ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Моніторинг «джинси». Червень 2011 року

10.07.2011, 00:00

ЗАГАЛЬНОНАЦІОНАЛЬНІ ВИДАННЯ

Газета «Коментарі». Цього місяця неналежно маркованих матеріалів – на сірому фоні – у газеті було 14, при загальній кількості матеріалів за місяць 165. Крім того, 3 матеріали жодним чином немарковані мають ознаки «джинси», всі вони розповідають про комерційні компанії, зокрема про одну в сфері виробництва алкоголю і ще одну в сфері виробництва пива.

У журналу «Український тиждень» «джинсових» або неналежно маркованих матеріалів цього місяця виявлено не було, а загалом УТ випустив у червні  141 матеріал.

Журнал «Кореспондент» неприємно «здивував» не журналістськими матеріалами, за які він як вже стало звичним, отримав найвищий бал, а рекламою алкоголю – зображення пляшки горілки «Хортиця» (з 1 січня 2010 року реклама алкогольних виробів заборонена в усіх друкованих ЗМІ, крім спеціалізованих – абзац 4 част. 2 ст. 22 ЗУ «Про рекламу»).

Вже в котрий місяць поспіль у виданні «Экономические Известия» джинса відсутня. Відсутні також неналежно марковані матеріали, що може слугувати прикладом для інших видань.

Загальноукраїнська газета «Факти»  залишається лідером за розміщенням джинсових матеріалів. В цьому місяці у виданні було знайдено 11 джинсових та 2 неналежно марковані матеріали.

Джинсових матеріалів у виданні «Сегодня» традиційно не було. Що з іншого боку компенсується великою кількістю неналежно маркованих матеріалів. Їх було знайдено – 15. Зазначені матеріали газети «Сегодня» розміщуються під рубриками «Новости компании», «Открытое письмо», «Спонсорство», «PR», що вводить споживача в оману, оскільки може сприйматися ним як журналістські та інформаційні матеріали. Розміщення таких матеріалів суперечить статтям 1, 5, 7, 9, 10 Закону України «Про рекламу», відповідно до яких може бути визначено як недобросовісна реклама.

В загальноукраїнських виданнях, в цьому місяці також відсутня політична джинса (на відміну від регіональних видань). При цьому присутня джинса комерційна. У цьому місяці друковані ЗМІ ввійшли в період літніх відпусток та відпочинку. На практиці це означає зменшення рекламних замовлень та скороченні кількості «джинси» тієї чи іншої конкретної спрямованості, як в загальноукраїнських, так і в регіональних ЗМІ. Продовжує зростати кількість неналежно маркованих матеріалів.

Назва видання

Кількість замовних матеріалів

Немарковані (джинса)

Умовно

марковані

Всього

Комерційні

Політичні

Всього

 

Факты

11

0

11

2

11

Сегодня

1

0

1

14

15

Экономические Известия

0

0

0

0

0

Коментарі

3

0

3

13

16

Кореспондент

0

0

0

9

8

Український тиждень

0

0

0

0

0

 

ДОНЕЦЬКІ ВИДАННЯ

В «Муніципальної газеті» стаття «Безкоштовні гойдалки летять, летять, летять ...» інформує читача про те, що компанія «Метінвест» сплатила атракціони в міському парку на два дні і кожен бажаючий міг безкоштовно скористатися такою щедрістю. Автор статті зазначає, що, так компанія компенсувала жителям міста «збиток», завдані під час святкування ювілею «Метінвесту», коли основна частина парку була закрита для відвідувачів (що й викликало обурення городян). У той же час видання не публікувало матеріали про цей резонансний факт, зате розмістило хвалебний розповідь про те, як чудово городяни покаталися на безкоштовних атракціонах.

Матеріали, інформаційним приводом для яких послужив конкурс краси "Міс Донбас Опен", опубліковані майже у всіх виданнях, що підлягають моніторингу, експерти віднесли до розряду комерційної джинси. По-перше, "Панорама", "Донецькі новини" і "Донбас" розмістили на своїх сторінках по кілька текстів, присвячених конкурсу - анонси, репортажі, підсумки конкурсу (подібне кількість матеріалів, вважають експерти, надмірним в співвідношенні з масштабом і соціальною значимістю події ). По-друге, анонси заходи містили детальну інформацію про спонсорів конкурсу та інші дані комерційного характеру. По-третє, всі матеріали виключно позитивні, не містять критичної точки зору, а також відсутній думки незалежних експертів (в журналістських текстах виступають коментаторами лише організатори конкурсу). Таким чином, кількість текстів, їх об'єм і тональність дають підстави припускати, що матеріали носять замовний "джинсовий" характер.

Що стосується політичної джинси, слід зазначити, що в червні місяці зберігаються попередні тенденції: нардепи - Петро Симоненко, Медведчук, Бахтєєва і депутат Донецької міської ради Олександр Адамов.

