41 журналістські матеріали у 4 загальнонаціональних виданнях (газети «Факти», «Сегодня», «Экономические известия» та журналу «Корреспондент») у вересні були зроблені з грубими порушеннями журналістських стандартів і містять в собі ознаки прихованої реклами – такий висновок моніторингу Інституту масової інформації. 
Це майже вдвічі більше в порівнянні з минулим місяцем (моніторинг за серпень 28 сумнівних матеріалів).

  1.  «Факти» – 34 матеріали.
  2. «Сегодня» – 0 .
  3. «Экономические известия» – 7
  4. «Кореспондент» – 0

Список дивіться тут . Найчастіше порушені принципи збалансованості, відокремлення фактів від коментарів та точності і достовірності використаної інформації.

На предмет дотримання стандартів матеріали оцінювали експерти Тарас Шевченко (Інститут медіа права), Руслан Дейниченко (Могилянська школа журналістики) та Єгор Соболєв (Бюро журналістських розслідувань «Свідомо»). 

Також в ході дослідження було виявлено 22 матеріали, які були неналежно марковані як рекламні.

.          1. «Факти» – 0.

           2. «Сегодня» – 17 матеріалів.

           3. «Экономические известия» -5 матеріалів

           4. «Кореспондент» – 0

Список тут .

Нагадаємо, що згідно з Законом «Про рекламу» матеріали, які привертають або підтримують інтереси до певної особи або товару мають бути марковані словом «Реклама» або «На правах реклами».

Оцінюючи тенденції, які виявляються в ході моніторингу, викладач Могилянської школи журналістики Руслан Дейниченко зазначив, що «до традиційних політиків, з якими ми вже пов’язували в попередніх звітах незбалансовані матеріали, таких як Арсеній Яценюк та Юлія Тимошенко приєдналися і інші учасники президентських перегонів, а саме Сергій Тигіпко та Віктор Янукович. Матеріали, присвячені їм, мають ті ж самі вади: відсутність збалансованості та достовірності».

 Моніторинг здійснюється в рамках проекту «Моніторинг дотримання журналістських стандартів та підвищення медіаграмотності широкого кола українських громадян» за підтримки громадської організації Internews Network «У-Медіа» . Партнером ІМІ в цьому проекті є «Телекритика», що проводить моніторинг дотримання професійних стандартів українськими телеканалами. Методологію моніторингу можна знайти тут.

ІМІ