ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Аудиторія українських онлайн-медіа продовжує просідати. Аналіз даних Similarweb

03.02.2025, 16:49
Яна Машкова

Інститут масової інформації оцінив, що за підсумками четвертого кварталу 2024 року аудиторія 10 найпопулярніших українських онлайн-видань зазнала значних змін: лише трьом редакціям вдалося покращити свої показники – “Українській правді”, УНІАНу та “Кореспонденту”. Загалом, хоча перелік 10 найпопулярніших медіа залишився незмінним, загальна відвідуваність сайтів знизилася на 21,1% за рік, що свідчить про серйозні виклики для українських медіа в умовах мінливого інформаційного простору.

Такий вигляд має десятка найпопулярніших українських онлайн-медіа за підсумками четвертого кварталу 2024 року, за даними SimilarWeb:

За підсумками четвертого кварталу 2024 року перелік 10 найпопулярніших українських онлайн-видань суттєво змінився в порівнянні з показниками такого самого періоду 2023 року:

  • за підсумками року лише трьом редакціям вдалося покращити показники аудиторії: УНІАНу – на 44,6%; “Українській правді” – на 23,8% та “Кореспонденту” – на 12,3%;
  • “Українська правда” піднялася з п'ятої сходинки на першу з приростом аудиторії на 23,8%;
  • УНІАН із сьомої перемістився на другу сходинку;
  • видання “Цензор” змістилося на одну позицію і посідає третє місце;
  • Oboz.ua спустився з першої сходинки на четверту зі зменшеним показником аудиторії –32,2%;
  • позиція ТСН просіла на дві сходинки й перебуває на п'ятому місці;
  • “Кореспондент” покращив рейтинг і посідає шосте місце з приростом аудиторії +12,3%;
  • РБК-Україна спустилося на сьоме місце, втративши четверту позицію;
  • “24 канал” спустився на дві позиції і посів восьме місце;
  • NV спустилося лише на одну сходинку та посідає дев'яте місце;
  • без змін залишилася редакція “Фокус”, яка посідає десяте місце в рейтингу. Втім, варто зазначити, що показник відвідуваності сайту за рік зменшився на 21,1%.

Огляд аудиторії сайтів за даними SimilarWeb за підсумками четвертого кварталу 2024 року

“Українська правда” переважно має чоловічу аудиторію (67%). Найактивніше ядро читачів складається з аудиторії віком 25–34 роки (21,3%) та 55–64 роки (19,6%). 71,5% читачів сайту становлять відвідувачі з українськими ІР-адресами. Також трафік генерують користувачі зі США (7,8%), Німеччини (3,6%), Канади (2,6%) та Великої Британії (2,2%). Переважно читачі заходять на сайт за прямим посиланням (64%), трішки менше через посилання в пошукових системах (27,5%). Трафік через реферальні посилання дають 5,3% заходів, це один з найнижчих показників серед інших найпопулярніших онлайн-медіа. Близько 3,2% трафіку також приносять посилання із соціальних мереж. Найактивніше аудиторія переходить на сайт із соцмережі Reddit (49%), за посиланнями на Facebook 19%, YouTube 18% та Х 8,5%.

Гендерний розподіл аудиторії УНІАНу складається з 37,5% жінок та 62,5% чоловіків. Основна аудиторія медіа – це люди віком 55–64 (19,8%) та 65+ років (23%). Географічне ядро складається із заходів через українські ІР-адреси (89,5%). Значно менше заходів з Іспанії (1,4%), Польщі (1,2%) та Німеччини (1%). Водночас близько 1,3% трафіку – переходи з російських ІР-адрес. Майже 58% трафіку сайту приносять органічні переходи через пошукові системи. 27,4% трафіку – переходи читачів через прямі посилання. В 11,7% аудиторія переходить на сайт через реферальні посилання. Близько 2,8% трафіку сайту дають переходи через соціальні мережі. Найактивніше аудиторія соцмереж взаємодіє із сайтом через Facebook (48%), YouTube – 29,5%, Telegram – 7%, X – 4% та WhatsApp – 3%.

Видання “Цензор” переважно має чоловічу аудиторію (68%) та лише 32% читачок. Найактивніша аудиторія – люди віком 55–64 (20,9%) та 65+ років (18,7%). Переважна кількість трафіку – це читачі з України (78,9%). Значно менше переходів з Німеччини (4%), Великої Британії (2%) та США (1,8%). І близько 2,4% трафіку генерують сайту читачі з російськими ІР-адресами. Основне ядро переходів на сайт – прямі переходи читачів (63,9%). Значно менше трафіку становлять переходи через пошукові системи (19,7%) та реферальні посилання (15,4%), менше ніж 1% становлять переходи із соціальних мереж. Найчастіше аудиторія переходить на сайт через X (Twitter) – близько 26% трафіку, через YouTube 24%, Facebook 23% та Reddit 23%.

