ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІПодай скаргу

Барометр за грудень 2008-го року

02.02.2009, 01:21
Грудень 2008-го року продовжує тенденції попередніх місяців, пов`язані з загальним економічним спадом  в країні. В цьому випуску "Барометра" ми зафіксували 10 випадків трудових суперечок, пов`язаних зі скороченням штатів у ЗМІ. В Україні продовжуються напади та залякування журналістів. Як і  в листопаді місяці 2008-го року таких випадки - 2.

Нові елементи по справах загиблих журналістів Георгій Гонгадзе  - 2

18.12.2008. Екс-майор управління державної охорони Микола Мельниченко передав американським експертам свої записи, що стосуються справи про убивство українського журналіста Георгія Гонгадзе.
Про це журналістам повідомив генпрокурор Олександр Медведько.
Про передачу оригіналів записів йому повідомив заступник Генпрокурора Микола Голомша.
Раніше повідомлялося, що Мельниченко на території посольства України в США почав передачу фрагментів своїх записів, нібито зроблених у кабінеті екс-президента Леоніда Кучми щодо кримінальної справи про убивство Гонгадзе.
У той же час, представники посольства заявили, що не знають про передачу плівок дипломатам.
Зокрема, прес-аташе посольства Олена Кулик на питання про подію, пов'язану з майором Мельниченком і його записами, сказала, що вперше про це чує.
Гонгадзе зник 16 вересня 2000 року. У його убивстві обвинувачують колишніх співробітників Департаменту зовнішнього спостереження і кримінальної розвідки МВС - Костенка, Протасова і Поповича.
Ще один обвинувачуваний - колишній керівник згаданого Департаменту МВС Олексій Пукач - у розшуку. Розгляд справи про убивство журналіста Апеляційний суд Києва почав 9 січня 2006 року.
22.12.2008 Експерти приступили до дослідження оригіналів записів екс-держохоронця тодішнього президента Леоніда Кучми Миколи Мельниченка.
У прес-службі зазначили з посиланням на інформацію заступника генпрокурора Миколи Голомші, який очолював українську слідчу групу під час передачі записів у Вашингтоні, що Мельниченко "передав усі оригінали записів (які стосуються згаданої справи) і записуючий пристрій".
"Тобто програма максимуму виконана, все, що Мельниченко обіцяв, все зробив. Зараз експерти приступили до експертизи", - зазначається в повідомленні.

Водночас, на питання, як довго може тривати дослідження записів, у Генпрокуратурі зауважили, що час залежить не від української сторони. На думку Голомши, на це може піти декілька місяців.
Записи стосуються розслідування кримінальної справи про вбивство журналіста Георгія Гонгадзе

Арешти, затримання – 0
Нові елементи про арешти, затримання – 1

03.12.2008. Народний депутат України Сергій Ківалов здивований тим, що пов’язують із справою одеського журналіста Ігоря Яковлєва, якого було засуджено до 6 років ув’язнення за позовом ТРК «Академія». Про це він сказав, коментуючи заяви адвоката Яковлєва Віктора Агєєва.
За словами Агєєва, Яковлєва заарештували 5 листопада, ще до того, як вирок щодо нього вступив у законну силу. Нагадаємо, Яковлєв засуджений на 6 років позбавлення волі з конфіскацією майна, зараз він перебуває в СІЗО міста Одеси.

На думку адвоката, одеські суди, зокрема й Приморський суд, що розглядав справу Яковлєва, «не є справедливими і створеними відповідно до закону».  «Оскільки указ Президента про створення судів був виданий, але не був скріплений підписами прем’єр-міністра та міністра юстиції, то процес створення судів міста Одеси був початий, але до цього часу не завершений, – стверджує пан Агеєв. – Тому провадити правосуддя ці суди не вповноважені, бо це є порушення європейської конвенції. По-друге, якщо змінюється міра запобіжного заходу обвинувачуваного, то про це виноситься окрема постанова або ухвала суду. В справі Яковлєва суддя зазначив про це в самому вироку. Таким чином Яковлєв утримується під вартою незаконно, згідно з документом, який не набрав чинності».

