ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІПодай скаргу

Барометр за жовтень 2008 року

03.11.2008, 01:05
Жовтень 2008 року започаткував нову небезпечну тенденцію у стосунках між власниками та найманими працівниками  ЗМІ. А саме масове скорочення штатів, затримування виплат зарплат та зменшення їх розміру у зв'язку з фінансовою кризою в Україні. Залишаються актуальними такі порушення свободи преси, як перешкоджання виконувати професійні обов'язки. Цього місяця було щонайменше два таких випадки. Зокрема привертає увагу відмова Партії регіонів надавати коментарі окремій журналістці. Крім того у жовтні зафіксовано принаймні один напад на журналістів під час виконання ними редакційних завдань.  Загиблі та зниклі журналісти -0

Нові елементи

Георгій Гонгадзе

Арешти, затримання -0

Нові елементи про арешти, затримання - 0

Побиття, напади, залякування -2

02.10.2008 У Києві на вулиці Первомайського, у сутичці під час акції протесту проти захоплення Будинку Звукозапису  постраждали журналісти. Охорона, яка захопила будинок, кидала в учасників акції протесту, які намагались зламати паркан, каміння і дошки.

Зокрема, Ігоря Луценка, головного редактора сайту «Фінансист» та активіста ініціативи «Збережемо старий Київ», побили троє охоронців, а також забрали у нього відеокамеру, на яку він знімав те, що відбувалось. Зараз Ігор Луценко разом із міліцією намагається повернути камеру. Також серйозне поранення отримав фотокореспондент інформаційного агентства УНІАН Володимир Гонтар. За інформацією більд-редактора агентства Ірини Тимофеєвої, у Володимира травмовані ноги.

Постраждав також фотокор газети «КоммерсантЪ» Олександр Течинський, якому під час сутички зламали руку. За свідченнями постраждалого міліція, яка була присутнея під час інциденту, нічого не зробила щоб зупинити побиття журналістів.

15.10.2008 В Полтаві співробітники міліції затримали редактора місцевої газети «Приватна справа» Анатолій Банного. Банний спробував сфотографувати затримання патрульними одного з активістів молодіжної орагнізації «Тризуб».  Міліціонери, за словами Анатолія Банного, спробували вирвати в нього фотоапарат, самого повалили на землю, вдягли наручники і допровадили в патрульну машину. Журналіст провів дві години у відділку, де провели експертизу на предмет вживання ним алкоголю. Лікар підтвердив, що журналіст тверезий. Після цього його відпустили.

Нові елементи про побиття, напади, залякування - 0

Перешкоджання виконувати професійні обов’язки, цензура -2

13.10.2008  Переважну більшість журналістів, в тому числі співробітників інформаційних агентств, не допустили у судову залу, в якій  Апеляційний адміністративний суд Києва розпочав розгляд скарги Секретаріату Президента на рішення Окружного адміністративного суду столиці щодо призупинення дії Указу Президента про призначення дострокових парламентських виборів. При цьому співробітники підрозділу МВС з охорони судів посилися на рішення розпорядника суду.

15.10.2008  Партія регіонів Заявила, що відмовляється надалі давати будь-які коментарі журналістці Ользі Василевській ( газета "Дело") за публікацію. Про це у своїй заяві, повідомляє прес-служба Партії регіонів. Регіонали вважають, що журналістка у своїй статті під назвою  «Регионы поделили Украину» свідомо спотворила слова народних депутатів Ганни Герман та Олександра Лавриновича. Сама журналістка здивована такою реакцією Партії регіонів. Вона заявила, що не почувається винною і не розуміє про які викривлення  фактів йдеться.

Нові елементи про перешкоджання виконувати професійні обов'язки - 0

Економічний, політичний, непрямий тиск -6

03.10.2008 Ведуча російськомовних новин («Время новостей») на 5 каналі Наталія Тугузова пішла з каналу. 

«Мене, заздалегідь не попередивши, відсторонили від ефіру», - пояснила своє рішення Наталія. За її словами, керівництво мотивувало своє рішення тим, що «після закриття частини проектів необхідно працевлаштувати людей».

