Громадська організація «Інформаційний прес-центр» з 1 по 31 жовтня здійснювала моніторинг кримських газет «Крымская правда», «Крымское время», «Первая крымская», «События», «Голос Крыма», «Севастопольская газета», «Крымская газета».
Група експертів у складі: викладачів факультету журналістики Таврійського Національного університету ім. В.І. Вернадського Вікторії Кондратськой і Ольги Володченко, кореспондента «ІНТЕРФАКС-Україна» Валентина Карайвана визначила у вище перелічених газетах:
10 матеріалів – реклама без належного маркування;
75 – матеріалів, що відносяться до прихованої реклами.
|
Назва видання |
Кількість замовних матеріалів |
||||
|
Немарковані (джинса) |
Умовно марковані |
Всього |
|||
|
Комерційні |
Політичні |
Всього |
|||
|
«Голос Крыма» |
2 |
0 |
2 |
0 |
2 |
|
«Крымская газета» |
4 |
9 |
13 |
0 |
13 |
|
«Крымская правда» |
4 |
1 |
5 |
6 |
11 |
|
«Крымское время» |
2 |
14 |
16 |
1 |
17 |
|
«Первая крымская» |
2 |
9 |
11 |
0 |
11 |
|
«Севастопольская газета» |
4 |
1 |
5 |
0 |
5 |
|
«События» |
10 |
13 |
23 |
3 |
26 |
Таким чином, найбільшим покупцем інформації без грифу «реклама» виявилась газета «События».
Серед замовників реклами лідирують:
Політична «джинса»:
Партія регіонів – 16 матеріал
«Союз» – 10 матеріалів;
Комерційної реклами більше всіх замовляли банки.
Експерти Вікторія Кондратська, Ольга Володченко, Валентин Карайван відзначили:
Під час виборчої кампанії всі політичні сили активно розміщали агітаційні матеріали в друкованих ЗМІ: у щотижневиках політична агітація займала 1/4 номери ("Перша кримська", "Події"), ½ номера ("Голос Криму"). Більшість агітаційних матеріалів була маркована. Немаркована політична реклама подавалася у вигляді листів читачів ("Кримський час", "Кримська газета"), у яких вони висловлювали подяку депутатові або кандидатові в депутати ("Події"). В "Кримському часі" такі матеріали містилися під рубрикою "Кримчанам на замітку". В останні тижні виборчої кампанії з'явилися публікації, що містять негативну оцінку конкурентів., так званий "чорний піар". Особливо багато таких матеріалів було в газеті "Події" – 6. Часто не маркуються блоки комерційної реклами, навіть якщо вони розташовуються на першій сторінці ("Кримська правда").
У період виборчої кампанії вся реклама – політична й комерційна – чітко маркувалася в газеті "Голос Криму".