ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Гендерний моніторинг. Звіт за вересень 2013 року

04.10.2013, 14:10

У вересні 2013 року Інститут масової інформації провів моніторинг п’яти друкованих видань  (газет «Факти», «Комсомольская правда в Украине», «Сегодня» та журналів «Корреспондент» та «Український тиждень»),  та п’яти  інтернeт-видань («Українська правда», «Обозреватель», «УНІАН», «Ліга» і  «Лівий берег») з точки зору гендерного балансу. Зокрема, експерти ІМІ аналізували кількісні показники - присутність жінок і чоловіків в якості авторів, героїв статей та експертів, та якісні – контекст, у якому жінки представлені в ЗМІ, та зміст фотографій.

В результаті моніторингу, було виявлено, що  жодне із 10 проаналізованих ЗМІ не дотримувалось балансу  у висвітленні  діяльності чоловіків та жінок.

Експерти ІМІ проаналізували видання на відсоткове співвідношення представленості чоловіків та жінок у 3 категоріях: кількість фото чоловіків та жінок, кількість експертів та кількість героїв публікацій різних статей.

У всіх перерахованих категоріях виявилась значна перевага чоловіків над жінками.

Всередньому експерти за місяць проаналізували близько тисячі матеріалів в інтернет- виданнях та 550 в друкованих.

Найгірше дотримуються гендерного балансу журнали, найкращі показники були продемонстровані газетами (щоденні друковані загальнонаціональні видання). На думку експертів, це можна пояснити специфікою видань. Газети досить часто друкують життєві історії, героями яких переважно виступають жінки, які розповідають про свої сімейні драми.

В категорії фото в газетах співвідношення склало 66% чоловіки, 34% жінки, в журналах 90% чоловіків  до 10% жінок, в Інтернет- виданнях співвідношення 72% до 28%.

Категорія Експерти в матеріалах:

  • Газети –чоловіки 76% - жінки 24%
  • Журнали –чоловіки 82% - жінки 18%
  • Інтернет –чоловіки 87% - жінки 13%

Категорія Герої матеріалів:

  • Газети –чоловіки 63% - жінки 37%
  • Журнали –чоловіки 100%
  • Інтернет –чоловіки 76% - жінки 24%

Також було проаналізовано співвідношення кількості авторів чоловічої та жіночої статей в друкованих виданнях, та співвідношення авторів блогів і авторських колонок в інтернет- виданнях.

Цікаво, що в чотирьох з п’яти друкованих виданнях кількість жінок-авторів переважає над кількістю чоловіків, і лише в журналі «Український тиждень» 81% статей написані чоловіками. Найбільше жінок – авторів зафіксовано в «КП»  і «Фактах», близько 70% матеріалів в цих газетах написано жінками. Рівність в питанні авторів дотримана в «Сегодня» і в «Корреспонденте».

Кардинально  протилежна ситуація з жінками авторами блогів та авторських колонок в інтернет-виданнях. Лише 15% авторів блогів та авторських колонок є жінками.

Додатково був проведений аналіз героїв інтерв’ю. Виявлено співвідношення героїв інтерв’ю чоловіків 68% жінок відповідно 32%.

Жінки –героїні інтерв’ю  це переважно спортсменки чи представниці шоу-бізнесу:

  • Олимпийская чемпионка по фехтованию Ольга Харлан: «Мой любимый тоже саблист, ездил на все соревнования с моим участием. Но никаких нарушений спортивного режима мы себе не позволяли».
  • Призер олимпийских игр Елена Говорова: «За месяц, пока баюкала сыночка Богданчика, такой мышечны рельеф проступил – никаких тренировок не надо»
  • Юлия Волкова: С Димой Биланом у нас, правда, было кое что … мы аж горели
  • Алла Сурикова: «Я общалась с очень интересными людьми – с Андреем Мироновым, Григорием Горимым, Сашей Абдуловым»

Часто зустрічаються інтерв’ю жінок, розповіді яких присвячині їх відомим батькам чи чоловікам:

  • Дочь Киры Булычева Алиса Лютомская: «Отец писал ночами лежа на полу»
  • Галина Заходер: «Мужу часто дарили медведей»

Жінки експертами виступають найчастіше в питаннях медицини,  культури і права, практично не коментують політику і економік, окрім випадків коментарів прес-секретарок,  в яких вони виступають не як експерти, а як коментатори .

Практично єдиною темою в якій жінки виступають основними героями, є матеріали на соціально-побутову тематику, винятком є матеріали присвячені Юлії Тимошенко, яка також була чи не єдиною (за винятком хіба що співачки Ольги Абдулліної) героїнею політичних матеріалів у вересні.

Liked the article?
Help us be even more cool!