Агеєв вважає, що поясненням діям судді Іванова є той факт, що 11 листопада 2008 року у нього спливав термін п’ятирічних повноважень, а попереду на нього чекало засідання кваліфікаційної комісії і затвердження Верховною Радою на довічний термін, яке начебто залежить від голови комітету Верховної Ради України з питань правосуддя Сергія Ківалова.

Адвокат вважає, що у вироку, який винесений за шахрайство, тиск на свідків і підробку документів, відсутній склад злочину, а права його підзахисного порушувались. «Протягом моєї адвокатської діяльності я не раз стикався з тим, що адвокатів прослуховують, але в моїй практиці це вперше, коли в самій кримінальній справі були рапорти оперативних співробітників щодо змісту розмов адвоката з підзахисним. Навіть Приморський районний суд не втримався і виніс окрему ухвалу на адресу прокурора Одеської області про те, що це є грубе порушення як права на захист, так і моїх професійних прав», - сказав пан Агєєв.

«Я дуже здивований, що моє ім’я пов’язують із рішенням судді Приморського суду Одеси Іванова про засудження Ігоря Яковлєва, - сказав  Сергій Ківалов. – Я пам’ятаю Ігоря Яковлєва, який працював у нас в Одеській національній юридичній академії начальником відділу, де відповідав за матеріальне постачання, зокрема й ТРК «Академія». У нас ніхто й гадки не мав, що він ще й журналістикою колись займався. А ось політикою цікавився – то в Партії регіонів був, то в організації «Третя сила», а на основній роботі – самі провали». За словами пана Ківалова, з посади начальника відділу Яковлєв був звільнений за поданням профспілки за прогули, а з ТРК «Академії» - «вигнаний засновниками за виявлені крадіжки».
Сергій Ківалов також зазначив, що не знає суддю Іванова, а в комітет ВР із питань правосуддя матеріали на нього не надходили, «та й сам комітет ніякого впливу на подібні судові процеси мати не може».

Побиття, напади, залякування – 2

08.12.2008. У Дніпропетровську в приміщенні офісу газети «Мегаполіс» сталася пожежа.
Вогонь пошкодив офісні меблі, документацію і устаткування.
За попередніми даними, причиною виникнення НП став умисний підпал.

12.12.2008.На Всеукраїнську сільськогосподарську газету «Хата», що знаходиться в місті Тернопіль вчинено напад. Про це повідомляє голова міської організації незалежної медіа профспілки Ігор Сцібайло. В ніч з 10 на 11 грудня п’ятеро невідомих розбили вікна і рами приміщення редакції. Напад зафіксовані відеокамерою стеження.
Ігор Сцібайло пов’язує такі розбійницькі дії  зі статею, яка була опублікована напередодні в газеті. В статті йшлося про незаконну забудову скверу «Козачий гай», який визнано парковою зоною. Метеріал опубліковано на прохання Комітету захисту «Козачого гаю», до якого входить і Ігор Сцібайло.
Натомість, головний редактор видання «Хата» Руслан Тарасенко напад на газету не пов’язує зі статею.Причини цього інцеденту, за його словами, має визначити міліція.
На місці пригоди працювало 2 тернопільських відділення міліції.

