Джинса в медіа vs українські медійники – опитування
Дослідження проводилося ГО “Інститут масової інформації” методом анонімного онлайн-опитування за інтерактивною структурованою анкетою, посилання на яку надсилали потенційним респондентам. Усього було отримано 100 відповідей від медійників. 89% – опитані з усіх регіонів України, 11% – з міста Києва. 81% жінок, 19% чоловіків. Дослідження проводилося протягом 7–22 вересня 2020 року. Помилка репрезентативності: не більш ніж 3%.
Основні висновки дослідження:
- 18% опитаних журналістів змушують писати джинсу в тих медіях, де вони працюють;
- 30% опитаних ІМІ медійників зазначили, що в медіа, де вони працюють, існує прайс на джинсу;
- 76% журналістів погоджуєтеся з твердженням "джинса – це синонім корупції в медіа";
- 72% вважають, що жодного іншого маркування замовних матеріалів у медіа, окрім як "реклама" або "на правах реклами", не може бути;
- 1% опитаних вважає, що маркування для замовних матеріалів не потрібне;
- 51% респондентів стверджують, що медіа, у якому вони працюють, може вижити без джинси;
- кожен другий опитаний журналіст вважає адекватним покаранням за джинсування штраф для медіа;
- Найнеприйнятнішим типом джинси для опитаних є джинса проросійських політичних сил.
РЕЗУЛЬТАТИ ОПИТУВАННЯ В ТАБЛИЦЯХ
Проживання респондентів/-ок
Місце проживання | % |
Київ | 11 |
Регіони України | 89 |
Чи помічають джинсу в медіа
Варіанти відповідей | % |
Так | 99 |
Ні | 1 |
Чи дратує респондентів/-ок джинса в медіа, якщо її помітили
Варіанти відповідей | % |
Так | 73 |
Ні | 18 |
Мені байдуже | 9 |
Чи поділяють твердження "джинса – це синонім корупції в медіа"
Варіанти відповідей | % |
Так | 76 |
Ні | 24 |
Чи бентежить респондентів/-ок маркування замовних матеріалів словами "новини компаній", "спецпроєкт", чи повинні всі такі матеріали маркуватися виключно словами "реклама" і "на правах реклами"
Варіанти відповідей | % |
Так, повинні маркуватися "реклама" або "на правах реклами" | 72 |
Можуть маркуватися будь-як, головне – промарковані | 27 |
Можуть не маркуватися взагалі | 1 |
Чи розрізняють наративну рекламу і джинсу
Варіанти відповідей | % |
Так | 90 |
Ні | 10 |
Чи може медіа розміщувати замовні матеріали в основній стрічці новин, якщо вони марковані
Варіанти відповідей | % |
Так | 55 |
Краще в окремій рубриці, і не засмічувати стрічку новин | 28 |
Ні | 17 |
Хто, на думку респондентів/-ок, ухвалює рішення про те, що в медіа розміщуватиметься джинса
Варіанти відповідей | % |
Власник медіа | 51 |
Головний/-а редактор/-ка | 19 |
Топменеджмент | 18 |
Увесь трудовий колектив | 12 |
Чи розміщує джинсу медіа, де працюють респонденти
Варіанти відповідей | % |
Ні | 50 |
Так, і політичну, і комерційну | 25 |
Так, тільки політичну | 12 |
Так, тільки комерційну | 9 |
Інше | 4 |
Чи змушують респондентів/-ок готувати / писати джинсові матеріали
Варіанти відповідей | % |
Ні | 74 |
Так | 18 |
Пишу за власним бажанням | 8 |
Чи принижує респондентів/-ок прохання редактора написати / зробити джинсовий матеріал
Варіанти відповідей | % |
Так | 56 |
Ні | 28 |
Мені байдуже | 16 |
Наявність прайсу на джинсу в медіа, де працюють респонденти/-ки
Варіанти відповідей | % |
Ні | 55 |
Так | 30 |
Не знаю | 15 |
Наявність "міфічного журналіста/-ки", яким/-ою підписують джинсові матеріали в медіа, де працюють респонденти/-ки
Варіанти відповідей | % |
Ні | 86 |
Так | 14 |
Яке покарання за джинсування респонденти/-ки вважають адекватним
Варіанти відповідей | *% від кількості опитаних |
Штраф для медіа | 48 |
Джинса – це додаткове фінансування, без якого не вижити медіа | 34 |
Осуд колег | 24 |
Штраф для журналіста | 10 |
Позбавлення статусу журналіста | 8 |
Покарання не потрібне | 7 |
Інше | 6 |
*Сума відповідей не дорівнює 100%, адже респонденти могли обрати кілька з них.
Чи зможе медіа, де працюють респонденти/-ки вижити без джинси
Варіанти відповідей | % |
Так | 51 |
Ні | 33 |
Інше | 16 |
Який тип джинси респондентів-/ок є найнеприйнятнішим
Варіанти відповідей | % |
Проросійські політичні сили | 45 |
Чорний PR і матеріали проти когось | 19 |
Політична джинса | 17 |
Фонди політиків і олігархів | 3 |
Уся джинса | 6 |
Інші | 10 |
Help us be even more cool!