ПАРТІЯ РЕГІОНІВ СТАЛА ОСНОВНИМ ЗАМОВНИКОМ „ДЖИНСОВИХ” МАТЕРІАЛІВ У ЗАПОРІЖЖІ
Газета „Суббота плюс” у Запоріжжі продовжує займати пальму першості за кількістю матеріалів, які підготовлені й опубліковані з порушенням журналістських стандартів, тим самим другий місяць поспіль утримують пальму першості. Про це свідчать результати моніторингу публікацій запорізької преси громадською організацією Центр підтримки демократичних журналістських ініціатив. Моніторинг проводився з 1 по 30 грудня, під час якого експерти оцінювали сумнівні публікації у 5 виданнях Запоріжжя.
Експерти:
- Анна Курнацька, Запорізький прес-клуб;
- Тетяна Хітрова, кандидат філологічних наук, доцент, завідувачка кафедри теорії і практики журналістики Інституту журналістики і масових комунікацій Класичного приватного університету;
визначили:
З 16 матеріалів відібраних під час моніторингу, де експерти одноголосно зафіксували явні порушення стандартів актуальності, значущості та збалансованості, „переможцем” є Партія регіонів (6 публікацій).
Найбільше інформації без відповідного маркування розмістили:
Cуббота плюс 8
Наше время-плюс 4
МИГ 2
Истеблишмент 2
Запорізька правда (щоденна) 0
Аналіз і тенденції:
Як зазначає Анна Курнацька: „Більшість замовних публікацій складають проплачені матеріали політичних партій. Це пов’язане, в першу чергу, з наслідками політичної кризи в країні”.
Тетяна Хітрова вважає, що „головними замовниками „джинсових” матеріалів у пресі стали політичні партії. Політична невизначеність, примара чергових дострокових виборів змушувала політичні сили позиціонувати себе у вигідному світлі на шпальтах запорізьких газет”.
На думку Олега Богуславського, директор Центру підтримки демократичних журналістських ініціатив: „Моніторинг запорізької преси за грудень місяць приніс неочікувану картинку змін. Ми сподівалися, що вони будуть, але не думали, що будуть такими швидкими.
На перший погляд, все можна „виправдати” економічною кризою в країні, що принесла з собою і урізання рекламних бюджетів, в тому числі і для друкованих видань. І тут, безперечно, є сенс.
З іншого боку – парламентська криза в країні підштовхувала політичні сили до пошуку підтримки з боку виборців і через розміщення проплачених публікацій. Саме ця категорія „джинси” стала за минулий місяць найбільш популярною. Проте, створення парламентської більшості, а тому й таке-сяке розв’язання політичної кризи в Україні вже відбилося і буде відбиватися на бажанні політичних партій „світитися” в пресі – перспектива чергових дострокових виборів заховалася, а тому витрачати гроші на політичну рекламу зараз немає сенсу.
Хотілося б зазначити, що від початку дії Проекту особливого „захоплення” з боку журналістського середовища не спостерігалося. Відношення було переважно скептичне. Тому, надзвичайно промовистим є той факт, що редакція тижневика „МИГ” з грудня запровадила чітке маркування рекламних рубрик та матеріалів, тим самим практично вийшовши з першості лідерів по кількості „джинси”. Проте, деякі матеріали викликають певні сумніви, а тому занесені до „джинси”.
Подібного не зробила редакція газети „Суббота плюс”, яка розпливчасто маркує матеріали у рекламних рубриках як такі, що „можуть публікуватися на правах реклами”.
Необхідно також відзначити, що ідея Проекту, спрямована на покращення журналістських стандартів, знайшла підтримку з боку редактора запорізького тижневика „Остров свободы” Наталії Виготської, яка запевнила, що її видання не тільки не буде публікувати „джинсових” матеріалів, а й готове підтримувати всі заходи після закінчення Проекту.
Проект здійснюється за сприяння Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні. Моніторинг друкованих видань буде продовжуватися і надалі.
Help us be even more cool!