89 сумнівних матеріалів визначили експерти в Рівному
Такими є висновки 3 незалежних експертів: Катерина Іванової, Валентини Романюк та Богдани Стельмах, які вони оприлюднили за результатами моніторингу публікацій у 8 друкованих виданнях Рівненщини, що його проводить громадська організація “Інформаційне агентство “Рівнеінформ” за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні.
Із 89 матеріалів, де експерти зафіксували явні порушення стандартів актуальності, значущості та збалансованості, 18 - стосувалися прихованої реклами місцевих виробників(надавачів послуг) та 10 фармацевтичних підприємств та лікувальних препатратів. Серед політичних партій та блоків, які розглядаються як потенційні замовники сумнівних матеріалів, лідирує БЮТ (12 матеріали).
Про кого матеріал або імовірний замовник | Скільки було опубліковано |
БЮТ | 12 |
Народна партія, Литвин | 8 |
Хомко В. (нинішній мер) | 1 |
Богатирчук-Кривко С. (екс-кандидат на пост мера) | 2 |
Єдиний центр | 2 |
Партія регіонів | 1 |
Місцеві підприємства (виробники, надавачі послуг) | 18 |
Місцеві ресорани, кафе, готелі, кінотератри | 8 |
Банки | 6 |
Навчальні заклади (МЕГУ) | 1 |
Будівельні компанії | 3 |
Фармацевтичні фірми, препарати | 10 |
Органи влади, місцевого самоврядування | 4 |
Торгівельні центри, магазини | 6 |
Салони краси | 2 |
Автоцентри | 5 |
ВСЬОГО | 89 |
До комерційної “джинси” експерти віднесли 62 матеріали, до політичної – 27 матеріалів.
Видання | Кількість замовних матеріалів | ВСЬОГО | |
Політична | Комерційна | ||
“ОГО” | 0 | 24 | 24 |
“Рівненська газета” | 1 | 5 | 6 |
“Рівне вечірнє” | 7 | 6 | 13 |
“Рівне-експрес” | 6 | 4 | 10 |
“Рівне-ракурс” | 4 | 12 | 16 |
“Літопис Заходу” | 0 | 1 | 1 |
“Вільне слово” | 9 | 10 | 19 |
“Провінційка” | 0 | 0 | 0 |
ВСЬОГО | 27 | 62 | 89 |
Катерина Іванова, медіа-тренер Інституту розвитку регіональної преси, м. Рівне:
Кількість реклами (і маркованої, і прихованої) суттєво зменшилася. По Рівному переважає комерційна джинса, по Луцьку- політична. Стабільно активним замовником залишається БЮТ. Але пояснюєтся це не стільки підвищенням «етичності» ЗМІ, а й скороченям рекламних бюджетів у зв'язку із «п'яним січнем» та загальною економічною скрутою.
Валентина Романюк, фрі-лансер, кореспондент «Радіо Свобода»:
У січні 2009 року «джинсові» матеріали Рівненської преси мали здебільшого комерційне забарвлення, у той час як на Волині пропорції комерційної і політичної «джинси» розподілилися майже порівну. Серед замовників політичну «джинсу» найбільш активно використовували найвпливовіші політичні сили в регіоні – БЮТ, НУ, ЄЦ, НРУ, Народна партія, а також місцева влада та її структури на кшталт управлінь, КРУ, відділів економіки. Однією з найпоширеніших серед політичних стали «газова» тема, тема стосунків прем’єр-президент, парламентські проблеми. Комерційна «джинса» найчастіше є рекламою товарів і послуг без відповідної позначки – здебільшого у сфері медицини, косметології, побутової та електронної техніки, послуг зв’язку. «Газову» кризу водночас намагалися використати підприємства, які реалізовують індивідуальні системи опалення; фінансову кризу зачіпали здебільшого політики. Натомість банки, розміщуючи проблемні матеріали, фактично рекламували свої послуги та намагалися заявити про свою надійність у нестабільний фінансовий час, щоб таким чином втримати клієнтів, переконати їх у своїй надійності. У багатьох «джинсових» матеріалах подані думки опонентів, однак непропорційно, з висновками на користь однієї сторони.
Help us be even more cool!