Газета "Вечірні Черкаси " залишається лідером по розміщеню "джинси" в Черкасах
Про це свідчать результати моніторингу друкованих видань та інформаційних Інтернет-виданнях, який здійснювався Черкаською обласною молодіжною громадською організацією «Асоціація молодих правників» з 1 по 28 лютого 2009 року в Черкаській та Кіровоградській областях.
Експерти:
Тетяна Бондаренко – канд. філол. наук, доцент, завідувач кафедри журналістики, реклами і PR-технологій ЧНУ ім. Б. Хмельницького;
Володимир Чос – журналіст;
Вікторія Талашкевич – Голова Кіровоградського прес-клубу.
Було виявлено 51 матеріал, який, на думку експертів, не відповідає журналістським стандартам і міг бути замовним.
Найбільш сумнівними були матеріали наступних видань:
У Черкасах:
1. Друковані ЗМІ:
- газета «Вечірні Черкаси» - 11;
- газета «Акцент» - 3;
- газета «Нова Молодь Черкащини» - 6;
- газета «Нова Доба» - 4;
- газета «Акцент» - 3;
- газета «Черкаський край» - 3.
- газета «Антенна» - 1;
2. Інформаційні Інтернет-видання:
- «Провінція», www.pro-vincia.com.ua – 3.
- «Прес-центр», www.press-centr.ck.ua - 0.
У Кіровограді:
1. Друковані ЗМІ:
- газета «Ведомости-плюс» - 5;
- тижневик «Народне слово» - 4;
- газета «Украина-центр» - 3;
- газета «Діалог» - 3;
- газета «Вечірня газета» - 2;
- газета «Кіровоградська правда» - 1.
2. Інформаційні Інтернет-видання:
- «Весь Кіровоград», www.kirovograd.net – 2;
- «Кіровоградські новини», www.kr-news.com.ua – 0.
Як відзначає Тетяна Бондаренко, в матеріалах здебільшого є прихованою комерційною та політичною рекламою, що підтверджується зазначенням номерів ліцензій, адрес магазинів, номера телефонів, тобто подаються безпосередні «реквізити рекламного тексту». В той же час, трапляється незбалансованість, однобічність викладу тощо.
На думку Володимира Чоса газетна “джинса” заробляє на кризових проблемах.
Пропонуються теми актуальні для значної кількості аудиторії: як раціонально витрачати кошти, як допомогти своєму здоров’ю, які вибрати політичні орієнтири... Впадає у вічі, що газети почали заробляти дивіденди на економічній кризі та проблемах, які з нею пов’язані прямо чи опосередковано. Тобто, пропонуються варіанти, як урятуватися від банкрутства, як швидко і без мороки улагодити проблеми у бізнесі, фінансах, політиці, як миттєво зміцнити здоров’я. Достатньо тільки сходити до всезнаючої знахарки, придбати чудодійні пігулки, зателефонувати до диво-компанії, проголосувати за прагматичну партію – і наслідки кризи будуть зведені до мінімуму! На жаль, у публікаціях зовсім відсутній аналітичний підхід, немає спроб глибоко вивчити проблему, не подаються коментарі спеціалістів та протилежні точки зору. Матеріали пишуться прямолінійно, як відверта комерційна реклама.
Вікторія Талашкевич говорить, що в Кіровоградські ЗМІ в порівнянні із Черкаськими розміщують меншу кількість сумнівних матеріалів, що може пояснюватися економічними чинниками розвитку регіонів.
Проте, стабільно з’являються матеріали, які спонукають споживачів інформації в ЗМІ купувати медичні товари, отримати кошти в сумнівних фінансово-кредитних установах тощо.
Моніторинг здійснюється в рамках проекту «Рух за відповідальну журналістику», який реалізується ЧОМГО «Асоціація молодих правників» за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні
Help us be even more cool!