До числа замовників «джинси» у пресі додалися Янукович та Тигіпко
Це майже вдвічі більше в порівнянні з минулим місяцем (моніторинг за серпень 28 сумнівних матеріалів).
- «Факти» – 34 матеріали.
- «Сегодня» - 0 .
- «Экономические известия» - 7
- «Кореспондент» - 0
Список дивіться тут . Найчастіше порушені принципи збалансованості, відокремлення фактів від коментарів та точності і достовірності використаної інформації.
На предмет дотримання стандартів матеріали оцінювали експерти Тарас Шевченко (Інститут медіа права), Руслан Дейниченко (Могилянська школа журналістики) та Єгор Соболєв (Бюро журналістських розслідувань «Свідомо»).
Також в ході дослідження було виявлено 22 матеріали, які були неналежно марковані як рекламні.
. 1. «Факти» – 0.
2. «Сегодня» - 17 матеріалів.
3. «Экономические известия» -5 матеріалів
4. «Кореспондент» - 0
Список тут .
Нагадаємо, що згідно з Законом «Про рекламу» матеріали, які привертають або підтримують інтереси до певної особи або товару мають бути марковані словом «Реклама» або «На правах реклами».
Оцінюючи тенденції, які виявляються в ході моніторингу, викладач Могилянської школи журналістики Руслан Дейниченко зазначив, що «до традиційних політиків, з якими ми вже пов’язували в попередніх звітах незбалансовані матеріали, таких як Арсеній Яценюк та Юлія Тимошенко приєдналися і інші учасники президентських перегонів, а саме Сергій Тигіпко та Віктор Янукович. Матеріали, присвячені їм, мають ті ж самі вади: відсутність збалансованості та достовірності».
Моніторинг здійснюється в рамках проекту «Моніторинг дотримання журналістських стандартів та підвищення медіаграмотності широкого кола українських громадян» за підтримки громадської організації Internews Network «У-Медіа» . Партнером ІМІ в цьому проекті є «Телекритика», що проводить моніторинг дотримання професійних стандартів українськими телеканалами. Методологію моніторингу можна знайти тут.
ІМІ
Help us be even more cool!