Методологія моніторингу фейків, регіональний рівень
17.09.2020, 10:36
Дослідження передбачає кількісно-якісний контент-аналіз матеріалів на предмет фейків та дезінформації. Метою дослідження є виявити, які наративи дезінформації підхоплюються в медіа та соцмережах та які технології використовуються для їхнього поширення.
ТЕХНОЛОГІЇ (ОЗНАКИ) МАНІПУЛЯЦІЙ
- Судження, оцінка подаються як факт.
- Емоційні оцінки в тексті, заголовку, емоційно забарвлена лексика яка не є цитатою.
- Інформація містить перебільшення / применшення реальних даних.
- Джинса (наприклад, така що лише хвалить (критикує) і замовчує інший аспект даних).
- Неналежне маркування (неочевидним для аудиторії чином), назвами рубрик типу “актуально”, “точка зору”, * тощо.
- Подається лише частина інформації (напівправда), щоб вплинути на думку аудиторії.
- Заголовок узагалі не відповідає змісту тексту.
- Бекграунд у матеріалах містить маніпуляцію, не відповідає суті новини (може містити емоційні оцінки).
- Меми для позначення явищ, учасників політичних процесів.
- Заангажовані або проплачені “експерти”, експерти, що представляють лише одну сторону.
ОЗНАКИ ФЕЙКУ
- Неправдива інформація, факти, що не відповідають дійсності.
- Інформація, що базується на сумнівних або анонімних джерелах, які неможливо перевірити (т.зв. вкиди із соцмереж, "вчені вважають" тощо).
- Перекручені або недостовірні соціологічні дослідження (від контор, пов'язаних з певними політсилами або створених під вибори).
- Чорнуха про кандидатів / партії, що не відповідає дійсності.
- Інформація вкидується як точка зору експерта (біолабораторії).
- Фейки та маніпуляції, спрямовані проти національної безпеки, метою є повалення конституційного ладу в Україні тощо. Російська пропаганда, яка поширює погляди, бачення, позицію російської влади, використовується як елемент інформаційної війни з іншими країнами та Україною зокрема (стосовно війни на Донбасі, Криму, нацистів в Україні тощо).
Liked the article?
Help us be even more cool!
Help us be even more cool!