ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

90 сумнівних матеріалів виявили експерти в рівненській пресі в березні 2009 року

05.03.2009, 01:00
У Рівному в березні 2009 року “комерційним джинсовим” лідером рівненської преси є “ОГО”,  лідером “політичної джинси” - “Рівне вечірнє”,  а найбільшим  замовником  замовних матеріалів – традиційно БЮТ та місцеві підприємці

 


Найбільше матеріалів з порушенням цих стандартів було опубліковано у газетах “ОГО”, «Рівне вечірнє», «Вільне слово» та “Рівне експрес” . Загалом виявлено 90 таких матеріалів.

Такими є висновки 3 незалежних експертів: Катерини Іванової, Валентини Романюк  та Богдани Стельмах, які вони оприлюднили за результатами моніторингу публікацій у 8 друкованих виданнях Рівненщини, що його проводить громадська організація “Інформаційне агентство “Рівнеінформ” за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні.

Із 90 матеріалів, де експерти зафіксували явні порушення стандартів актуальності, значущості та збалансованості, 24 - стосувалося місцевих виробників  та 10 – торгівельних центрів та магазинів. Серед політичних партій та блоків, які розглядаються як потенційні замовники сумнівних матеріалів, лідирує БЮТ (19матеріалів). 

Про кого матеріал або імовірний замовник

Скільки було опубліковано

БЮТ

19

Народна партія, Литвин

4

Партія регіонів

1

Єдиний центр

3

Банки

9

Облспоживспілка

4

Місцеві підприємства (виробники, надавачі послуг)

24

Всеукраїнські підприємства, бренди

8

Федерація профспілок

4

Автоцентри

3

Центр зайенятості

1

Торгівельні центри, магазини

10

ВСЬОГО

90

До комерційної “джинси” експерти віднесли  62 матеріали, до політичної –  28 матеріалів.

Видання

Кількість замовних матеріалів

ВСЬОГО

Комерційна

Політична

“ОГО”

23

0

23

“Рівненська газета”

4

1

5

“Рівне вечірнє”

11

11

22

“Рівне-експрес”

4

8

12

“Рівне-ракурс”

2

6

8

“Літопис Заходу”

6

0

6

“Вільне слово”

11

2

13

“Провінційка”

1

0

1

ВСЬОГО

62

28

90

Катерина Іванова, медіа-тренер Інституту розвитку регіональної преси, м. Рівне:

у Рівному спостерігається певна «спеціалізація» ЗМІ на різних видах джинси. Скажімо, «Рівне ракурс» головним чином друкує політичну джинсу, «ОГО» спеціалізується на комерційних замовних матеріалах. Чимало політичних матеріалів повторюються не лише в різних ЗМІ одного регіону, а й у виданнях інших областей. Найбільший політичний замовник- БЮТ, а комерційна джинса головним чином замовляється місцевими підприємцями.

Валентина Романюк, фрі-лансер, кореспондент «Радіо Свобода»:

За період моніторингу відчувається не стільки зменшення, як зміна характеру ймовірно замовних матеріалів як у рівненській, так і у волинській пресі. Наголошую – «ймовірно», адже акценти, котрі розставляють місцеві журналісти стосовно   багатьох політичних подій та особистостей, часто  є об’єктивними, і тільки  певна незбалансованість поглядів на користь того чи іншого політика або ж неповне висвітлення матеріалу змушує робити висновки про те, що матеріал є «джинсовим».  Серед політичної «джинси» у березні «процвітала» тема виборів  до Тернопільської обласної ради (тут автори часто висвітлювали ситуацію з позиції однієї політили), менше – ситуація навколо роботи уряду і Нацбанку.  Основні замовники політичних матеріалів – Єдиний центр, БЮТ, Блок Литвина, «Свобода», Партія регіонів.

На другому місті серед замовників - банки, серед яких лідирують «Надра Банк», «Приватбанк», «Райффайзенбанк»,  «Укрсиббанк», «Укргазбанк». Активними в завуальованому рекламуванні послуг лишились ріелтерські та дизайнерські компанії, автосервісні служби, магазини і фірми побутової техніки та її обслуговування, дещо менше, ніж у минулі місяці – дистриб’ютори ліків та медобладнання. У багатьох випадках, як і раніше, маркування могло б зняти будь-які питання до матеріалу.  У минулому місяці практично не помітні  «джинсові» матеріали, до яких могли б мати претензії конкуренти партій чи фірм – «замовників». Тобто, відвертого очорнювання  конкурентів замовника  волинські та рівненські журналісти сьогодні  намагаються уникнути.
Liked the article?
Help us be even more cool!