Перешкоджання виконувати професійні обов’язки, цензура – 1

15.12.2008. На кореспондента буковинської газети «Погляд» Вікторію Доскоч українські митники чинили тиск. За словами журналістки, під час пікетування 8-го грудня мешканцями прикордонної зони ПП «Раковець – Дяківці», митники намагалися у неї відібрати диктофон  та виштовхували з натовпу пікетувальників.
«Причиною такого інциденту стало моє бажання з’ясувати, чому мешканців прикордоння не попередили про закриття пунктів пропуску»,- розповідає пані Вікторія.
Поспілкувавшись із людьми, журналістка підійшла за коментарем до офіцера-прикордонника, після чого він почав вимагати в неї диктофон, щоб прослухати коментарі людей.
Вікторія Доскоч відмовилася давати записи і пішла далі спілкуватися з пікетувальниками. Тоді офіцер почав виштовхувати її з натовпу та знову вимагати касету.
«Мене кілька раз витягували за руки від людей та погрожували затримати, якщо нечемно поводитимусь»,- сказала вона.

Нові елементи про перешкоджання виконувати професійні обов’язки - 0
Економічний, політичний, непрямий тиск –10

02.12.2008. Газета «Экономические известия» з грудня скорочує фонд заробітньої плати на 40%.
«Про імовірне скорочення штату, яке може відбутися через зменшення зарплатного фонду, однозначно не йдеться», - водночас запевнила генеральний директор видавництва «Економічні відомості» Людмила Почапська.
«Казати, що 100% так буде я не можу», – зазначила вона.
Наразі ведуться різні розрахунки і генеральний директор порадила дочекатися офіційної інформації від в. о. президента «МІГ» Юрія Лобка.
08.12.2008.Журнал «Деловой» залишила низка ключових співробітників, зокрема головний редактор Олена Шрамко. Також звільнилися відповідальний секретар та літературний редактор. Про це повідомила заступник головного редактора журналу Катерина Венжик.
 
У видавництві Perekhid Media, що видає журнал, інформацію підтвердили. За словами маркетинг-директора видавництва Ольги Корчової, пані Шрамко звільнилася за власним бажанням. «Проте з проектом нічого не відбувається, журнал виходитиме й надалі, це просто кадрові зміни», - додала вона. Нового головного редактора ще не призначено.
 
Олені Шрамко у четвер запропонували написати заяву про звільнення за власним бажанням, і це стало для неї несподіванкою. Кандидатур на посаду в.о. головреда наразі дві, у тому числі й Катерина Венжик.

09.12.2008
. Компанія «Сегодня Мультимедиа» скоротила значну кількість працівників.Загальна кількість скорочених становить понад 100 осіб.
 
«Зараз, в умовах економічної кризи, ми повинні максимально точно розставити пріоритети, враховуючи зміни, що відбуваються у зовнішньому середовищі. В умовах обмеженого доступу до фінансових ресурсів ми дуже ретельно підходимо до питання їх використання. Саме тому ми продовжуємо інвестувати в успішні проекти. Що ж до проектів, які поки що не були запущені, та проектів, які на теперішній момент не продемонстрували сподіваного ефекту, були прийняті рішення про зміну термінів або скорочення масштабів їх реалізації. Природно, такі рішення потягнуть за собою певні кадрові наслідки», - повідомили в прес-службі компанії System Capital Management, запевнивши, що «основний кістяк – команда, що створює газету «Сегодня» та її регіональні випуски – залишиться незмінним».
 
У «Сегодня Мультимедиа» надати інформацію або навіть підтвердити факт скорочення відмовились. Як удалося з’ясувати з власних джерел, йдеться про розпуск команд, що працювали над деякими проектами, зокрема безкоштовною газетою «Вечерком», випуск якої буде припинено. Це видання виходило з квітня 2008 року і поширювалось у Києві.

10.12.2008.
Група компаній «Стар Медіа» має намір скоротити значну частину штату. Про це в інтерв’ю сайту «Дуся» заявив голова наглядової ради «Стар Медіа» Влад Ряшин.
 
«Ми шукаємо різні шляхи і скорочуємо дорогі, наприклад, кінопрокатні проекти. Скорочуємо людей, які не безпосередньо працювали у виробництві, а обслуговували його. Це нормально», - сказав він. Масштаби скорочень пан Ряшин визначив як «доволі пристойні - не менш ніж 30% штату». Він також зазначив, що гонорари акторам будуть скорочені на 30-70%.
 