Аудиторія сайту Oboz.ua складається переважно з чоловіків (69,5%) та лише з 30,5% жінок. Найбільша читацька група люди віком 65+ років (29,2%) та віком 55–64 роки (22,5%). Географічне ядро аудиторії становить 87,2% читачів з українською ІР-адресою. Значно менше трафіку генерували читачі з Росії (2%), США (1,8%), Німеччини (1,4%), і менш ніж 1% – з Польщі. Основний трафік сайту становлять реферальні переходи (45,6%). Значно менше трафіку від прямих переходів (27,4%) та органічних посилань (25,3%). Також сайт отримує трафік завдяки постам у соціальних мережах (1,7%). Найкращий трафік сайту приносять пости з Facebook (68%). Також трафік генерується через YouTube (19%), Telegram 8% та Х 3%.

Аудиторія сайту ТСН складається переважно з чоловіків (64%) та лише на 36% – з жінок. Ядро сайту – читачі віком 65+ (25,5%) та 55–64 роки (20%). Переважно трафік сайту становлять переходи з українських ІР-адрес (88,5%). Додатково трафік генерує аудиторія з Німеччини (1,4%), США (1,3%), і менш ніж 1% – читачі з Польщі. Близько 1,3% трафіку генерує російська аудиторія. Майже однакові показники джерел трафіку має сайт завдяки пошуковим системам (40,2%) та реферальним переходам (39,2%). Значно менше трафіку сайт отримує через прямі переходи (18,7%). Щодо соціальних мереж, то трафік становить менш ніж 2%. Найкраще аудиторія взаємодіє з посиланнями на Facebook (81%), втім джерело трафіку також іде від посилань на YouTube (11%), Telegram (5%), Instagram (1%).

На 67% аудиторія “Кореспондента” складається з чоловіків та на 33% – з жінок. Ядро трафіку становлять три вікові групи: читачі віком 25–34 (20%), 55–64 (19%) та 35–44 (18%) роки. Переважну більшість трафіку (67%) генерує аудиторія з українськими ІР-адресами. Додатковий трафік також додають читачі зі США (8,4%), Великої Британії (6%), Канади (4,2%) та Німеччини (майже 3%). Переважно читачі взаємодіють із сайтом через прямі посилання на сайт (66,7%), менше через пошукові системи (26,9%) та реферальні посилання (5,4%). І близько 1% трафіку переходи через соціальні мережі. У соціальних мережах найкращий трафік приносять посилання через YouTube (41%), Facebook 30% та Telegram 15%.

На сайті “РБК-Україна” найактивніша аудиторія сайту люди віком 65+ років (25,6%) та 55–64 роки (21%). Аудиторія видання складається на 68% з чоловіків та на 32% – з жінок. 80,3% трафіку генерують читачі з України, 3,7% – аудиторія зі США, і 2% читачів з німецькими ІР. Майже 3% трафіку роблять користувачі з російськими ІР-адресами. З нового: 1,1% трафіку дає аудиторія з вірменськими ІР-адресами. Майже половина трафіку (41%) переходи через реферальні посилання. Менше трафіку приносить органічний пошук (34%) та прямі переходи (23%). І близько 1,5% трафіку приносить аудиторія із соціальних мереж. З неочікуваного: майже 38% дає соцмережа Reddit. Дещо схожі показники переходи з Facebook (36%), посилання з YouTube 16,5%. Значно менше трафіку з X (Twitter) лише 4% та Telegram (3%).

Аудиторія “24 каналу” переважно складається з чоловіків (69%) та 31% жінок. Ядро читачів – люди віком 65+ (27,5%) та 55–64 роки (21,6%). 87% трафіку на сайті відбувається із заходів з українських ІР-адрес. Значно менше читачів з Німеччини (2,2%), Нідерландів (1,3%), США (1%). Також близько 2% росіян стежать за новинною стрічкою медіа. Основний трафік на сайт надходить із читачами, які переходять через реферальні посилання (42,8%). Також аудиторія переходить на сайт через органічний пошук (32,6%) та прямі переходи (22,6%). Соціальні мережі становлять 1,9% трафіку. З них 68,5% переходів з Facebook, 15% – YouTube, 8% – Telegram та 6,5% – X (Twitter).

