У Рівному в лютому 2009 року “комерційним джинсовим” лідером рівненської преси залишається “ОГО”, лідером “політичної джинси” – “Рівне ракурс”, а найбільшим замовником замовних матеріалів продовжує бути БЮТ
Найбільше матеріалів з порушенням цих стандартів було опубліковано у газетах “ОГО”, «Рівне експрес» та “Рівне ракурс” . Загалом виявлено 85 таких матеріалів.
Такими є висновки 3 незалежних експертів: Катерини Іванової, Валентини Романюк та Богдани Стельмах, які вони оприлюднили за результатами моніторингу публікацій у 8 друкованих виданнях Рівненщини, що його проводить громадська організація “Інформаційне агентство “Рівнеінформ” за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні.
Із 85 матеріалів, де експерти зафіксували явні порушення стандартів актуальності, значущості та збалансованості, 20- стосувалися прихованої реклами місцевих виробників (надавачів послуг) та 10 торгівельних центрів. Серед політичних партій та блоків, які розглядаються як потенційні замовники сумнівних матеріалів, лідирує БЮТ (17 матеріалів).
|
Про кого матеріал або імовірний замовник |
Скільки було опубліковано |
|
БЮТ |
17 |
|
Народна партія, Литвин |
7 |
|
Й. Вінський |
1 |
|
Єдиний центр |
3 |
|
Банки |
4 |
|
Компанія Біоензим |
4 |
|
Місцеві підприємства (виробники, надавачі послуг) |
20 |
|
Місцеві ресторани, кафе, готелі, кінотератри |
2 |
|
Укрпошта |
2 |
|
Алкологольні копманії, бренди |
5 |
|
Фармацевтичні фірми, препарати |
7 |
|
Органи влади, місцевого самоврядування |
2 |
|
Торгівельні центри, магазини |
10 |
|
Автоцентри |
1 |
|
ВСЬОГО |
85 |
До комерційної “джинси” експерти віднесли 57 матеріалів, до політичної – 28 матеріалів.
|
Видання |
Кількість замовних матеріалів |
ВСЬОГО |
|
|
Комерційна |
Політична |
||
|
“ОГО” |
22 |
1 |
23 |
|
“Рівненська газета” |
4 |
3 |
7 |
|
“Рівне вечірнє” |
8 |
3 |
11 |
|
“Рівне-експрес” |
6 |
6 |
12 |
|
“Рівне-ракурс” |
9 |
10 |
19 |
|
“Літопис Заходу” |
4 |
0 |
4 |
|
“Вільне слово” |
4 |
5 |
9 |
|
“Провінційка” |
0 |
0 |
0 |
|
ВСЬОГО |
57 |
28 |
85 |
Катерина Іванова, медіа-тренер Інституту розвитку регіональної преси, м. Рівне:
У Рівному вже традиційно переважна кількість “джинси” – прихована реклама товарів та послуг (без відповідного маркування). Основні замовники – місцеві підприємства. Політичні замовники експлуатують теми економічної кризи, різкого коливання курсу валюти та газовий конфлікт (а відтак і вартість газу для населення), аби надати своїм матеріалам актуальності та суспільної значущості. Однак ці статті незбалансовані, відсутні різні точки зору, не представлені усі сторони конфліктів.
Валентина Романюк, фрі-лансер, кореспондент «Радіо Свобода»:
У рівненській пресі переважають замовні комерційні матеріали з рекламою продуктів або послуг. Віднести їх до категорії «джинси» спонукає хіба що відсутність маркування. Водночас саме помітка «політична реклама» могла б убезпечити редакції від претензій політичних конкурентів замовників, котрі першими безпомилково розпізнають «джинсу».