Разом із тим, пан Ряшин заперечив слухи про те, що «Стар Медіа» переживає серйозні проблеми, зазначивши, що компанія продовжує працювати над низкою проектів.

10.12.2008
.Після Нового року у зв'язку з кризою будуть закриті більшість власних проектів телеканалу «1+1», окрім ТСН.
Зокрема, з 1 січня зникне «Сніданок з «1+1» і ток-шоу «Я так думаю» з Ганною Безулик, .
Відбудуться кадрові зміни і на самому ТСН - піде провідна Тетяна Кравченко, яка не так давно перейшла на телеканал з Першого Національного.
«Про звільнення попередили Людмилу Добровольську, Ганну Безулик, В’ячеслава Піховшека, Олеся Терещенка», - повідомила журналіст «1+1» Олеся Сакада-Островська, яку теж попросили піти.
У прес-службі «1+1» факт звільнення співробітників теж підтвердили. Проте, пояснили це тим, що канал переходить в новий формат, що має на увазі під собою зміну осіб.
«Ми проводимо планову оптимізацію структури компанії, щоб підвищити ефективність бізнесу», - йдеться в офіційному коментарі каналу.
У прес-службі також зазначили, що з Добровольською, Мазур і Безулик «ведуться переговори про варіанти подальшої співпраці, переговорний процес ще не завершений і говорити про якісь рішення поки рано».

10.12.2008. Холдинг KP Media припиняє випуск жіночих україномовних журналів «Пані» і «Вона».
 
Головний редактор журналу «Вона» Оксана Согор підтвердила, що проекти припиняються. «Це справді так. Але я сподіваюсь, що після завершення кризи ці видання виходитимуть», - сказала вона. За її словами, журналісти, що працювали в цих проектах, не будуть звільнені: «Ми знайшли кожному місце в нашій компанії».

 Жіночий щотижневий україномовний журнал «Пані» виходив із 2007 року. Заявлений наклад – 50 тисяч примірників. Щомісячний журнал «Вона», що виходив з 2007 року, мав заявлений наклад 30 тисяч примірників, повідомляє Телекритика.

15.12.2008
«Газета 24» (холдинг «Медіадім») заявила про зміну періодичності виходу та скорочення штату. Відповідна заява за підписом в.о. генерального директора ТОВ «Медіадім» Віктора Тимченка розміщена на сайті гзети.
 
З 15 грудня «Газета 24» виходитиме тричі на тиждень (понеділок, середа, п'ятниця) на 16 шпальтах. «У зв’язку з цими змінами, на жаль, нас покидає понад половина співробітників. Нам дуже шкода їх втрачати, але ми впевнені, що ці спеціалісти високої кваліфікації знайдуть собі гідне місце на медійному ринку», - зазначено в заяві.
 
Також керівник холдингу повідомив, що газета переходить на повноколірний  друк.

18.12.2008.
U.A. Inter Media Group (керуюча компанія групи «Інтер») із 2009 року має намір припинити фінансування ділового журналу «Чистая прибыль», перший номер якого вийшов у березні 2008 року.
 Колективу видання затримують виплату заробітної платні, проте обіцяють розрахуватися за листопад та грудень цього року, а вже з наступного року, імовірно, проекту доведеться шукати нового інвестора.
 
Віце-президент групи «Інтер» Ярослав Порохняк підтвердив, що холдинг розглядає можливість виходу з проекту, проте сказав, що остаточне рішення ще не прийняте. «Зараз ми зустрічаємося з трудовим колективом журналу. Проаналізуємо ситуацію, заслухаємо звіт про виконання бюджету. Потім будемо приймати рішення», - повідомив він. Водночас, відразу декілька працівників редакції журналу повідомили на умовах анонімності, що їм уже оголосили про закриття проекту.
 