Гендерний розподіл сайту NV складається із 66% чоловічої та 24% жіночої аудиторії. Найактивніша аудиторія, 65+ років, становить 23%, і категорія читачів 55–64 років – майже 20%. Найчастіше читачі відвідують сайт з українських ІР-адрес (76,3%). Також сайт відвідують читачі зі США (3,77%), Німеччини (2,65%) та Великої Британії (2,22%). І близько 2,41% росіян підчитують новини NV. Основний потік заходів відбувається через прямі переходи на сайт (35,3%) та органічний пошук (30,7%). Втім, близько 30,7% – переходи на сайт через реферальні посилання. Найменшу кількість переходів дають посилання із соціальних мереж (3,1%). Щодо соцмереж, то майже половина заходів відбувається з Facebook (44%), Reddit – 27%, посилання з YouTube – 13%, 8% – з X (Twitter) та близько 5% – переходи з Telegram.

Сайт “Фокус” має переважно чоловічу аудиторію (72%) та лише 28% жіночої. Переважна частина читачів – аудиторія 65+ (30,6%) та 55–65 років (22,6%). Для порівняння: найнижчий показник має аудиторія віком 18–24 роки (лише 7,4% основної кількості заходів на сайт). Ядро трафіку – аудиторія з українськими ІР-адресами (88,9%). Значно менше заходів з німецьких ІР-адрес (3,4%), російських (1,8%), з ІР-адрес США (0,8%) та Польщі (0,6%). Переважна більшість трафіку це переходи через реферальні посилання (62,3%). Значно менше аудиторії знаходить сайт через пошукові системи (20,9%) та переходить на сайт напряму (15,8%). Переходи із соціальних мереж становлять менш ніж 1%. Основний трафік із соцмереж дають сайти Facebook, Telegram, YouTube, X (Twitter) та навіть російський сервіс Odnoklassniki.

Інші ключові параметри найпопулярніших медіа

Експерти Інституту масової інформації також проаналізували такі ключові параметри в 10 найпопулярніших медіа: час перебування відвідувачів на сайті, кількість переглянутих сторінок та показник відмов (позначає відсоткове співвідношення кількості відвідувачів, що залишили сайт прямо зі сторінки входу або переглянули не більш ніж одну сторінку сайту).

Як раніше повідомляв ІМІ, SimilarWeb не є ідеальним інструментом для вимірювання популярності медіа, його дані можуть містити похибку. Про це йшлося в матеріалі liga.net. Тож оцінювати відвідуваність сайту краще за кількістю унікальних користувачів. Проте цих даних відкриті ресурси не показують.

Рейтинг 50 українських медіа за кількістю переглядів за підсумками четвертого кварталу 2024 року. Всі цифри взято з ресурсу SimilarWeb:

  

Середній показник

(жовтень-грудень 2024 року, млн)

1

Українська правда

43,5

2

УНІАН

35,6

3

Цензор

34,9

4

Oboz.ua

34,5

5

ТСН

32,5

6

Кореспондент

27,1

7

РБК Україна

24,4

8

24 канал

24,3

9

NV

18,8

10

Фокус

17,4

11

novyny.live

15,7

12

Главком

11,4

13

Гордон

9,2

14

Радіо Свобода

9,0

15

ДТ

8,4

16

Ліга

7,8

17

Суспільне

7,3

18

Еспресо

7,0

19

Телеграф

7,0

20

Знай

7,0

21

Захід.нет

6,2

22

Інформатор

5,5

23

Апостроф

5,1

24

Strana (сума доменних імен .best, .today, .news)

4,0

25

newsyou.info

3,8

26

Glavred info

3,6

27

УНН

3,6

28

Укрінформ

3,4

29

Факти

3,1

30

Дело

3,0

31

ЛБ

3,0

32

Gazeta.ua

2,4

33

Хвиля

2,3

34

Громадське

2,2

35

Слово і діло

2,2

36

ukranews.com

1,8

37

Рубрика

1,6

38

Comments

1,5

39

enovosty.com

1,5

40

Інтерфакс-Україна

1,4

41

Forbes.ua

1,3

42

5 канал

1,1

43

Бабель

0,83

44

Новинарня

0,68

45

Букви

0,68

46

Прямий

0,65

47

Громадське радіо

0,64

48

КП

0,62

49

Політека

0,56

50

Тексти

0,54

 

Liked the article?
Help us be even more cool!