Кабельне ТБ більше впливає на поляризацію аудиторії, ніж соціальні мережі, – американське дослідження
Новини кабельного телебачення мають набагато більший вплив на поляризацію населення Америки, ніж соціальні мережі. Про це пише Nieman Lab з посиланням на спільне дослідження науковців Університету Пенсильванії, Стенфорду та Microsoft Research, яке було опубліковане в The Conversation.
У дослідженні йдеться, що останні два виборчі цикли в США супроводжувалися зростанням уваги до "бульбашок", або спільнот, де вузький набір поглядів робить людей менш схильними висловлювати протилежні думки. Значна частина такого занепокоєння була пов'язана з розвитком соціальних мереж, які радикально змінили інформаційну екосистему.
Однак, коли вчені почали досліджувати "бульбашки" соціальних мереж, вони знайшли напрочуд мало доказів існування "бульбашок" дуже великого масштабу. Водночас учені зазначають, що вибірковий вплив новин посилює поляризацію серед населення. Це свідчить про те, що попередні дослідження поляризації упустили частину картини моделей споживання новин американцями. Вони не врахували головного компонента досвіду пересічного американця з новинами – телебачення, йдеться в дослідженні.
Щоб заповнити цю прогалину, група науковців зі Стенфордського університету, Університету Пенсільванії та Microsoft Research відстежували звички споживання теленовин десятками тисяч дорослих американців щомісяця з 2016 до 2019 року. Науковці виявили чотири аспекти споживання новин, які взяті разом малюють тривожну картину екосистеми телевізійних новин.
Спершу вчені виміряли, наскільки американські споживачі новин політично відмежовані на телебаченні та в інтернеті. В середньому за чотири роки спостережень дослідники виявили, що приблизно 17% американців політично поляризовані – 8,7% з лівим ухилом та 8,4% з правим – в результаті споживання теленовин. Це в три-чотири рази більше, ніж середній відсоток американців, поляризованих у результаті споживання онлайн-новин.
Ба більше, відсоток американців, поляризованих через телебачення, підіймався аж до 23% на своєму піку в листопаді 2016 року, коли Дональда Трампа було обрано президентом. Другий сплеск стався за кілька місяців до грудня 2018 року, після проміжних виборів у США, під час яких на телебаченні було показано рекордну кількість рекламних оголошень демократичної кампанії. Час цих двох сплесків свідчить про чіткий зв’язок між вибором контенту та подіями на політичній арені.
Дослідження показало, що споживачі телевізійних новин, окрім того, що в середньому вони є більш політично ізольованими, ще й набагато частіше, ніж вебспоживачі, дотримуються тієї самої упередженої дієти новин: через шість місяців ліва телевізійна аудиторія в 10 разів, а права – в 4,5 раза частіше залишатиметься поляризованою, ніж онлайн-аудиторія відповідно з лівим чи правим ухилом.
Хоча ці цифри можуть здатися такими, що лякають, важливо мати на увазі, що навіть серед телеглядачів близько 70% громадян з правими поглядами та близько 80% з лівими все ж дещо змінюють свої звички щодо новин протягом шести місяців. Довготривалі "бульбашки" дійсно існують, але вони охоплюють лише близько 4% населення.
Дослідники виявили, що поляризація серед телевізійної аудиторії сягає навіть далі, ніж ліві та праві джерела інформації. В межах дослідження було визначено сім широких груп джерел телевізійних новин, а потім використано ці архетипи, щоб визначити, як насправді виглядає типова незмінна дієта телевізійних новин.
Дослідники виявили, що в порівнянні з онлайн-аудиторією пристрасні споживачі телевізійних новин зазвичай не відходять занадто далеко від своїх вузьких наборів улюблених джерел новин. Наприклад, більшість американців, які споживають переважно MSNBC, зрідка споживають новини з будь-якого іншого джерела, окрім CNN. Так само більшість американців, які споживають переважно Fox News, взагалі не виходять за межі цієї мережі. Цей висновок контрастує з даними споживачів онлайн-новин та соцмереж, які все ще отримують значну кількість новин з-за меж свого основного архетипу.
Нарешті, дослідники виявили дисбаланс між партійними телеканалами новин і ширшим теленовинним середовищем. Спостереження показали, що американці відмовляються від споживання національних телевізійних новин зазвичай у значній кількості, і, що важливо, цей відтік відбувається більше від центристських новин, ніж від лівих чи правих. Серед решти аудиторії телевізійних новин дослідники помітили рух аудиторії від телевізійних новин до кабельних новин з тенденцією до MSNBC і Fox News.
Разом ці тенденції призводять до суперечливого висновку: виходить, що, хоча загальна аудиторія теленовин скорочується, аудиторія партійних теленовин зростає. Це означає, що аудиторія загалом перебуває в процесі "дистиляції": телеглядачі, які лишаються споживати ТВ-новини, стають дедалі упередженішими, і їхня поляризація зростає.
Чому це важливо
Висловлювати протилежні погляди є критично важливим для функціональних демократичних процесів. Це дає можливість для саморефлексії та пом’якшує ворожість до політичних груп, тоді як взаємодія лише з подібними поглядами в політичних "бульбашках" робить людей більш зосередженими на власних переконаннях. Якщо "бульбашки" справді такі поширені, як показали останнім часом, це може мати серйозні наслідки для здоров’я демократії.
На думку дослідників, їхні висновки свідчать про те, що телебачення, а не інтернет є основним фактором поляризації аудиторії серед американців.
"Зважаючи на те що одна лише партійна телевізійна аудиторія новин споживає більше хвилин новин, ніж уся разом аудиторія онлайн-новин, можливо, варто приділити більше уваги цій величезній і дедалі більш політизованій частині інформаційної екосистеми", – підкреслили дослідники.
Автор статті Хома Хоссейнмарді – асоційований науковий співробітник у галузі комп’ютерних соціальних наук в Університеті Пенсільванії.
Help us be even more cool!