“Джинсові” лідери волинської преси – “Сім’я і дім”, замовник “джинси” – БЮТ та Блок Литвина
Найбільше матеріалів з порушенням цих стандартів було опубліковано у газетах “Сім’я і дім»”, «Віче-інформ» та «Відомості ua”. Загалом виявлено 60 замовних матеріали.
Із 60 матеріалів, де експерти зафіксували явні порушення стандартів актуальності, значущості та збалансованості, 14 стосувалися БЮТ, 9 – Блоку Литвина, 5 – фармацевтичних підприємств (реклама лікарських препаратів та компаній-виробників).
Серед політичних партій та блоків, які розглядаються як потенційні замовники сумнівних матеріалів, лідирує БЮТ (12 матеріалів).
Про кого матеріал або імовірний замовник | Скільки було опубліковано |
|
БЮТ | 14 | |
Блок Литвина | 9 | |
Єдиний центр | 3 | |
НУНС | 2 | |
Європейська партія М. Катеринчука | 1 | |
Міська рада, виконком | 2 | |
Волинська ОДА | 1 | |
Місцеві виробники | 3 | |
Горілчані підприємства (ТД “Баядера”, ТМ “Хортиця”) | 3 | |
Фармацевтичні підприємства (лідер- Волиньфармпостач – 3 матеріали) | 5 | |
Автосалони м. Луцька | 1 | |
Магазини, торгово-розважальні центри | 8 | |
Банки (“Приватбанк”, “Надра”) | 3 | |
Агентства нерухомості | 2 | |
Підприємтсва тепло-, електропостачання, комунпослуги | 3 | |
ВСЬОГО: | 60 |
До комерційної “джинси” експерти віднесли 29 матеріалів, до політичної – 31
Видання | Кількість замовних матеріалів | ВСЬОГО | |
Політична | Комерційна | ||
Віче-інформ | 3 | 7 | 10 |
Волинь-нова | 8 | 1 | 9 |
Волинська газета | 6 | 3 | 9 |
Луцький замок | 2 | 0 | 2 |
Сім’я і дім | 0 | 13 | 13 |
Відомості ua | 6 | 4 | 10 |
Вісник і Кº | 6 | 1 | 7 |
Аверс прес | 0 | 0 | 0 |
| 31 | 29 | 60 |
Експерти:
Стельмах Богдана, заступник голови правління Волинського прес-клубу, координатор
Аналіз грудневої рівненської та волинської преси розбудило почуття гордості за «своїх»: у волинських друкованих ЗМІ значно менше замовних матеріалів, ніж у рівненських. Особливо це стосується газет «ОГО» (комерційна джинса) та «Рівне-ракурс» (переважно політична джинса).
Якщо ж без порівнянь, то прикро, що журналістика залишається непрофесійною, підтверджуючи думку про її залежність і продажність.
Катерина Іванова, медіа-тренер Інституту розвитку регіональної преси, м. Рівне:
Політична джинса переважа над комерц йною. Найчаст ше замовником виступа
БЮТ.
Валентина Романюк, фрі-лансер, кореспондент «Радіо Свобода»:
Серед волинської «джинси» - дещо більше матеріалів суто економічного характеру, пов’язаних або з проблемами на підприємствах, або з проблемами збуту продукції, або з проблемою забезпечення нормального функціонування комунальної сфери обласного центру. Характер політичної «джинси» аналогічний рівненській – складається враження, що ці матеріали є «лінією партії», яку партійні активісти послідовно втілюють у регіонах. В основному це Блок Литвина, БЮТ та НСНУ. Під час опалювального сезону у зв’ язку з конфліктом міської влади Луцька з приватною компанією «Луцьтеплоенерго» посилилися публікації на економічні теми. У багатьох із них прослідковується превалювання думки однієї сторони. Цю інформацію можна розцінити і як політичну, і як комерційну – з огляду на участь у конфлікті і влади, і підприємців. Водночас у пресі обох областей присутні і немарковані матеріали від різноманітних соціальних служб, котрі, однак, отримують на рекламу своїх послуг бюджетні кошти.
Help us be even more cool!