Тернопільщина стала лідером за кількістю матеріалів надрукованих з порушенням журналістських стандартів. Експерти виявили в Тернопільських ЗМІ 44 сумнівних матеріали, для порівняння у Хмельницькій області лише 1 і в Івано-Франківській теж 1.Такі результати моніторинга Тернопільської міської  громадської організації «Студія журналістики «Кореспондент» проведеного терміном з 1.02 по 28.02.2009 р.

Експерти:

– Тетяна Тарасенко, голова Тернопільського прес-клубу;

– Олег Удич, прес-секретар Тернопільської міської ради;

– Ігор Качмарський, політолог

визначили                                                                                                                                                

46 матеріалів опубліковано з порушенням журналістських стандартів.

Найбільшими покупцями інформації без грифу «реклама» були:

У Івано-Франківську:

– газета «Західний кур’єр» – 1;

– газета «Галицький кореспондент» – 0;

cайт www.piar.org.ua – 0;

– газета «Галичина» – 0;

– газета «Репортер» – 0;

 У Хмельницькому:

– «Моя газета» – 1;

– газета «Подільські вісті» – 0;

– газета «ВСІМ» – 0;

– газета «Подільський кур’єр» – 0.

У Тернополі:

– газета «Вільне життя» (головний редактор Петро Федоришин) – 19;

– «Нова Тернопільська газета» (головний редактор Микола Мартинчук) – 19;

– газета «Місто» (головний редактор Оксана Яциковська) – 6;

– газета «20 хвилин» – 0;

– газета «Номер один» – 0;

 Аналіз і тенденції:

«Домінує політична присутність з огляду на локальні вибори на Тернопільщині (аналіз списків, передвиборчих програм, звітів про зроблене. В той же час є, на мою думку, політична інформація, яка не є замовною». (Олег Удич).

«Як і очікувалося, напередодні виборів до Тернопільської обласної ради зросла кількість замовних матеріалів. Однак у більшості вони відображають точку зору тієї чи іншої політичної сили, що є важливим для виборців» (Тетяна Тарасенко).

«Політичні матеріали стають все професійніше підготовлені. Інколи їх замовність визначається хіба по тому, що вони ідентичні у кількох виданнях, хоча і в цьому випадку замовники намагаються урізноманітнити їх за допомогою різних заголовків та фотоілюстрацій.» (Ігор Качмарський).