ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

“Джинсові” лідери волинської преси – “Сім’я і дім”, замовник “джинси” – БЮТ та Блок Литвина

05.12.2008, 01:10
Такими є висновки 3 незалежних експертів: Катерина Іванової, Валентини Романюк Богдани Стельмах, які вони оприлюднили за результатами моніторингу публікацій у 8 друкованих виданнях Волині, що його проводить громадська організація “Інформаційне агентство “Рівнеінформ” за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні."Обычная таблица"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;}

Найбільше матеріалів з порушенням цих стандартів було опубліковано у газетах “Сім’я і дім»”, «Віче-інформ» та «Відомості ua”. Загалом виявлено 60 замовних матеріали.

Із 60 матеріалів, де експерти зафіксували явні порушення стандартів актуальності, значущості та збалансованості, 14 стосувалися БЮТ, 9 – Блоку Литвина, 5 – фармацевтичних підприємств (реклама лікарських препаратів та компаній-виробників).

Серед політичних партій та блоків, які розглядаються як потенційні замовники сумнівних матеріалів, лідирує БЮТ (12 матеріалів).

Про кого матеріал або імовірний замовник

Скільки було опубліковано

 

БЮТ

14

Блок Литвина

9

Єдиний центр

3

НУНС

2

Європейська партія М. Катеринчука

1

Міська рада, виконком

2

Волинська ОДА

1

Місцеві виробники

3

Горілчані підприємства (ТД “Баядера”, ТМ “Хортиця”)

3

Фармацевтичні підприємства (лідер- Волиньфармпостач – 3 матеріали)

5

Автосалони м. Луцька

1

Магазини, торгово-розважальні центри

8

Банки (“Приватбанк”, “Надра”)

3

Агентства нерухомості

2

Підприємтсва тепло-, електропостачання, комунпослуги

3

ВСЬОГО:

60

До комерційної “джинси” експерти віднесли 29 матеріалів, до політичної – 31

Видання

Кількість замовних матеріалів

ВСЬОГО

Політична

Комерційна

Віче-інформ

3

7

10

Волинь-нова

8

1

9

Волинська газета

6

3

9

Луцький замок

2

0

2

Сім’я і дім

0

13

13

Відомості ua

6

4

10

Вісник і Кº

6

1

7

Аверс прес

0

0

0

 

31

29

60

 Експерти:

Стельмах Богдана, заступник голови правління Волинського прес-клубу, координатор

Аналіз грудневої рівненської та волинської преси розбудило почуття гордості за «своїх»: у волинських друкованих ЗМІ значно менше замовних матеріалів, ніж у рівненських. Особливо це стосується газет «ОГО» (комерційна джинса) та «Рівне-ракурс» (переважно політична джинса).

Якщо ж без порівнянь, то прикро, що журналістика залишається непрофесійною, підтверджуючи думку про її залежність і продажність.

Катерина Іванова, медіа-тренер Інституту розвитку регіональної преси, м. Рівне:

Політична джинса переважа  над комерц йною. Найчаст ше замовником виступа

БЮТ.

Валентина Романюк, фрі-лансер, кореспондент «Радіо Свобода»:

Серед волинської «джинси» - дещо більше матеріалів суто економічного характеру, пов’язаних або з проблемами на підприємствах, або з проблемами збуту продукції, або з проблемою забезпечення нормального функціонування комунальної сфери  обласного центру. Характер політичної «джинси» аналогічний рівненській – складається враження, що ці матеріали є «лінією партії», яку партійні активісти послідовно втілюють у регіонах. В основному це Блок Литвина, БЮТ та НСНУ. Під час опалювального сезону у зв’ язку з конфліктом міської влади Луцька з приватною компанією «Луцьтеплоенерго» посилилися публікації на економічні теми.  У багатьох із них прослідковується превалювання думки однієї сторони. Цю інформацію можна розцінити і як політичну, і як комерційну – з огляду на участь у конфлікті і влади, і підприємців. Водночас  у пресі обох областей присутні і немарковані матеріали від різноманітних соціальних служб, котрі, однак, отримують на рекламу своїх послуг бюджетні кошти.

Liked the article?
Help us be even more cool!