Проект «Чистая прибыль» був створений наприкінці минулого року, із березня 2008 року почав виходити журнал. Інвестором виступив Валерій Хорошковський (через групу «Інтер»). За інформацією «ТК», такий проект (аналітичне ділове друковане видання) був дуже цікавим для пана Хорошковського, проте керуюча компанія наполягала на його закритті через можливі труднощі із фінансуванням під час кризи.

20.12.2008 Без попередження відключили рівенську ТРК"Ритм" ...це сталося  20 листопада за десять днів до закінчення виборів міського голови Рівного",- повідомив вчора на прес-конференції директор ТРК "Ритм" Володимир Стратонов.
На його думку причиною відключення є політична реклама, що транслювалася на хвилях цього радіо. На думку іншого учасника прес-конференції - директора Рівненського передавального центру Віктора Талімончика, ТРК „Ритм” працювала, як рекламна агенція, не маючи господарського договору з основним власником радіостанції.
Представник Нацради з питань телебачення та радіомовлення в Рівненській області Дмитро Тарасюк назвав цей випадок безпрецедентним в Україні. За його словами Віктор Талімончик перебрав на себе при відключенні ТРК „Ритм” повноваження Нацради та суду, повідомляє ЗІК.

Остаточну крапку в цій історії, як зазначалося на прес-конференції, має поставити прокуратура. До неї звернулося керівництво ТРК „Ритм”.
26.12.2008 Київське муніципальне видання «Хрещатик» заявляє про вчинення співробітниками міліції нападу на редакцію газети. Відповідну заяву було поширено 25 грудня.
 
«...на редакцію муніципальної газети "Хрещатик" було вчинено напад з боку співробітників правоохоронних органів. Увірвавшися до приміщення редакції за адресою вулиця Володимирська, 51б, не наддавши документи охоронцям редакції, двоє невідомих у штатському почали оглядати поверхи приміщення. Тільки під натиском журналістських запитань один із них показав службове посвідчення на ім'я Савченка А. В., а місцем роботи назвав Департамент МВС із боротьби з економічними злочинами. Проте, побачивши фотокореспондента з камерою, що хотів зняти непроханих гостей, співробітники МВС зникли в невідомому напрямку, але пообіцяли прийти пізніше», - йдеться в заяві.
 
Крім заяви, від імені редакцій київських муніципальних ЗМІ сьогодні було поширене звернення до Президента України Віктора Ющенка, з закликом «стати на захист журналістів і свободи слова в Україні».

Нові елементи економічного, політичного та непрямого тиску-0
Судові позови до ЗМІ та журналістів – 1

26. 12. 2008. Депутат Луцької міськради Микола Некетюк подав позов до суду на журналістку «Віче-інформ» Галину Баран.
Депутат звинувачує журналістку у недостовірності поданої нею інформації щодо незаконного будівництва чиновником гаража («Депутат міської ради відбирає у людей двір», «Відомості», 5 червня 2008 р.).
Свою підтримку Галині Баран висловила Волинська незалежна медіа-профспілка, членом якої є журналістка.

