ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

«Акцент» в Черкасах та «Народне слово» в Кіровограді розмістили найбільше сумнівних матеріалів

05.12.2008, 01:00
Про це свідчать результати моніторингу друкованих видань та інформаційних Інтернет-виданнях, який здійснювався Черкаською обласною молодіжною громадською організацією «Асоціація молодих правників» з 1 по 31 грудня 2008 року в Черкаській та Кіровоградській областях.

Експерти:

Тетяна Бондаренко – канд. філол. наук, доцент, завідувач кафедри журналістики, реклами і PR-технологій ЧНУ ім. Б. Хмельницького;

Володимир Чос – журналіст;

Вікторія Талашкевич – Голова Кіровоградського прес-клубу.

 Було виявлено 31 матеріал, який, на думку експертів, не відповідає журналістським стандартам і міг бути замовним.

 Найбільш сумнівними були матеріали наступних видань:

 У Черкасах:

1. Друковані ЗМІ:

 - газета «Акцент» - 6;

- газета «Вечірні Черкаси» - 5;

- газета «Нова Молодь Черкащини» - 1;               

- газета «Губернские ведомости» - 0;

- газета «Антенна» - 2;

- газета «Ранкова Пошта» - 1.

 2. Інформаційні Інтернет-видання:

 -«Провінція», www.pro-vincia.com.ua  – 1.

- «Прес-центр»,  www.press-centr.ck.ua   - 0.

 У Кіровограді:

 1. Друковані ЗМІ:

 - тижневик «Народне слово» - 3;

- газета «Ведомости-плюс» - 2;

- газета «Украина-центр» - 2;

- газета «Діалог» - 2;

- газета «Вечірня газета» - 2;

- газета «Кіровоградська правда» - 1.

 

2. Інформаційні Інтернет-видання:

- «Весь Кіровоград», www.kirovograd.net  – 3;

- «Кіровоградські новини», www.kr-news.com.ua  – 0.

 

Як відзначає Тетяна Бондаренко, для журналістів інформація є об’єктом роботи: вони збирають, опрацьовують та поширюють не будь-яку, а актуальну, суспільно значущу інформацію.

Якщо до інформації виявляють інтерес, це ще не свідчить, що вона є суспільно значущою, бо вона має стосуватися питань, які справді впливають на суспільство й спричинюють потребу реагування.

Наприклад, повідомлення про те, що функціонування мікрохвильової печі може завдати шкоди здоров’ю людини, можливо, приверне менше уваги, ніж світські хроніки, однак така інформація торкається питання здоров’я громадян, а тому є суспільно важливою. Обговорення призведе до реагування на проблему – посилення вимог щодо надання покупцям інформації про печі в місцях їх продажу, зміни норм безпеки мікрохвильових пічок тощо. Збираючи інформацію, очевидно, не варто концентруватися лише на суспільно значущій інформації, однак саме їй слід надавати перевагу.

 На думку Володимира Чоса - Газетна “джинса” перетворюється на двигун торгівлі.

Передноворічний ажіотаж відобразився на змістові друкованих матеріалів у ЗМІ Черкащини. Ремісники від “джинси” активно підігрівали споживацький бум на товари і послуги. Найчастіше рекламували алкогольні напої.

Об’єктами моніторингу стали найбільш масові й тиражні видання регіону: “Вечірні Черкаси”, “Акцент”, “Антенна”, “Нова Молодь Черкащини”, “Ранкова пошта”. В умовах економічної кризи газети відійшли від політики і взялися за тему споживання, які не є надто актуальними чи соціально важливими. Тільки “Антенна” розмістила 2 статі партійно-політичного наповнення та “Нова Молодь Черкащини” – 1. Решта – нав’язливо радили на що ліпше витратити гроші: напої, побутові прилади, медичні препарати, послуги ті інше.

Це відверта комерційна реклама. Інформація переважно ведеться від автора. Поодинокі коментарі експертів, які наводяться в текстах, лише продовжують та підсилюють рекламну лінію.  Тільки 5 матеріалів подані за підписом авторів. Якраз у них і відокремлені факти від журналістських коментарів. Лише одне інтерв’ю не агітує, а інформує читача. Решта текстів опубліковані анонімно, мають ознаки прямої агітації.

Вікторія Талашкевич говорить, що в публікаціях трапляється заангажоване висвітлення актуальної теми, матеріали не підтверджені фактами, трапляється незбалансований матеріал та приховання фактів, не подається протилежна точка зору, матеріал є не повністю етичним з огляду на однобокість висвітлення.

Поряд цим в більшості публікацій подається явна прихована політична реклама та реклама без позначки. Значно збільшилася кількість заангажованого матеріалу який подається як «на честь» так і «обливання брудом» політиків.

Моніторинг здійснюється в рамках проекту «Рух за відповідальну журналістику», який реалізується ЧОМГО «Асоціація молодих правників» за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні

Liked the article?
Help us be even more cool!