Назва видання

Кількість замовних матеріалів

Немарковані (джинса)

Умовно

марковані

Всього

Комерційні

Політичні

Всього

 

«Донецкий кряж»

3

8

11

-

11

«Донецкие новости»

13

9

22

14

36

«Панорама»

10

2

12

-

12

«Вечерний Донецк»

6

4

10

5

15

«Муниципальная газета»

1

2

3

-

3

«Донбасс»

14

1

15

-

15

 

КРИМСЬКІ ВИДАННЯ

Найбільшим покупцем інформації без грифу «реклама» виявилась газета «События». Збільшилася кількість політичною джинси, найчастіше це публікації від імені В. Медведчука.

Серед комерційної джинси як і раніше  більшість матеріалів складають ті, що розміщуються за довгостроковими договорами("Віконні технології", "Кредитпромбанк"  в "Первой крымской",  "Адвокат Дмитро Титаренко", "Журнал "Соціальна країна"" в "Событиях", "Фінансові консультації" в "Севастопольськой газете").  Не маркувалися і є замовними матеріали про акції, які проводять оператори мобільного зв'язку у продовж курортного сезону (МТС, «Кіївстар»). "Крымская правда" опублікувала замовні матеріали про Бахчисарайський винзавод на спеціальному вкладиші (№113, від 23.06.11). Більшість видань  як і раніше не маркують рекламні блоки, вважаючи, що це і так очевидно ("Первая крымская", "Крымское время», «События»).

Із-за фінансових труднощів  "Крымская газета"  скоротила кількість виходів на тиждень з п'яти до одного, у кожному номері друкуються лише короткі новини та великі замовні і рекламні матеріали.

Назва видання

Кількість замовних матеріалів

Немарковані (джинса)

Умовно

марковані

Всього

Комерційні

Політичні

Всього

«Голос Крыма»

3

0

3

0

3

«Крымская газета»

6

1

7

0

7

«Крымская правда»

6

0

6

5

11

«Крымское время»

0

5

5

0

  5

«Первая крымская»

18

2

20

0

20

«Севастопольская газета»

4

1

5

0

  5

«События»

21

2

23

1

  24

 

ЛЬВІВСЬКІ ВИДАННЯ

У червні 2011 року львівські ЗМІ ввійшли в період літніх відпусток. На практиці це означає зменшення рекламних замовлень та скороченні кількості проплачених публікацій тієї чи іншої конкретної спрямованості. Також помітна тенденція до дедалі рідшої появи у ЗМІ неналежно маркованої реклами, такої як проведення аукціону чи судового засідання у рубриці „оголошення”.

Політична джинса стабільно займає своє місце. Щоправда, її все ще дуже мало. Однак, невдовзі гаряча політична осінь напередодні парламентських виборів, а отже для ЗМІ все найцікавіше відбуватиметься попереду. Саме в цей час для представників журналістської професії назріє спокуса та тест на випробування власної професійної та позиційної спроможності.

Львівські видання у червні переживають тимчасове літнє затишшя, проте для задоволення побажань рекламодавців все ж розміщують так звану комерційну джинсу – замовні матеріали, метою яких є висвітлити певну проблему, однак подати її як суспільно важливу, щоб зацікавити тих, хто небайдужий до свого здоров'я або ж має певні вади. Так, поруч із публікаціями на актуальні суспільно-політичні теми зовсім непомітно, без будь-яких рекамних позначок вписався матеріал „Сексуальні проблеми мають вирішення” у газеті „Високий Замок” № 106 (4486)за 16-22 червня 2011 року. У матеріалі читачам видання турботливо рекомендують лікування та проходження діагностики у клініці „Оксфорд медікал Львів”. І це лише – один з прикладів розміщення комерційної джинси у газетах Львівщини.

Назва видання

Кількість замовних матеріалів

Немарковані (джинса)

Умовно

марковані

Всього

Комерційні

Політичні

Всього

 

Новий погляд

0

0

0

0

0

Високий Замок

7

9

16

30

46

Ратуша

0

0

0

0

0

Львівська пошта

1

0

1

32

33

Львівська газета

1

2

3

6

9

Експрес

14

1

15

-

15

 

* Результати моніторингу друкованих засобів масової інформації як у цілому так і в частині якогось певного видання або матеріалу є оцінними судженнями відповідно до статті 47-1 Закону України «Про інформацію» і не мають офіційного характеру. Наявність ознак порушення журналістських стандартів або ознак прихованої реклами в матеріалі є оціночним судженням експертів і не може розглядатися як доказ отримання редакцією або журналістом майнової чи іншої винагороди за опубліковані матеріали. 

 

 

 

Інститут масової інформації

 

 

 

 

 

 

 

Liked the article?
Help us be even more cool!