ІМІ: У вересні 11% матеріалів в пресі – це політична «джинса»
У вересні рівень політичної «джинси» в шести друкованих загальнонаціональних виданнях досяг свого апогею. У 184 матеріалах політичного характеру із 1721-го експерти Інституту масової інформації (ІМІ) знайшли ознаки замовності.
На думку експертів ІМІ рівень політичної «джинси» вже суттєво не збільшиться, оскільки в виданнях-лідерах з розміщення замовних матеріалів рівень «джинси» й так максимально високий. Так, в «Комсомольской правде в Украине» рівень таких матеріалів вже другий місяць поспіль сягає 20% від загальної кількості матеріалів, тобто практично кожен п’ятий матеріал містить ознаки замовності.
З представників влади найбільше піаряться Сергій Тігіпко та Микола Азаров:
Сергій Тігіпко продовжує активно роздавати обіцянки, що стосуються соціальних ініціатив:
- · Сергей Тигипко: «Социальные инициативы нужно продолжить и в следующем году» («Комсомольская правда в Украине» від 13.09.2012)
- · К 2020 году в Украине будет создано 6 миллионов рабочих мест («Комсомольская правда в Украине» від 12.09.2012)
- · Выплаты инвалидам-регресникам вновь звеличили («Комсомольская правда в Украине» від 29.09.2012)
Матеріал під назвою «Сергей Тигипко: Нужно включить зеленый свет для бизнеса» був надрукований одночасно у двох газетах: в «Сегодня» від 21.09.12 маркований рубрикою «Офіційно», яка, згідно вихідних даних, прирівняна до реклами, а в «Комсомолці» взагалі не маркований.
А прем’єр-міністр і стимулює створення робочих місць і пропонує вигідну альтернативу валютному депозиту:
· Правительство стимулирует инвесторов создавать рабочие места 11.09.12
· Правительство предлагает выгодную альтернативу валютному депозиту
І від такого успіху у нього навіть не паморочиться голова
· Николай Азаров: «У меня нет головокружения от успеха» («Комсомольская правда в Украине» від 13.09.12)
Юрій Бойко розповідає про успіхи у вітчизняні енергетиці:
- · Нефтегазовый комплекс делает уверенные шаги в направлении энергетической независимости Украины («Факти»), №160, 06.09.2012, ст. 6.
- · Энергетики увели чат мощность гидроэоектростанций блогодоря инвестициям из Европы («Факти» №163, 11.09.2012, ст. 6.)
- · Юрий Бойко: «Украина является надежным партнером Евросоюза в вопросе поставки энергоносителей», («Факти» №173, 25.09.2012, ст. 6.)
- У вересні побільшало «джинси» і від губернаторів. Відзначили свої досягнення у такий сумнівний спосіб губернатор Київщини Анатолій Присяжнюк та губернатор Дніпропетровщини Олександр Вілкул.
- Педагогам Киевщины будут повышать зарплату («Комсомольская правда в Украине» від 29.09.12)
- Медицина Киевщины выходит на новый уровень («Комсомольская правда в Украине» від 06.09.12
- Замороженые предприятия в Киевской области поставят на ноги («Комсомольская правда в Украине» від 08.09.12)
- Вілкул відчинив «регіональні ворота» («Коментарі» від 14.09.12)
- Петриківський розпис – до списку ЮНЕСКО («Коментарі» від 21.09.12)
Лідер з розміщення замовних матеріалів у вересні не змінився - ним залишається «Комосомольская правда в Украине». Рівень «джинси» у виданні вже другий місяць тримається на 20% від загальної кількості матеріалів.
Погіршилась ситуація в газеті «Факти». Тут рівень «джинси», у порівнянні з минулим місяцем, зріс. У серпні він сягав 59 матеріалів, а вже у вересні рівень замовних матеріалів зріс до 72, до того ж кількість комерційних замовних матеріалів вже три місяці тримається на сталому, досить низькому, рівні – 12-15 матеріалів на місяць.
Експерт ІМІ Ольга Шалайська так прокоментувала цю ситуацію: «Популярні газети «джинсою» годують простих українців, щоб вони не мали інформації для роздумів про реальний стан нашої політики та економіки. Таку редакційну політику редактори видань пояснюють просто: «власник вимагає прибутків». А рівень суспільної відповідальності власників медіа залишається в Україні на вкрай низькому рівні».
У «Коментарях» у вересні було виявлено три матеріали з ознаками замовності, всі мали політичний характер. Два матеріали стосувалися губернатора Дніпропетровщини Олександра Вілкула, а один - видобутку газу на Чорноморському шлейфі. Варто зазначити, що матеріали про Чорноморський шлейф були надруковані практично у всіх виданнях, що моніторяться.
У вересні експерти ІМІ визначили один матеріал в журналі «Корреспондент», який мав майже всі ознаки замовності: матеріал відстоював інтереси однієї особи, а саме губернатора Дніпропетровщини Олександра Вілкула; в ньому безпідставно акцентувалася увага лише на позитивних характеристиках суб’єкта, до того ж у вересні матеріали про Вілкула токож були надруковані і в «Коментарях».
Не виявлено «джинси» у вересні в журналі «Український тиждень».
Редакція газети «Сегодня» знайшла спосіб, як уникнути критики за розміщення «джинси». Минулого місяця експертами було зафіксовано 8 замовних матеріалів в газеті «Сегодня», всі ці матеріали були розміщені в рубриці «Новости регионов». Дана рубрика у вихідних даних газети не значилась як рекламна. Проте вже у вересні ця рубрика була внесена до рубрик, під якими друкуються рекламні матеріали. Нагадаємо, що в виданні є цілий перелік рубрик, які розміщуються на правах реклами, а саме: «Официально», «Точка зрения», «Новости кампаний», «Открытое письмо», а тепер і «Новости регионов».
Нагадаємо, згідно Закону України "Про рекламу" рекламні матеріали мають бути марковані словами "Реклама" або "На правах реклами".
Неналежно марковані матеріали у вересні були виявлені у всіх шести виданнях, що моніторяться ІМІ.
Матеріали з ознаками замовності були виявлені у чотирьох Інтернет-виданнях, що моніторяться ІМІ, і всі вони були політичного характеру.
Моніторинг проводить Інститут масової інформації за підтримки Інтернюз Нетворк.
Help us be even more cool!