Кількість "джинси" у лютому зросла вдвічі
05.03.2012, 03:14
У лютому рівень матеріалів з ознаками прихованої реклами у друкованій пресі зріс більше, ніж у двічі, у порівняні з попереднім місяцем. У лютому було виявлено 26 таких матеріали, тоді як в січні всього 10.
Про це свідчать результати моніторингу шести загальнонаціональних видань («Факты», «Сегодня», «Экономические известия», «Український тиждень», «Коментарі», «Корреспондент») на предмет наявності в них «джинси», що проводить Інститут масової інформації.
Про це свідчать результати моніторингу шести загальнонаціональних видань («Факты», «Сегодня», «Экономические известия», «Український тиждень», «Коментарі», «Корреспондент») на предмет наявності в них «джинси», що проводить Інститут масової інформації.
Найбільше матеріалів з ознаками прихованої реклами вкотре розмістила газета «Факти» (20 таких матеріалів, що становить 77% від загальної кількості, виявлених в процесі моніторингу). 4 замовних матеріали розмістила газета «Коментарі» і 2 «ЭИ». В інших виданнях замовних матеріалів не виявлено.
У лютому більшість «джинсових» матеріалів носили економічний характер, лише 4 матеріали стосувалися політики, 2 з них висвітлювали діяльність народного депутата Наталії Королевської.
Інша картина з неналежним маркуванням. Цього місяця всі, без винятку, видання розмістили неналежним чином марковану рекламу. Загальна кількість таких матеріалів сягнула 36.
Як показує діаграма, найбільше - 67% неналежно маркованих матеріалів, розміщено в газеті «Сегодня».
Найменше таких матеріалів виявлено у виданнях: «Факты», «ЭИ» і «УТ» (по одному матеріалу).
Вкотре нагадуємо, що згідно Закону «Про рекламу» рекламні матеріали мають розміщуватися з позначкою «Реклама» або «На правах реклами». Розміщення замовних матеріалів під різними рубриками або на іншому фоні є порушенням закону.
"Факти". Газета у лютому розмістила найбільше «джинсових» матеріалів. 20 немаркованих промоційних статтей, що становить 77% від загальної кількості таких матеріалів у друкованій пресі, що моніториться. Особливо помітними були замовні матеріали, що містили ознаки реклами горілки. Такі матеріали розміщувалися в формально окремому виданні «Жизнь прекрасна», яка, по суті, є частиною газети «Факти», оскільки розміщена навіть не на окремому аркуші, а на одній шпальті газети. Таким чином видання обходить Закон «Про рекламу», згідно з яким, реклама алкоголю дозволена лише в спеціалізованих виданнях.
«Сегодня». У виданні вкотре виявлено найбільше неналежно маркованих рекламних матеріалів 67%. Загалом у цій газеті 25% реклами марковано неналежним чином. Рекламні матеріали видання ставить у окремі рубрики, такі як: «Открытое письмо», «Новости компаний», «Официально» та «PR».
«Коментарі». У цьому виданні розміщено 4 матеріали з ознаками прихованої реклами, один з яких носить політичний характер і стосується Наталії Королевської. До того ж фотографія Королевської була винесена на першу шпальту видання. 5 рекламних матеріалів в газеті були неналежно марковані та розміщувалися на сірому фоні.
«Экономические известия». У вкладці «Личное время», що формально є окремим виданням, а розповсюджується як додаток (без окремої передплати) до «Экономических известий» було розміщено два промоційні матеріали, що стосувалися алкоголю. У газеті було виявлено один матеріал маркований трикутником, що є неналежним маркуванням.
«Український тиждень». У журналі було виявлено лише один рекламний матеріал на сірому фоні, що є неналежним маркуванням. Інших порушень у виданні виявлено не було.
«Корреспондент». Два випадки неналежного маркування було виявлено у виданні. Інших порушень не зафіксовано.
Моніторинг став можливим завдяки допомозі "Інтерньюз Нетворк".
ІМІ
Liked the article?
Help us be even more cool!
Help us be even more cool!
Інші Дослідження