На Волині в лютому 2009 року “комерційним джинсовим” лідером преси стали “Сім’я і дім”, лідером “політичної джинси” – “Волинь-нова”, а найбільшим замовником “джинси” – БЮТ
Найбільше матеріалів з порушенням цих стандартів було опубліковано у газетах «Волинь-нова», “Відомості.ua” та “Сім’я і дім” . Загалом виявлено 68 таких матеріалів.
Такими є висновки 3 незалежних експертів: Катеринb Іванової, Валентини Романюк та Богдани Стельмах, які вони оприлюднили за результатами моніторингу публікацій у 8 друкованих виданнях Волині, що його проводить громадська організація “Інформаційне агентство “Рівнеінформ” за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні.
Із 68 матеріалів, де експерти зафіксували явні порушення стандартів актуальності, значущості та збалансованості, 17- стосувалися БЮТ, 20 – місцевих підприємств, ресторанів, салонів краси, магазинів.
|
Про кого матеріал або імовірний замовник |
Скільки було опубліковано |
|
БЮТ |
17 |
|
Наша Україна |
13 |
|
Партія регіонів |
2 |
|
В. Литвин, Народна партія |
5 |
|
Єдиний центр |
3 |
|
Хортиця |
3 |
|
Банки |
5 |
|
Місцеві підприємства, ресторани, салони краси, магазини |
20 |
|
ВСЬОГО |
68 |
До комерційної “джинси” експерти віднесли 26 матеріалів, до політичної – 42 матеріали.
|
Видання |
Кількість замовних матеріалів |
ВСЬОГО |
|
|
Комерційна |
Політична |
||
|
Віче-інформ |
3 |
0 |
3 |
|
Волинь-нова |
1 |
21 |
22 |
|
Волинська газета |
2 |
4 |
6 |
|
Луцький замок |
1 |
6 |
7 |
|
Сім’я і дім |
13 |
0 |
13 |
|
Відомості ua |
3 |
8 |
11 |
|
Вісник і Кº |
3 |
3 |
6 |
|
Аверс прес |
0 |
0 |
0 |
|
ВСЬОГО |
26 |
42 |
68 |
Катерина Іванова, медіа-тренер Інституту розвитку регіональної преси, м. Рівне:
Валентина Романюк, фрі-лансер, кореспондент «Радіо Свобода»:
Упродовж лютого замовні матеріали, котрі потрапили на медіа-ринок Волині, були здебільшого цікавими й нагальними. Велика частина «джинси» стосувалася актуальних проблем країни і краю, і лише певна незбалансованість інформації від різних сторін, «перетягування» в бік однієї з них у політичних матеріалах може вказувати на замовний характер інформації. У цих матеріалах часто наводились оцінки політологів, котрі, декларуючи незалежність, все ж тяжіють до тієї чи іншої політичної сили. Основні замовники – БЮТ, ЄЦ, Блок Литвина, дещо менше – партія Регіонів та новоспечена політична сила Арсенія Яценюка. Матеріали централізованого характеру виглядали більш зважено (чого не скажеш про ситуацію з рівненськими ЗМІ, де в більшості з’являлися передруки телевізійних звернень або інтернет-статей з конкретними звинуваченнями на адресу Прем’єра або ж Президента). Політична «джинса» місцевого ґатунку на Волині має здебільшого спрощений вигляд інтерв’ю з одним із фігурантів політичного життя області або представником влади з превалюванням однієї точки зору.
Катерина Іванова, медіа-тренер Інституту розвитку регіональної преси, м. Рівне:
У лютому 2009 року на Волині політична “джинса” переважає комерційну майже вдвічі (42 матеріали проти 26). Теми цих статей на перший погляд видаються актуальними та суспільно значимими, однак їх виклад є незбалансованим, відсутні позиції усіх сторін конфлікту і якщо наводяться коментарі експертів, то ці експерти є політично заангажованими.