ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

ІМІ: У вересні 11% матеріалів в пресі – це політична «джинса»

09.10.2012, 03:11
Звіт з моніторингу "джинси" та неналежного маркування за вересень 2012 року

У вересні рівень політичної «джинси» в шести друкованих загальнонаціональних виданнях досяг свого апогею. У 184 матеріалах політичного характеру із 1721-го експерти Інституту масової інформації (ІМІ) знайшли ознаки замовності.

Найбільше замовних матеріалів вже четвертий місяць поспіль розміщено на користь влади.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

На думку експертів ІМІ рівень політичної «джинси» вже суттєво не збільшиться, оскільки в виданнях-лідерах з розміщення замовних матеріалів рівень «джинси» й так максимально високий. Так, в «Комсомольской правде в Украине» рівень таких матеріалів вже другий місяць поспіль сягає 20% від загальної кількості матеріалів, тобто практично кожен п’ятий матеріал містить ознаки замовності.

З представників влади найбільше піаряться Сергій Тігіпко та Микола Азаров:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сергій Тігіпко продовжує активно роздавати обіцянки, що стосуються соціальних ініціатив:

  • ·         Сергей Тигипко: «Социальные инициативы нужно продолжить и в следующем году» («Комсомольская правда в Украине» від 13.09.2012)
  • ·         К 2020 году в Украине будет создано 6 миллионов рабочих мест («Комсомольская правда в Украине» від 12.09.2012)
  • ·         Выплаты инвалидам-регресникам вновь звеличили («Комсомольская правда в Украине» від 29.09.2012)

Матеріал під назвою «Сергей Тигипко: Нужно включить зеленый свет для бизнеса» був надрукований одночасно у двох газетах:  в «Сегодня» від 21.09.12 маркований рубрикою «Офіційно», яка, згідно вихідних даних, прирівняна до реклами, а в «Комсомолці» взагалі не маркований.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А прем’єр-міністр і стимулює створення робочих місць і пропонує вигідну альтернативу валютному депозиту:

·         Правительство стимулирует инвесторов создавать рабочие места 11.09.12

·         Правительство предлагает выгодную альтернативу валютному депозиту

І від такого успіху у нього навіть не паморочиться  голова

·         Николай Азаров: «У меня нет головокружения от успеха» («Комсомольская правда в Украине» від 13.09.12)

Юрій Бойко розповідає про успіхи у вітчизняні енергетиці:

  • ·         Нефтегазовый комплекс делает уверенные шаги в направлении энергетической независимости Украины («Факти»), №160, 06.09.2012, ст. 6.
  • ·         Энергетики увели чат мощность гидроэоектростанций блогодоря инвестициям из Европы («Факти» №163, 11.09.2012, ст. 6.)
  • ·         Юрий Бойко: «Украина является надежным партнером Евросоюза в вопросе поставки энергоносителей», («Факти» №173, 25.09.2012, ст. 6.)
  • У вересні побільшало «джинси» і від губернаторів. Відзначили свої досягнення у такий сумнівний спосіб губернатор Київщини Анатолій Присяжнюк та губернатор Дніпропетровщини Олександр Вілкул.
  •    Педагогам Киевщины будут повышать зарплату («Комсомольская правда в Украине» від 29.09.12)
  •   Медицина Киевщины выходит на новый уровень («Комсомольская правда в Украине» від 06.09.12
  •  Замороженые предприятия в Киевской области поставят на ноги («Комсомольская правда в Украине» від  08.09.12)
  • Вілкул відчинив «регіональні ворота» («Коментарі» від 14.09.12)
  • Петриківський розпис – до списку ЮНЕСКО («Коментарі» від 21.09.12)

 

 

Лідер з розміщення замовних матеріалів у вересні не змінився  - ним залишається «Комосомольская правда в Украине». Рівень «джинси» у виданні вже другий місяць тримається на 20% від загальної кількості матеріалів.

Погіршилась ситуація в газеті «Факти». Тут рівень «джинси», у порівнянні з минулим місяцем, зріс. У серпні він сягав 59 матеріалів, а вже у вересні рівень замовних матеріалів зріс до 72, до того ж кількість комерційних замовних матеріалів вже три місяці тримається на сталому, досить  низькому, рівні – 12-15 матеріалів на місяць.

Експерт ІМІ Ольга Шалайська так прокоментувала цю ситуацію: «Популярні газети «джинсою» годують простих українців, щоб вони не мали інформації для роздумів про реальний стан нашої політики та економіки. Таку редакційну політику редактори видань пояснюють просто: «власник вимагає прибутків». А рівень суспільної відповідальності власників медіа залишається в Україні на вкрай низькому рівні».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

У «Коментарях» у вересні було виявлено три матеріали з ознаками замовності, всі мали політичний характер. Два матеріали стосувалися губернатора Дніпропетровщини Олександра Вілкула, а один - видобутку газу на Чорноморському шлейфі. Варто зазначити, що матеріали про Чорноморський шлейф були надруковані практично у всіх виданнях, що моніторяться.

У вересні експерти ІМІ визначили один матеріал в журналі «Корреспондент», який мав майже всі ознаки замовності: матеріал відстоював інтереси однієї особи, а саме губернатора Дніпропетровщини Олександра Вілкула; в ньому безпідставно акцентувалася увага лише на позитивних характеристиках суб’єкта, до того ж у вересні матеріали про Вілкула токож були надруковані і в «Коментарях».

Не виявлено «джинси» у вересні в журналі «Український тиждень».

Редакція газети «Сегодня» знайшла спосіб, як уникнути критики за розміщення «джинси». Минулого місяця експертами було зафіксовано 8 замовних матеріалів в газеті «Сегодня», всі ці матеріали були розміщені в рубриці «Новости регионов». Дана рубрика у вихідних даних газети не значилась як рекламна. Проте вже у вересні ця рубрика була внесена до рубрик, під якими друкуються рекламні матеріали. Нагадаємо, що в виданні є цілий перелік рубрик, які розміщуються на правах реклами, а саме: «Официально», «Точка зрения», «Новости кампаний», «Открытое письмо», а тепер і «Новости регионов».

Нагадаємо, згідно Закону України "Про рекламу" рекламні матеріали мають бути марковані словами "Реклама" або "На правах реклами".

Неналежно марковані матеріали у вересні були виявлені у всіх шести виданнях, що моніторяться ІМІ.

Матеріали з ознаками замовності були виявлені у чотирьох Інтернет-виданнях, що моніторяться ІМІ, і всі вони були політичного характеру.
 

Моніторинг проводить Інститут масової інформації за підтримки Інтернюз Нетворк.

 

 

 
Liked the article?
Help us be even more cool!