Мало переможців, багато переможених: дослідження впливу пандемії COVID-19 на незалежні ЗМІ
Інститут вивчення журналістики Reuters опублікував звіт, що розглядає фінансовий вплив COVID-19 на 165 незалежних редакцій з усього світу. Дослідження виявило "драматичні, але нерівномірні" наслідки. Як і можна було очікувати, у звіті йдеться про "мало переможців, багато переможених".
Основні висновки дослідження:
- Аудиторія досягає максимуму. Суттєва більшість незалежних засобів масової інформації, які взяли участь в опитуванні, заявляють, що загальне охоплення аудиторії збільшилося під час кризи COVID-19. Водночас майже п’ята частина респондентів (переважно друковані газети) повідомляє, що їхнє загальне охоплення аудиторії впало.
- Зниження доходів для більшості медіа. 22% респондентів очікують значного (1–20%) падіння доходів у 2020 році, 21% – дуже суттєвого падіння (21–30%) та, що спричиняє занепокоєння, більш ніж третина опитаних (36%) очікує серйозного падіння (30% і більше). Водночас 14% респондентів заявляють, що очікують стабільних або щораз більших доходів у 2020 році.
- Спектр впливу. Серед респондентів найбільше постраждала від кризи комерційна преса, особливо рекламна, а також газети та місцеві ЗМІ. Це та частина новинної індустрії, яка часто зазнає серйозних труднощів через перехід до цифрового, мобільного та платформного медіасередовища.
- У кого все добре. Респонденти, які очікують стабільних або навіть щораз більших доходів, часто є малими або середніми інтернет-редакціями, деякі з них є некомерційними. Зазвичай вони менші за традиційні медіа, які є основою галузі. Ці незалежні засоби масової інформації часто вкладають набагато більшу частку своїх операційних витрат у власну редакцію.
- Яка підтримка була б корисною. Найчастіше респонденти називали фінансову підтримку (84%), розроблення продуктів і підтримку інновацій (61%) та технічне навчання навичок цифрових медіа (39%).
- Який найважливіший вид допомоги. Фінансову підтримку вказали як найважливішу 65% респондентів.
За даними дослідження, збитки лише газетної індустрії можуть становити до 30 мільярдів доларів очікуваних доходів у 2020 році. Таке падіння матиме драматичні наслідки для зайнятих журналістів, особливо на місцевому рівні та в бідніших громадах і країнах.
Як повідомляє Nieman Lab, стратегія "бути чесними та відвертими" допомогла одному вебсайту залучити членські внески й втриматися на плаву. Редактор Animal Político, цифрового вебсайту новин у Мексиці, каже, що вони зберегли близько 20% нової аудиторії, яку отримали після 30–40-відсоткового сплеску трафіку на початку пандемії. На сайті спостерігався сплеск членів із 700 на початку року до понад 1600. Директорка редакції Таня Монталво вважає, що приріст членства стався завдяки "чесності та відвертості щодо впливу ковіду на сайт", включно з тим, що співробітники погодилися на добровільне скорочення заробітної плати на 30%.
Щодо впливу повідомлень про ситуацію з коронавірусом – південноафриканський сайт amaBhungane повідомив про "дуже незначний" вплив розміщення такої інформації на їхні фінанси. Некомерційна агенція розслідувань "навмисно намагалася не бути в авангарді інформування про ковід", за словами співзасновника Стефаанса Брюммера.
Коли незалежна журналістика програє, втрачають і громадяни. "Серед тих, хто програє, будуть громадяни в усьому світі, особливо в бідних країнах, на місцевому рівні та в проблемних громадах, які ризикують втратити незалежні засоби масової інформації, що обслуговують їх, – пишуть автори звіту. – Втрати можуть спіткати також деякі незалежні засоби масової інформації, що намагаються боротися з наслідками пандемії на додаток до й без того значного тиску, спричиненого швидким переходом до більш цифрового, мобільного та платформного медіасередовища з жорсткою конкуренцією за увагу та рекламу".
Help us be even more cool!