Газета «Вечірні Черкаси» в Черкасах розмістила найбільшу кількість сумнівних матеріалів в січні
Про це свідчать результати моніторингу друкованих видань та інформаційних Інтернет-виданнь, який здійснювався Черкаською обласною молодіжною громадською організацією «Асоціація молодих правників» з 1 по 31 січня 2009 року в Черкаській та Кіровоградській областях.
Експерти:Тетяна Бондаренко – канд. філол. наук, доцент, завідувач кафедри журналістики, реклами і PR-технологій ЧНУ ім. Б. Хмельницького;
Володимир Чос – журналіст;
Вікторія Талашкевич – Голова Кіровоградського прес-клубу.
Було виявлено 36 матеріалів, які, на думку експертів, не відповідають журналістським стандартам і могли бути замовними.
Найбільш сумнівними були матеріали наступних видань:
У Черкасах:
1. Друковані ЗМІ:
- газета «Вечірні Черкаси» - 12;
- газета «Акцент» - 2;
- газета «Нова Молодь Черкащини» - 2;
- газета «Антенна» - 1;
- газета «Черкасские ведомости» - 0;
- газета «Ранкова Пошта» - 0.
2. Інформаційні Інтернет-видання:
- «Провінція», www.pro-vincia.com.ua – 4.
- «Прес-центр», www.press-centr.ck.ua - 0.
У Кіровограді:
1. Друковані ЗМІ:
- газета «Ведомости-плюс» - 5;
- тижневик «Народне слово» - 4;
- газета «Украина-центр» - 2;
- газета «Діалог» - 2;
- газета «Вечірня газета» - 0;
- газета «Кіровоградська правда» - 0.
2. Інформаційні Інтернет-видання:
- «Весь Кіровоград», www.kirovograd.net – 2;
- «Кіровоградські новини», www.kr-news.com.ua – 0.
Як відзначає Тетяна Бондаренко, матеріали моніторингу являють собою приховану рекламу. Зокрема, аналіз публікацій дає підстави говорити про фіктивний характер листів читачів, зазначення номера ліценції, адреси, телефонів в нейтральних публікаціях, що свідчить про грубе порушення етичних стандартів.
На думку Володимира Чоса журналісти знайшли підзаробіток у цілительстві та знахарстві. Газети починають виконувати роль поліклінік, а журналісти – лікарів. На превеликий жаль, у таких матеріалах абсолютно відсутній коментар медиків. Навіть немає застережень перед прийомом порадитися зі спеціалістом. Вдячні відгуки пацієнтів друкуються без прізвищ, що змушує сумніватися у їх автентичності. Переважно йдуть посилання на жителів інших регіонів. Нічим неприховану фактичну рекламу медпрепаратів газети друкують не вказуючи авторів публікацій.
Вікторія Талашкевич говорить, що в післяноворічний період в деяких газетах спостерігається спад «замовності» матеріалів, на що могла вплинути економічна криза в країні. Проте загальна картина залишилася практично незмінною й надалі спостерігається зангажоване висвітлення актуальної теми, матеріали не підтверджені фактами, матеріал є не повністю етичним з огляду на однобокість висвітлення.
Поряд цим в більшості публікацій подається явна прихована політична реклама та відповідного маркування: «®», «реклама», «на правах реклами».
Моніторинг здійснюється в рамках проекту «Рух за відповідальну журналістику», який реалізується ЧОМГО «Асоціація молодих правників» за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні
Help us be even more cool!