ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІПодай скаргу

Газета «Факти» та Юлія Тимошенко в рекордсменах по розміщенню статей, що мають ознаки замовних

05.07.2009, 00:30
Протягом липня 2009 року Інституту масової інформації провів моніторинг 4 друкованих загальнонаціональних видань, серед яких газети «Факти», «Сегодня», «Экономические известия» та журнал «Корреспондент» на предмет дотримання ними журналістських стандартів.

 

В результаті моніторингу експерти Тарас Шевченко (Інститут медіа-права), Руслан Дейниченко (Могилянська школа журналістики) та Єгор Соболєв (Бюро журналістських розслідувань «Свідомо») визначили, що близько 23 матеріалів було зроблені з грубими порушеннями журналістських стандартів. Ці матеріали містять в собі ознаки прихованої реклами. Дивіться ТУТ

Найчастіше порушені принципи збалансованості, відокремлення фактів від коментарів та точності і достовірності використаної інформації.

Також в ході дослідження було виявлено 11 матеріалів, які були неналежно марковані як рекламні.Список дивіться ТУТ

В результаті рекордсменом з розміщення статей, що зроблені з порушенням журналістських стандартів, стала газета «Факти». Найчастіше такі матеріали висвітлюють діяльність прем’єр-міністра  Юлії Тимошенко, яка лідирує з суттєвим відривом від інших, а також Арсенія Яценюка, деяких інших кандидатів, горілчані торгівельні марки та будівельні супермаркети.

За словами Єгора Соболєва: «Викликає жаль, що одна з найпопулярніших політиків країни та одна з напопулярніших газет вважають, що їхня аудиторія заслуговує на таку журналістику. Замість реального висвітлення кризи і способів з неї вийти, читачам малюють образи «Божої матері», «Мері Поппінс» та "матері Терези"  в одному обличчі».

Як каже Руслан Дейниченко, складно уявити, що ці матеріали зроблені на такому низькому фаховому рівні. Значно ймовірніше виглядає на те, що це замовні матеріали, справа яких поставлена на конвеєр.

Юрист Тарас Шевченко звертає увагу на проблему неналежного маркування рекламних матеріалів: «Маркувати треба словом «реклама», а не геометричними фігурами чи навіть літерою Р.»

Методологію моніторингу можна знайти тут .

Тож загалом експертами було виявлено 23 матеріали з ознаками прихованої реклами:

  1. «Факти» – 22 матеріали.
  2. «Сегодня» - 1 матеріал.
  3. «Экономические известия» - 0
  4. «Кореспондент» - 0

Та 11 матеріалів з неналежним маркуванням реклами:

 

  1. «Факти» – 0.
  2. «Сегодня» - 2 матеріал.
  3. «Экономические известия» - 7
  4. «Кореспондент» - 2

Нагадаємо, що згідно з Законом «Про рекламу» матеріали, які привертають або підтримують інтереси до певної особи або товару, мають бути марковані словом «Реклама» або «На правах реклами».

Моніторинг здійснюється в рамках проекту «Моніторинг дотримання журналістських стандартів та підвищення медіаграмотності широкого кола українських громадян» за підтримки громадської організації Internews Network «У-Медіа» . Партнером ІМІ в цьому проекті є «Телекритика», що проводить моніторинг дотримання професійних стандартів українськими телеканалами.

ІМІ

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!