Такими є висновки 3 незалежних експертів: Катерина Іванової, Валентини Романюк Богдани Стельмах, які вони оприлюднили за результатами моніторингу публікацій у 8 друкованих виданнях Волині, що його проводить громадська організація “Інформаційне агентство “Рівнеінформ” за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні."Обычная таблица"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;}
Найбільше матеріалів з порушенням цих стандартів було опубліковано у газетах “Сім’я і дім»”, «Віче-інформ» та «Відомості ua”. Загалом виявлено 60 замовних матеріали.
Із 60 матеріалів, де експерти зафіксували явні порушення стандартів актуальності, значущості та збалансованості, 14 стосувалися БЮТ, 9 – Блоку Литвина, 5 – фармацевтичних підприємств (реклама лікарських препаратів та компаній-виробників).
Серед політичних партій та блоків, які розглядаються як потенційні замовники сумнівних матеріалів, лідирує БЮТ (12 матеріалів).
|
Про кого матеріал або імовірний замовник |
Скільки було опубліковано |
|
|
БЮТ |
14 |
|
|
Блок Литвина |
9 |
|
|
Єдиний центр |
3 |
|
|
НУНС |
2 |
|
|
Європейська партія М. Катеринчука |
1 |
|
|
Міська рада, виконком |
2 |
|
|
Волинська ОДА |
1 |
|
|
Місцеві виробники |
3 |
|
|
Горілчані підприємства (ТД “Баядера”, ТМ “Хортиця”) |
3 |
|
|
Фармацевтичні підприємства (лідер- Волиньфармпостач – 3 матеріали) |
5 |
|
|
Автосалони м. Луцька |
1 |
|
|
Магазини, торгово-розважальні центри |
8 |
|
|
Банки (“Приватбанк”, “Надра”) |
3 |
|
|
Агентства нерухомості |
2 |
|
|
Підприємтсва тепло-, електропостачання, комунпослуги |
3 |
|
|
ВСЬОГО: |
60 |
|
До комерційної “джинси” експерти віднесли 29 матеріалів, до політичної – 31
|
Видання |
Кількість замовних матеріалів |
ВСЬОГО |
|
|
Політична |
Комерційна |
||
|
Віче-інформ |
3 |
7 |
10 |
|
Волинь-нова |
8 |
1 |
9 |
|
Волинська газета |
6 |
3 |
9 |
|
Луцький замок |
2 |
0 |
2 |
|
Сім’я і дім |
0 |
13 |
13 |
|
Відомості ua |
6 |
4 |
10 |
|
Вісник і Кº |
6 |
1 |
7 |
|
Аверс прес |
0 |
0 |
0 |
|
31 |
29 |
60 |
|
Експерти:
Стельмах Богдана, заступник голови правління Волинського прес-клубу, координатор
Аналіз грудневої рівненської та волинської преси розбудило почуття гордості за «своїх»: у волинських друкованих ЗМІ значно менше замовних матеріалів, ніж у рівненських. Особливо це стосується газет «ОГО» (комерційна джинса) та «Рівне-ракурс» (переважно політична джинса).
Якщо ж без порівнянь, то прикро, що журналістика залишається непрофесійною, підтверджуючи думку про її залежність і продажність.
Катерина Іванова, медіа-тренер Інституту розвитку регіональної преси, м. Рівне:
Політична джинса переважа над комерц йною. Найчаст ше замовником виступа
БЮТ.
Валентина Романюк, фрі-лансер, кореспондент «Радіо Свобода»:
Серед волинської «джинси» – дещо більше матеріалів суто економічного характеру, пов’язаних або з проблемами на підприємствах, або з проблемами збуту продукції, або з проблемою забезпечення нормального функціонування комунальної сфери обласного центру. Характер політичної «джинси» аналогічний рівненській – складається враження, що ці матеріали є «лінією партії», яку партійні активісти послідовно втілюють у регіонах. В основному це Блок Литвина, БЮТ та НСНУ. Під час опалювального сезону у зв’ язку з конфліктом міської влади Луцька з приватною компанією «Луцьтеплоенерго» посилилися публікації на економічні теми. У багатьох із них прослідковується превалювання думки однієї сторони. Цю інформацію можна розцінити і як політичну, і як комерційну – з огляду на участь у конфлікті і влади, і підприємців. Водночас у пресі обох областей присутні і немарковані матеріали від різноманітних соціальних служб, котрі, однак, отримують на рекламу своїх послуг бюджетні кошти.