Нові елементи про судові позови до ЗМІ та журналістів –2

05.12.2008  "Турбоатом" (Харків) відкликав раніше поданий позов до Господарського суду Києва до інформаційного агентства "Українські Новини" з вимогою спростувати інформацію про збитки підприємства у квітні-червні.
Про це сказано у постанові суду від 25 листопада.
"У зв'язку з відмовою позивача від позову й прийомом відмови судом, впровадження в справі №20/371 підлягає припиненню", - сказано в ухвалі.
Відповідно до документа, 11 листопада суд одтримав заяву від позивача, у якій він заявив про відмову від позовних вимог і просив припинити впровадження у цій справі, суд дане прохання позивача задовольнив.
Як повідомляло агентство, наприкінці вересня "Турбоатом" подав позов до Госпсуду Києва до Українських Новин спростувати інформацію про збитки підприємства у квітні-червні.
Водночас жодних грошових виплат (крім компенсації судових витрат) завод від агентства не вимагав.
Інформація про збитки підприємства (опублікована 24 липня) базувалася на розміщеному того ж дня "Турбоатомом" у системі розкриття інформації емітентів www.stockmarket.gov.ua звіті про фінансові результати за 1 півріччя, відповідно до якого чистий прибуток підприємства за цей період становив 15 771,2 тис. гривень.
Оскільки 1 квартал "Турбоатом" закінчив із чистим прибутком 27,5 млн. гривень, за підсумками 2 кварталу компанія отримала збитки 11,8 млн. гривень.
Після цього, увечері 25 липня, приблизно о 19:00, "Турбоатом", без окремого повідомлення про зміну даних, відкоригував звіт про фінансові результати за 1 півріччя на www.stockmarket.gov.ua, згідно з якими сума чистого прибутку за перше півріччя становила 28 756,9 тис. гривень.
28 липня о 10:50 "Турбоатом" офіційно розмістив у системі розкриття інформації емітентів повідомлення про те, що до фінансової звітності були внесені зміни.
Таким чином, згідно з відкоригованими даними, чистий прибуток компанії за 2 квартал становив 1,222 млн. гривень
"Турбоатом" жодинм чином не згадав у своїй позовній заяві те, що ним відкориговано вже опубліковану в системі розкриття інформації звітність.
Українські Новини з подивом поставилися до позову "Турбоатома", оскільки докладно висвітлювали процес коригування "Турбоатомом" звітності й, у тому числі, подали інформацію про фінрезультати підприємства відповідно до відкоригованої звітності.

11. 12.2008 11 грудня у Печерському районному суді міста Києва відбулось друге попереднє слухання у справі за позовом Ігоря Урбанського проти газети «КоммерсантЪ».
 
Адвокат позивача Віктор Петруненко конкретизував фрази, спростування яких вимагає Урбанський від газети «КоммерсантЪ»:
 
«"владельцем греческого судна "Фаина", захваченного сомалийскими пиратами у берегов Кении, может быть гражданин Украины";
– "сухогруз принадлежит судоходной компании "Kaalbye Group", которую связывают с заместителем министра транспорта и связи Игорем Урбанским".
– "в Едином государственном реестре юридических лиц указано, что до конца лета 2006 года генеральным директором "Kaalbye Group" являлся 55-летний Игорь Урбанский, в настоящее время занимающий должность заместителя министра транспорта и связи";
– "факт связи господина Урбанского с судоходной компанией "Kaalbye Group" подтверждается и в его биографии, размещенной на официальном сайте Минтранса";
– "источник в Минтрансе рассказал "Коммерсанту", что господа Урбанский и Альперин "давно знакомы, у них есть совместный бизнес"».
 
Суддя відмовилась долучати до справи листування між компанією Kaalbye Shipping та Міжнародним морським бюро через те, що на документах відсутні печатки та підписи. «Оформіть усе з печатями та підписами. Офіційно перекладіть документи з англійської мови українською, і тільки тоді я прийму ваші докази», - сказала суддя Цокол. Натомість, суддя долучила до справи копію прес-релізу PR-служби 5-го флоту ВМС США, аудіо запис розмови журналіста Марти Бондаренко та командора Джейн Кемпбел та його розшифрування з перекладом. Адвокат журналіста Костянтина Усова Олександр Бурмагін пообіцяв надати лист компанії Kaalbye Shipping із проханям про допомогу до організації, яка контактує із сомалійськими піратами.
 
Наступне засідання, на якому справа розглядатиметься по суті, відбудеться 13 січня 2009 року.

Судові позови ЗМІ та журналістів – 0
Нові елементи про судові позови ЗМІ та журналістів - 0

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!