«Я прийшла на роботу 8 вересня, готувалась до ефіру, написала половину підводок, і тоді мені про це повідомили. Я нічого не маю проти таких кадрових рішень, але це треба було робити згідно з моральними нормами, не кажучи вже про трудовий кодекс», - сказала Наталія. За її словами, їй пропонували залишитись на каналі журналістом, але вона не погодилась.

06.10.2008  На телеканалі ТОНІС почалися звільнення журналістів. Про своє звільнення за згодою сторін зокрема підтвердив Володимир Павлів, випусковий редактор інформаційної програми «24». Керівництво стверджує, що йдеться не про масові звільнення, а "оптимізацію" програмної сітки, в результаті чого низькорейтингові програми - закриваються, а зайнятим на них працівникам - пропонують написати заяву на звільненння.

9.10.2008 Радіостанція «Рокс» (Київ, 103,6 FM) зникла з ефіру. Як повідомили Телекритиці джерела в ПП Фірма «Лямін» (позивні – радіо «Рокс»), радіостанцію відключив Концерн РРТ за несплату.

Річ у тім, що «Промінвестбанк», де має рахунок ПП Фірма «Лямін», зараз перебуває у вкрай важкій ситуації і призупинив усі операції з рахунками. «Хоча гроші на рахунку є, ми не можемо їх перерахувати. Зараз ми шукаємо способи перерахувати кошти», – зазначило джерело.

21.10.2008 Журналістам інтернет-видання «Обозреватель» вже декілька місяців не виплачується у повному обсязі заробітна платня. Про існування фінансових проблем підтвердив  і сам власник проекту Михайло Бродський. Він пояснив затримки з виплатами зарплат економічною кризою в країні та "сезонним коливанням" активності рекламодавців.

22.10.2008  На телеканалі UBC журналістам не виплачують заробітню платню і готують масове скорочення штатів. Усіх  працівників, хто працював не у штаті,  за договором, було звільнено. За інформацією працівників, які ведуть перемовини з власником телеканалу, журналісти, які залишаться у штаті, матимуть скорочену зарплату. Тим часом, працівники UBC які не мають бажання чекати на звільнення, залишають телеканал, за власним бажанням. Зокрема за словами редактора програми «Агробізнес» Ірина Епік, вже звільнились усі відеоінженери, а над новинами постійно працює 3-4 людей.

31.10.2008 Керівництво телеканалу «1+1» вирішило припинити роботу редакторської групи програми «Я так думаю», через орієнтацією телеканалу на розважальні формати. Про це повідомляє «Медіабізнес». Згідно з повідомленням, ток-шоу «Я так думаю» на каналі «1+1» призупинилося з червня місяця і з тих пір програма не відновлювалася. Проте, команда редакторів шоу «Я так думаю» під головуванням Ганни Безулик працювала над розробкою нової суспільно-політичної програми. Однак вчора, творчому колективу програми «Я так думаю» повідомили про те, що їх команда буде розформована. У вересні 2008 р. Безулик стала ведучою нового проекту «1+1» - ігрового шоу «100% Україні». Програма виходила у п'ятницю, проте, згодом її перевели на ранішній ефір суботі.


Нові елементи про економічний, політичний, непрямий тиск-0

Судові позови до ЗМІ та журналістів -1

02.10.2008  Мер міста Ладижин – Валерій Коломєйцев, вкотре подав позов на ТОВ «Ладижинську  газету» та журналіста Людмилу Головашич,  за недостовірність інформації. Цього разу мер образився на статтю «Влада проти ТЕС. Бій ведуть заради слави»,  де автор розповіла про відносини  керівника ТЕС  з міською владою. Публікація вийшла друком в номері за 15-21 травня.

Позовна заява була датована початком серпня, хоча потрапила в суд 4 вересня. Валерій Коломєйцев вимагає в газети спростувати опубліковану інформацію. Проте тексту спростування він не наводить. Справа прийнята до розгляду.

Нові елементи про судові позови до журналістів та ЗМІ - 0

Судові позови від ЗМІ та журналістів - 0

Нові елементи про судові позови від ЗМІ та журналістів - 0

ІМІ

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!