ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІПодай скаргу

Черговий раз передовиком по розміщенню сумнівних матеріалів на Львівщині став "Високий замок"

05.01.2009, 00:40
Січневий аналіз журналістських матеріалів виявив лідера за кількістю матеріалів, які зроблені з порушенням журналістських стандартів. Ним стала газета «Високий замок». Про це свідчать результати моніторингу наявності “джинси” (замовних матеріалів) у львівських друкованих ЗМІ та інтернет-виданнях у період від 1 по 31 січня 2009р., який провели члени ГО “Центр “Журналістський правозахист” та експертна група.Експерти Олег Онисько, журналіст, екс-редактор газет "Поступ" та "Львівська газета"  та Анатолій Романюк, журналіст, відомий політолог, викладач кафедри політології Львівського національного університету ім.. Франка визначили:

18 матеріалів в друкованих ЗМІ опубліковано з порушенням журналістських стандартів.

Найбільшими покупцями інформації без грифу «реклама» були:

- газета «Високий замок"  - 7;

- газета «Експрес" - 1;

- газета "Новий погляд" - 3;

- газета «Суботня пошта» - 2;

- газета «Львівська газета" - 2;

газета "Ратуша" - 1

газета "За вільну Україну" - 2

Аналіз і тенденції:
Експерт Олег Онисько переконаний, що домінування економічної "джинси" на сторінках друкованих ЗМІ, пояснюється певним затишшям на політичних фронтах і небажанням «грошових інвесторів» вкладати кошти в ще остаточно несформовані політичні групи і проекти. Певне зменшення політичних пристрастей на сторінках друкованих ЗМІ можна пояснити і зменшенням кількості цих ЗМІ та зменшенням періодичності їх виходу.

На думку експерта Анатолія Романюка "замовні" політичні матеріали виглядають вже аж надто однобоко, а сили, які їх надають для публікації, чомусь майже не переймаються тим, наскільки ця політична пропаганда буде ефективною.  

 Результатами моніторингу інтернет-видань за період з 1 по 31 січня

У рамках моніторингу здійснювався перегляд аналітичних матеріалів, розміщених на чотирьох сайтах  http://portal.lviv.uа , http://vgolos.com.ua , www.zik.com.ua, www.zaxid.net. Мета моніторингу-- з’ясувати, чи носять тексти відверто рекламний, замовницький характер, завуальований під звичайні журналістські, редакційні матеріали.

Сайт www.zik.com.ua:

Проаналізовано 11 аналітичних статей сайту, розміщених упродовж січня. Викликають підозру щодо замовності 2 статті: «Герострати газової війни»  (http://www.zik.com.ua/ua/news/2009/01/20/165997) та «Тимошенко вирішила «пересидіти в окопах»?»( http://www.zik.com.ua/ua/news/2009/01/09/164554). В обидвох матеріалах йдеться про прем’єр-міністра Ю.Тимошенко та її «антиукраїнську» діяльність, зокрема про ситуацію навколо газової угоди між Україною та Росією. Стиль викладу, лексичні прийоми у текстах, відсутність експертних оцінок фахівців, відвертий «наїзд» на головну особу в статтях, а також те, що однаково тематично спрямовані тексти виходили за короткий проміжок часу, та ще й під псевдонімом автора з Києва вказують на те, це-- «джинса».

Сайт http://vgolos.com.ua :Проаналізовано 53 аналітичних статей сайту. Особливості моніторингу порталу цього місяця — чітко розділені серія позитивних публікацій про ВО «Свобода (3), а також БЮТ (4) та серія негативних публікацій про представників пропрезидентських сил (5). Що вказує на прихильність редакції порталу до певної політичної сили, і як результат — замовні матеріали проти суперників. При цьому можна чітко прослідкувати як тексти відрізняються не тільки за тематикою, але й за використанням художніх засобів.  Чого варті одні заголовки таких матеріалів:  «Кириленко і терабля» (http://vgolos.com.ua/articles/8903.html),  «Катеринчук в Задзеркаллі» (http://vgolos.com.ua/articles/8860.html ), «Фаворит президента голий»,  (http://vgolos.com.ua/nagolos/8801.html) тощо. Подібного стилю матеріал також про мера Львова «Садік-масадік» http://vgolos.com.ua/nagolos/8802.html

Матеріали про представників БЮТ подані зовсім в іншому ключі:  «Людмила Козак про особливості бюджетного процесу Львівщини у 2009 році» ( http://vgolos.com.ua/nagolos/8823.html),» «Володимир Оверко: «Бідні вчителі не можуть виховати сильну державу», «Чат зі Степаном Давимукою» ( http://vgolos.com.ua/nagolos/8841.html) , «Юрій «Кардашевський: У Львові є дефіцит на спорт» (http://vgolos.com.ua/nagolos/8831.html), тим більше про ВО «Свобода»:

«Антирейдерський тренінг від Говірка. Частина ІІІ» (http://vgolos.com.ua/articles/8900.html),  «Продовження антирейдерського тренінгу від Говірка» (http://vgolos.com.ua/articles/8807.html)

«Василь Павлюк: Україна не знає, куди вона йде сьогодні і як вона буде жити завтра» (http://vgolos.com.ua/articles/8901.html)

Сайт http://portal.lviv.ua:

Було проаналізовано 14 аналітичних матеріалів на сайті. Замовних текстів не виявлено.

Сайт www.zaxid.net:

Серед  19 аналітичних статей, можливим рекламним матеріалом може бути інтерв’ю з генеральним директором однієї з будівельних компаній: «Вихід з кризи почнеться не раніше вересня-жовтня, - Шмигаль» (http://www.zaxid.net/article/32568/). 

  Микола Савельєв

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!