими прізвищами або сумнівними інтернет-сайтами чи й просто “інтернет-огляд”. Ну, а поява тих самий статей в різних газетах, схоже, не хвилює ні самі редакції, ні замовників “джинси”. Як наслідок – втрата довіри до преси загалом і подальше скочування львівської преси до вражаючи провінційного рівня ”.

Моніторинг проводиться в рамках проекту “Моніторинг стандартів журналістики та покращення медіа грамотності громадян” за підтримки Інтерньюз Нетворк

Liked the article?
Help us be even more cool!