ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІПодай скаргу

Джинса в медіа vs українські медійники – опитування

25.09.2020, 18:37

Дослідження проводилося ГО “Інститут масової інформації” методом анонімного онлайн-опитування за інтерактивною структурованою анкетою, посилання на яку надсилали потенційним респондентам. Усього було отримано 100 відповідей від медійників. 89% – опитані з усіх регіонів України, 11% – з міста Києва. 81% жінок, 19% чоловіків. Дослідження проводилося протягом 7–22 вересня 2020 року. Помилка репрезентативності: не більш ніж 3%.

 

Основні висновки дослідження:

  • 18% опитаних журналістів змушують писати джинсу в тих медіях, де вони працюють;
  • 30% опитаних ІМІ медійників зазначили, що в медіа, де вони працюють, існує прайс на джинсу; 
  • 76% журналістів погоджуєтеся з твердженням "джинса – це синонім корупції в медіа";
  • 72% вважають, що жодного іншого маркування замовних матеріалів у медіа, окрім як "реклама" або "на правах реклами", не може бути;
  • 1% опитаних вважає, що маркування для замовних матеріалів не потрібне;
  • 51% респондентів стверджують, що медіа, у якому вони працюють, може вижити без джинси;
  • кожен другий опитаний журналіст вважає адекватним покаранням за джинсування штраф для медіа;
  • Найнеприйнятнішим типом джинси для опитаних є джинса проросійських політичних сил.

РЕЗУЛЬТАТИ ОПИТУВАННЯ В ТАБЛИЦЯХ

Проживання респондентів/-ок

Місце проживання

%

Київ

11

Регіони України

89

Чи помічають джинсу в медіа

Варіанти відповідей

%

Так

99

Ні

1

Чи дратує респондентів/-ок джинса в медіа, якщо її помітили

Варіанти відповідей

%

Так

73

Ні

18

Мені байдуже

9



Чи поділяють твердження "джинса – це синонім корупції в медіа"

Варіанти відповідей

%

Так

76

Ні

24

 

Чи бентежить респондентів/-ок маркування замовних матеріалів словами "новини компаній", "спецпроєкт", чи повинні всі такі матеріали маркуватися виключно словами "реклама" і "на правах реклами"

Варіанти відповідей

%

Так, повинні маркуватися "реклама" або "на правах реклами"

72

Можуть маркуватися будь-як, головне – промарковані

27

Можуть не маркуватися взагалі

1

Чи розрізняють наративну рекламу і джинсу 

Варіанти відповідей

%

Так

90

Ні

10

 

Чи може медіа розміщувати замовні матеріали в основній стрічці новин, якщо вони марковані

Варіанти відповідей

%

Так

55

Краще в окремій рубриці, і не засмічувати стрічку новин

28

Ні

17

 

Хто, на думку респондентів/-ок, ухвалює рішення про те, що в медіа розміщуватиметься джинса

Варіанти відповідей

%

Власник медіа

51

Головний/-а редактор/-ка

19

Топменеджмент

18

Увесь трудовий колектив

12

 

Чи розміщує джинсу медіа, де працюють респонденти

Варіанти відповідей

%

Ні

50

Так, і політичну, і комерційну

25

Так, тільки політичну

12

Так, тільки комерційну

9

Інше

4

 

Чи змушують респондентів/-ок готувати / писати джинсові матеріали

 

Варіанти відповідей

%

Ні

74

Так

18

Пишу за власним бажанням

8

 

Чи принижує респондентів/-ок прохання редактора написати / зробити джинсовий матеріал

Варіанти відповідей

%

Так

56

Ні

28

Мені байдуже

16

 

Наявність прайсу на джинсу в медіа, де працюють респонденти/-ки

Варіанти відповідей

%

Ні

55

Так

30

Не знаю

15



Наявність "міфічного журналіста/-ки", яким/-ою підписують джинсові матеріали в медіа, де працюють респонденти/-ки

Варіанти відповідей

%

Ні

86

Так

14

 

Яке покарання за джинсування респонденти/-ки вважають адекватним

Варіанти відповідей

*% від кількості опитаних

Штраф для медіа

48

Джинса – це додаткове фінансування, без якого не вижити медіа

34

Осуд колег

24

Штраф для журналіста

10

Позбавлення статусу журналіста

8

Покарання не потрібне

7

Інше

6

*Сума відповідей не дорівнює 100%, адже респонденти могли обрати кілька з них.

 

 Чи зможе медіа, де працюють респонденти/-ки вижити без джинси

Варіанти відповідей

%

Так

51

Ні

33

Інше

16

 

Який тип джинси респондентів-/ок є найнеприйнятнішим

Варіанти відповідей 

%

Проросійські політичні сили

45

Чорний PR і матеріали проти когось

19

Політична джинса

17

Фонди політиків і олігархів

3

Уся джинса

6

Інші

10

 

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!