Найбільшим замовником “джинси” на Волині залишається БЮТ
Найбільше матеріалів з порушенням цих стандартів було опубліковано у газетах «Волинь-нова», “Відомості.ua” та “Сім’я і дім” . Загалом виявлено 68 таких матеріалів.
Такими є висновки 3 незалежних експертів: Катеринb Іванової, Валентини Романюк та Богдани Стельмах, які вони оприлюднили за результатами моніторингу публікацій у 8 друкованих виданнях Волині, що його проводить громадська організація “Інформаційне агентство “Рівнеінформ” за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні.
Із 68 матеріалів, де експерти зафіксували явні порушення стандартів актуальності, значущості та збалансованості, 17- стосувалися БЮТ, 20 – місцевих підприємств, ресторанів, салонів краси, магазинів.
Про кого матеріал або імовірний замовник | Скільки було опубліковано |
БЮТ | 17 |
Наша Україна | 13 |
Партія регіонів | 2 |
В. Литвин, Народна партія | 5 |
Єдиний центр | 3 |
Хортиця | 3 |
Банки | 5 |
Місцеві підприємства, ресторани, салони краси, магазини | 20 |
ВСЬОГО | 68 |
До комерційної “джинси” експерти віднесли 26 матеріалів, до політичної – 42 матеріали.
Видання | Кількість замовних матеріалів | ВСЬОГО | |
Комерційна | Політична | ||
Віче-інформ | 3 | 0 | 3 |
Волинь-нова | 1 | 21 | 22 |
Волинська газета | 2 | 4 | 6 |
Луцький замок | 1 | 6 | 7 |
Сім’я і дім | 13 | 0 | 13 |
Відомості ua | 3 | 8 | 11 |
Вісник і Кº | 3 | 3 | 6 |
Аверс прес | 0 | 0 | 0 |
ВСЬОГО | 26 | 42 | 68 |
Катерина Іванова, медіа-тренер Інституту розвитку регіональної преси, м. Рівне:
Валентина Романюк, фрі-лансер, кореспондент «Радіо Свобода»:
Упродовж лютого замовні матеріали, котрі потрапили на медіа-ринок Волині, були здебільшого цікавими й нагальними. Велика частина «джинси» стосувалася актуальних проблем країни і краю, і лише певна незбалансованість інформації від різних сторін, «перетягування» в бік однієї з них у політичних матеріалах може вказувати на замовний характер інформації. У цих матеріалах часто наводились оцінки політологів, котрі, декларуючи незалежність, все ж тяжіють до тієї чи іншої політичної сили. Основні замовники – БЮТ, ЄЦ, Блок Литвина, дещо менше - партія Регіонів та новоспечена політична сила Арсенія Яценюка. Матеріали централізованого характеру виглядали більш зважено (чого не скажеш про ситуацію з рівненськими ЗМІ, де в більшості з’являлися передруки телевізійних звернень або інтернет-статей з конкретними звинуваченнями на адресу Прем’єра або ж Президента). Політична «джинса» місцевого ґатунку на Волині має здебільшого спрощений вигляд інтерв’ю з одним із фігурантів політичного життя області або представником влади з превалюванням однієї точки зору.
Катерина Іванова, медіа-тренер Інституту розвитку регіональної преси, м. Рівне:
У лютому 2009 року на Волині політична “джинса” переважає комерційну майже вдвічі (42 матеріали проти 26). Теми цих статей на перший погляд видаються актуальними та суспільно значимими, однак їх виклад є незбалансованим, відсутні позиції усіх сторін конфлікту і якщо наводяться коментарі експертів, то ці експерти є політично заангажованими.
Help us be even more cool!