Найбільше сумнівних матеріалів в Криму розмістила газета «Крымская правда»
40 матеріалів надрукованих з порушеннями журналыстських стандартыв виявили експерти в кримських газетах в липні 2009 року.
Громадська організація «Інформаційний прес-центр» з 1 по 31 липня проводила моніторинг кримських ЗМІ – газет: «Крымская правда», «Крымское время», «Первая крымская», «События», «Голос Крыма», «Кафа».
Група експертів у складі: викладачів факультету журналістики Таврійського Національного університету ім. В.І. Вернадського Вікторії Кондратськой і Ольги Володченко, кореспондента «ІНТЕРФАКС-Україна» Валентина Карайвана визначила:40 матеріалів у вищеперелічених газетах:
7 - реклама без належного маркування; матеріалів, що відносяться до прихованої реклами - 33
.Покупцями інформації без грифу «реклама» (або нечітко маркованої ) були:
«Кафа» - 1
«Крымская правда» - 8 (6 – нечітко марковани)
«Крымское время» - 12
«Первая крымская» - 10
«События»» - 7 (1- нечітко маркований)
«Голос Крыма» - 2
політичної «джинси» без маркування – 16 ;
комерційної «джинси» без маркування – 17;
політичних матеріалів з умовним маркуванням – 1;
комерційних матеріалів з умовним маркуванням – 6.
Таким чином, найбільшим покупцем інформації без грифу «реклама» виявилась газета «Крымское время».
Експерти Вікторія Кондратська, Ольга Володченко, Валентин Карайван виявили такі тенденції у газетах Криму:
Намітилася тенденція зростання немаркованої і нечітко маркованої політичной реклами (40% від всіх виділених матеріалів) яка подається в різних формах і жанрах - новини, інтерв'ю, аналітичні статті. Серед лідерів - Політична партія «Союз лівих сил», С.Л.Тігипко, партія «Союз». Крім того, експерти відзначають появу в газетах («События») замовлених матеріалів з негативною оцінкою політичних конкурентів, не власних, а передрукованих з інших ЗМІ.
Комерційну рекламу частіше за інших замовляли банки, підприємства мобільного зв'язку, будівельні компанії.
Слід сказати, що газета «Крымская правда» рекламні матеріали маркує, використовуючи знак, занадто малого розміру, тому в звіті вони проходять, як «нечітко марковані».
Таким чином, найбільша кількість прихованої реклами в газеті – «Крымское время».
Краще за всіх дотримується професійніх стандартів газета «Кафа».
Моніторинг здійснюється в рамках проекту «Моніторинг дотримання журналістських стандартів та підвищення медіаграмотності широкого кола українських громадян» за підтримки громадської організації Internews Network «У-Медіа»
ІМІ
Help us be even more cool!