Економічна криза майже знищила "джинсу" в Запоріжжі
Експерти:
- Анна Курнацька, Запорізький прес-клуб;
- Тетяна Хітрова, кандидат філологічних наук, доцент, завідувачка кафедри теорії і практики журналістики Інституту журналістики і масових комунікацій Класичного приватного університету;
- Наталія Петренко, Дніпропетровський прес-клуб,
визначили:
З 9 матеріалів відібраних під час моніторингу, де експерти одноголосно зафіксували явні порушення стандартів актуальності, значущості та збалансованості, „фігурантами” в основному є комерційні та фінансові структури.
Найбільше інформації без відповідного маркування розмістили:
Cуббота плюс 7
Наше время-плюс 1
Истеблишмент 1
МИГ 0
Запорізька правда (щоденна) 0
Остров свободы 0
Аналіз і тенденції:
Як зазначає Анна Курнацька: „Більшість „джинсових” публікацій складають матеріали від комерційних структур. Економічна криза в області відчутно зменшила рекламний ринок. Це видно і по кількості легальної реклами і по кількості замовних матеріалів”.
Тетяна Хітрова вважає, що „відсутність у пресі „джинсових” матеріалів від політичних партій є тимчасовим явищем. Перший реальний сигнал до початку виборчої кампанії знову призведе до появи політичної „джинси”. Ті поодинокі „джинсові” публікації від Партії регіонів, БЮТ та партії Велика Україна говорить про намагань бути якщо не в центрі уваги, то бодай нагадувати про своє існування в інформаційному просторі.
Експерт Наталія Петренко переконана, що „подібна картина по кількості замовних матеріалів у запорізькій пресі збережеться до початку президентських виборів в Україні”.
Директор Центру підтримки демократичних журналістських ініціатив Олег Богуславський: „Моніторинг преси за січень знову приніс динамічну картинку змін. Частина редакцій запорізьких газет якщо і не відмовилася від розміщення прихованої реклами, проте вдало використовує маркування за допомогою спеціальних рекламних рубрик. Але більшість видань втратили своїх замовників через економічну кризу.
Якщо прогнозувати повернення „джинсових” матеріалів у пресу, то, скоріше за все, це відбудеться вже після президентських виборів в Україні у 2010 р. та прогнозованого на цей же час початку виходу з кризи. Можна очікувати, що першими, хто буде намагатися „пробитися” на газетні шпальти стануть політики, які боротимуться за президентське крісло, а також фінансово-банківські установи, які з початком виходу з кризи будуть намагатися повернути довіру до себе та своїх послуг”.
Проект здійснюється за сприяння Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні. Моніторинг друкованих видань буде продовжуватися і надалі.
Help us be even more cool!