ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Моніторинг "джинси" за листопад місяць 2008 року. Рівне

05.11.2008, 01:20
“Джинсовий” лідер рівненської преси – “Рівне вечірнє”, найбільший замовник “джинси” – штаб кандидата в мери Ю.Собчука Кандидат на посаду міського голови Рівного Юрій Собчук найчастіше фігурував у матеріалах, які були зроблені з порушеннями стандартів актуальності, значущості та збалансованості, але опубліковані в друкованих та Інтернет-виданнях Рівненщини впродовж листопада.

Найбільше матеріалів з порушенням цих стандартів було опубліковано у газетах “Рівне вечірнє”, “ОГО” та “Рівне ракурс” . Загалом виявлено 173 таких матеріалів.

Такими є висновки 2 незалежних експертів: Володимира Торбіча  та Богдани Стельмах, які вони оприлюднили за результатами моніторингу публікацій у 8 друкованих виданнях Рівненщини, що його проводить громадська організація “Інформаційне агентство “Рівнеінформ” за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні.

Зі 173 матеріалів, де експерти зафіксували явні порушення стандартів актуальності, значущості та збалансованості, 27 стосувалися Юрія Собчука, 20 – його конкурента на виборах Володимира Хомка, 19 - ще одного кандидата в мери Рівного Миколи Сороки. Серед політичних партій та блоків, які розглядаються як потенційні замовники сумнівних матеріалів, лідирує БЮТ (13 матеріалів). 

Про кого матеріал або імовірний замовник

Скільки було опубліковано

Юрій Собчук, кандидат у мери

27

Володимир Хомко, кандидат у мери

20

БЮТ

13

Микола Сорока , кандидат у мери

19

Світлана Богатирчук-Кривко, канд. У мери

11

Станіслав Савінський, кандидат у мери

6

Сергій Подолін, кандидат у мери

5

СПУ

3

Юрій Дюг, кандидит у мери

3

Сергій Полоцький, кандидит у мери

2

Василь Червоній, кандидат у мери

1

Руслан Мальований, кандидат у мери

3

Блок Литвина

6

Народна самооборона

1

УНП

1

КПУ

1

НСНУ

2

ПР

2

Органи влади (Центр зайнятості, Соцстрах)

6

Банки (Надра -4, Аваль -1, Приватбанк -1, Промінвестбанк-1)

7

Рівнеазот

1

Рівнеоблводоканал

4

ВАТ “Поліссяхліб”

2

ТМ “Хортиця”

2

ТМ “Рум’янець”

1

Федерація профспілок

2

Еліт-комфорт

1

Світ виробів з металу

1

Рівненський льонокомбінат

1

Асоціація працівників будівельної галузі

2

Таврида

1

ТМ Біола

1

Інтеграл-буд

2

Фармацевтичні підприємства

2

ТМ Родина

1

Торгівельні центри

8

Страхові компанії (Провідна, Оранта)

2

 

173

До комерційної “джинси” експерти віднесли 44 матеріали, до політичної – 129 матеріали.

Видання

Кількість замовних матеріалів

ВСЬОГО

Політична

Комерційна

“ОГО”

21

18

39

“Рівненська газета”

15

5

20

“Рівне вечірнє”

36

9

45

“Рівне-експрес”

20

3

23

“Рівне-ракурс”

23

4

27

“Літопис Заходу”

2

3

5

“Вільне слово”

10

2

12

“Провінційка”

2

0

2

 

129

44

173

Володимир Торбіч, головний редактор ІА „Рівненське агентство журналістських розслідувань”

– Безумовно позитивні зрушення після моніторингу рівненських друкованих ЗМІ в жовтні відбулись у газетах ВД „ОГО”. Так у „Рівненській газеті” та тижневику „ОГО” вже із середини листопада позначки політичної реклами із „умовних” міліметрових квадратиків переросли в напис „політична реклама”. В останньому перед виборами мера номері в цих газетах вся політична реклама маркувалась відповідним написом.

Через умову організаторів моніторингу не вважати за джинсу умовно марковану рекламу (реклама, яка маркується квадратиком міліметр на міліметр), кількість джинси зменшилась. Найстаріша незалежна газета Рівного „Рівне вечірнє” й надалі продовжує зловживати довірою своїх читачів публікуючи найбільше ніяк немаркованої реклами.

Попри те, що газета „ОГО” помітила свою політичну рекламу відповідним написом, комерційна джинса залишилась у цій газеті на тому ж рівні, що й минулого місяця.

Стельмах Богдана, заступник голови правління Волинського прес-клубу, координатор

В результаті аналізу друкованих видань Волинської та Рівненської областей за листопад 2008 року постала не зовсім втішна, а точніше – зовсім невтішна картина: більшість публікацій не відповідає професійним стандартам журналістики. Зокрема, інформація комерційного або політичного забарвлення, подана на шпальтах газет, не містить спеціальної позначки – «на правах реклами» або іншого маркування. Однак, найбільше вражає те, що часто такі публікації не є нейтральними, а містять вкрай недопустимі речі – позитивні журналістські коментарі, схвальні відгуки і навіть лояльно побудовані запитання в інтерв’ю, які передбачають лише позитивну відповідь. Іншими словами – політична і комерційна джинса (особливо це стосується рівненських ЗМІ).

Проте, я можу припустити, що, можливо, регіональна журналістика не зовсім орієнтується в професійних стандартах. Таке припущення зумовлене, зокрема, тим, що монітори відібрали для експертного аналізу навіть проблемні статті, натомість упустивши з уваги масу «джинсових» (знову ж, це стосується переважно публікацій у рівненських ЗМІ).

Зважаючи на отримані результати, можна стверджувати, що підвищення професійних стандартів журналістики – одне з основних завдань на найближчий період.
Liked the article?
Help us be even more cool!