ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Час добрих справ: пронизливі звернення Філатова, доброчинність Гуфмана та безпрецедентна допомога Ахметова

56% новин у дніпровських онлайн-медіа прямо чи опосередковано присвячено COVID-19. Із них 6% матеріалів мають ознаки замовності. Найбільше піарилися на цій темі місцеві посадовці та представники бізнесу. Такі результати моніторингу, проведеного ІМІ із 6 до 10 квітня 2020 року включно.

Метою моніторингу було визначити кількість новин про коронавірус і проаналізувати число та якість заяв, пов'язаних із COVID-19, від місцевих представників влади, бізнесу та громадського сектору. Також представники та представниці ІМІ досліджували кількість піар-матеріалів / джинси в новинах про коронавірус у регіональних онлайн-медіа.

У Дніпрі аналізувалися новини на сайтах opentv.media, nashemisto.dp.ua, dnpr.com.ua, dp.informator.ua, gorod.dp.ua. Усього було досліджено 842 новини: із них 453, або кожна друга, були про коронавірус.

Знайомий меседж

Найчастіше заяви про коронавірус робили представники місцевої та обласної влади, зокрема міський голова Борис Філатов, голова обласної адміністрації Олександр Бондаренко та голова облради Святослав Олійник.  Такі заяви були зафіксовані в 14% усіх новин про коронавірус. Святослав Олійник та Олександр Бондаренко переважно звітували про нові випадки коронавірусу в області, та, зокрема, на моніторинговому тижні, про спалах інфекції в Першотравенську через релігійні збори. 

Матеріалів з ознаками замовності на моніторинговому тижні найбільше було зафіксовано з посиланнями на голову Дніпровської міської ради Бориса Філатова: його заяви становили половину всіх матеріалів про коронавірус із ознаками замовності в категорії місцевих посадовців. Його меседж про те, що "місто ніхто не залишить", та про те, що він записав "трогательное видео" розмістили всі онлайн-медіа без винятку, які підпадають під моніторинг ІМІ.

Так, "Днепропетровская панорама" розмістила цей матеріал навіть двічі, з повним розшифруванням синхрону міського голови і частковою – тут і тут. Сама заява не містить жодної важливої інформації, лише сприяє емоційному зараженню аудиторії. Борис Альбертович не приховує: усе, що відбувається зараз у зв'язку з пандемією, нагадує йому українські події шестирічної давнини. Складається стійке враження, що очільник Дніпра намагається знову використати вже відпрацьовану 2015-го "героїчну" передвиборчу кампанію.

Інший активний спікер щодо боротьби з COVID-19 – голова облради Святослав Олійник. Так, наприклад, 10 квітня журналістів запросили, щоб продемонструвати роботу обласної лабораторії для проведення так званих довгих тестів. Утім, жодної конкретики медійникам не повідомили, відзняти роботу лабораторії або поспілкуватись із її працівниками не дозволили, а Святослав Олійник прокоментував захід так: "Именно скорость – это наше оружие. Чем больше мы сделаем анализов, тем быстрее найдем инфицированных".

Незважаючи на задеклароване бажання цих місцевих посадовців допомогти людям у боротьбі з коронавірусною інфекцією, це, однак, не дозволило їм об'єднати зусилля. Опозиція місцевої та обласних адміністрацій стала очевидною для кожного дніпрянина, оскільки про це йшлося в розсиланнях їхніх пресслужб, відкритих звинуваченнях у соцмержах і в інтерв'ю для національних та місцевих ЗМІ, а також у матеріалах з ознаками замовності в онлайн-медіа. 

Зокрема, на моніторинговому тижні конфліктною для обох посадовців стала ситуація з перекриттям в’їзду до міста Дніпра. Міська комісія з надзвичайних ситуацій вирішила, власне, закрити в’їзд до обласного центру, голова ж облради Олійник повідомив у своєму телеграм-каналі, що подібні рішення ухвалювати "може лише центральна влада шляхом військового чи  надзвичайного стану", а саму заяву міської влади щодо таких заходів назвав зробленою "виключно заради піару й інформаційного приводу". На що міський голова Філатов заявив, що можливий спалах інфекції в Дніпрі може стати  "політичною та особистою відповідальністю" обласних посадовців.

Таке інформаційне протистояння в дніпровському інформаційному просторі під час карантину не лише ускладнює роботу журналістів, а й не сприяє стабілізації атмосфери, прагнення до якої декларують усі учасники цього конфлікту. 

 

Водночас усього джинси від очільників адміністрацій було зафіксовано 3% з усіх проаналізованих новин про коронавірус.

Серед інших місцевих політиків та політичних діячів щодо активної боротьби з інфекцією, яка в онлайн-медіа Дніпра виглядала як джинса, були зафіксовані продуктові набори від народного депутата зі "Слуги народу" Дмитра Кисилевського, ремонт лікарняних палат від Загіда Краснова та Центр соціальної відповідальності Геннадія Гуфмана. "Не остался в стороне и депутат Днепровского городского совета Сергей Пустовой": читачам "Інформатора" він повідомив, що закупив 5000 масок, 500 рукавичок і провів годинне онлайн-приймання у фейсбуці. Регіональні політики піарилися в одному відсотку матеріалів про коронавірус.

Бізнес і соціальна відповідальність

На другому місці після Бориса Філатова за кількістю матеріалів з ознаками замовності – такі ж матеріали від бізнесу: їх зафіксовано 1,5%. І всі вони – про діяльність Фонду Ріната Ахметова на сайті gorod.dp.ua. Протягом п'яти днів там було розміщено сім матеріалів про те, як фонд допомагає лікарням у різних областях України. Читачі з Дніпра мали змогу дізнатися про діяльність фонду в Запорізькій, Луганській, Івано-Франківській, Львівській, Донецькій та Харківській областях. Щоправда, про діяльність фонду в Дніпропетровській області моніторингового тижня на gorod.dp.ua нічого не писали. Утім, Рінат Ахметов усе одно потрапив до списку бізнесменів, які витрачають на боротьбу з коронавірусом найбільше у світі.

Згідно з методологією, до піар-матеріалів зараховуються такі, де зазначено посилання на конкретну людину. Утім, була також зафіксована категорія матеріалів, що мають ознаки замовності, і корпоративного характеру, де про допомогу повідомляли різні люди від імені компаній. Найбільше таких матеріалів було зафіксовано від корпорацій АТБ та Інтерпайп. Усього близько 20 подібних матеріалів з ідентичними фото і текстами були розміщені на всіх ресурсах, що підпадають під моніторинг ІМІ. Це становить 4% всіх матеріалів про коронавірусну інфекцію загалом.

Серед проаналізованих ЗМІ із 6 до 10 квітня включно найбільше джинси розмістив gorod.dp.ua (33% всієї джинси): як зазначалося вище, переважно про фонд Ахметова. "Інформатор" розміщував про всіх потроху (22%), "Днепровская панорама" писала здебільшого про Бориса Філатова та його боротьбу (22%), "Наше місто" повідомляло тільки про Бориса Філатова та міських посадовців (15%) і ще розміщувало матеріали з ознаками чорного піару проти обласної влади (тут, тут, ще тут і тут).  "Відкритий" джинсував найменше і завжди про Бориса Філатова (7%).

Написання цього матеріалу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID "Медійна програма в Україні", який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО "Інститут масової інформації" та необов’язково відображає думку USAID, уряду США та Internews.

 

 
Теги: піарджинса
Liked the article?
Help us be even more cool!