ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Газета «Факти» - лідер по суцільному позитиву про Тимошенко та Яценюка

05.12.2008, 00:40
Протягом серпня 2009 року Інституту масової інформації провів моніторинг 4 друкованих загальнонаціональних видань - газет «Факти», «Сегодня», «Экономические известия» та журналу «Корреспондент». В результаті моніторингу експерти Тарас Шевченко (Інститут медіа-права), Руслан Дейниченко (Могилянська школа журналістики) та Єгор Соболєв (Бюро журналістських розслідувань «Свідомо») визначили, що щонайменше 28 матеріалів було зроблені з грубими порушеннями журналістських стандартів і містять в собі ознаки прихованої реклами. Всі ці тексти надрукувала газета «Факти»  про прем’єр-міністра  Юлію Тимошенко, Арсенія Яценюка , Володимира Литвина, а також деякі вітчизняні банки та горілчані торгівельні марки.
  1. «Факти» – 28 матеріали.
  2. «Сегодня» - 0 .
  3. «Экономические известия» - 0
  4. «Кореспондент» - 0

Список дивіться тут . Найчастіше порушені принципи збалансованості, відокремлення фактів від коментарів та точності і достовірності використаної інформації.

Також в ході дослідження було виявлено 14 матеріалів, які були неналежно марковані як рекламні.

.  «Факти» – 0.

  1. «Сегодня» - 12 матеріалів.
  2. «Экономические известия» -2
  3. «Кореспондент» - 0

Список тут .

Нагадаємо, що згідно з Законом «Про рекламу» матеріали, які привертають або підтримують інтереси до певної особи або товару мають бути марковані словом «Реклама» або «На правах реклами».

 

Керівник Бюро журналістських розслідувань свідомо Єгор Соболєв, у зв»язку з оцінкою моніторингу, зазначив: «Приємно виділити газету «Сегодня», яка на відміну від свого конкурента «Фактів» не друкує матеріалів, що виглядають як замовні. Вітаючи таку боротьбу за довіру читача, хотілося б попросити видання ще чітко писати над рекламними матеріалами слово "реклама".Тоді "Сегодня" буде справжнім взірцем для інших популярних щоденних
газет».

Як каже директор Інституту медіа права Тарас Шевченко, «коли бачиш масу позитивних інформаційних повідомлень одному виданні про 4 людей – Тимошенко, Яценюка, Литвина та Черновецького – відразу виникають сумніви не лише у якості журналістських матеріалів. Це не може не викликати підозри щодо їх замовного характеру».

У зв»язку з цим викладач Могилянської школи журналістики Руслан Дейниченко підкреслює: «Другий місяць поспіль ті ж самі «Факти», ті ж самі персонажі. Не наше завдання визначати, що саме зумовило написання текстів про них саме у такий спосіб – чи це гроші, чи симпатії власника. Наше завдання відзначити – це підриває довіру читача до видання. Адже відсутність гострих запитань, критичного аналізу щодо заяв і дій конкретних політиків, не дає можливості читачеві робити об»єктивні висновки».

 Моніторинг здійснюється в рамках проекту «Моніторинг дотримання журналістських стандартів та підвищення медіаграмотності широкого кола українських громадян» за підтримки громадської організації Internews Network «У-Медіа» . Партнером ІМІ в цьому проекті є «Телекритика», що проводить моніторинг дотримання професійних стандартів українськими телеканалами. Методологію моніторингу можна знайти тут.

ІМІ

 

Liked the article?
Help us be even more cool!