ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

85 сумнівних матеріалів виявили експерти у рівненських ЗМІ

05.02.2009, 01:00
У Рівному в лютому 2009 року “комерційним джинсовим” лідером рівненської преси залишається  “ОГО”,  лідером “політичної джинси” - “Рівне ракурс”,  а найбільшим  замовником  замовних матеріалів продовжує бути БЮТ

Найбільше матеріалів з порушенням цих стандартів було опубліковано у газетах “ОГО”, «Рівне експрес» та “Рівне ракурс” . Загалом виявлено 85 таких матеріалів.

Такими є висновки 3 незалежних експертів: Катерини Іванової, Валентини Романюк  та Богдани Стельмах, які вони оприлюднили за результатами моніторингу публікацій у 8 друкованих виданнях Рівненщини, що його проводить громадська організація “Інформаційне агентство “Рівнеінформ” за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні.

Із 85 матеріалів, де експерти зафіксували явні порушення стандартів актуальності, значущості та збалансованості, 20- стосувалися прихованої реклами місцевих виробників (надавачів послуг)  та 10 торгівельних центрів. Серед політичних партій та блоків, які розглядаються як потенційні замовники сумнівних матеріалів, лідирує БЮТ (17 матеріалів). 

Про кого матеріал або імовірний замовник

Скільки було опубліковано

БЮТ

17

Народна партія, Литвин

7

Й. Вінський

1

Єдиний центр

3

Банки

4

Компанія Біоензим

4

Місцеві підприємства (виробники, надавачі послуг)

20

Місцеві ресторани, кафе, готелі, кінотератри

2

Укрпошта

2

Алкологольні копманії, бренди

5

Фармацевтичні фірми, препарати

7

Органи влади, місцевого самоврядування

2

Торгівельні центри, магазини

10

Автоцентри

1

ВСЬОГО

85

До комерційної “джинси” експерти віднесли  57 матеріалів, до політичної –  28 матеріалів.

Видання

Кількість замовних матеріалів

ВСЬОГО

Комерційна

Політична

“ОГО”

22

1

23

“Рівненська газета”

4

3

7

“Рівне вечірнє”

8

3

11

“Рівне-експрес”

6

6

12

“Рівне-ракурс”

9

10

19

“Літопис Заходу”

4

0

4

“Вільне слово”

4

5

9

“Провінційка”

0

0

0

ВСЬОГО

57

28

85

Катерина Іванова, медіа-тренер Інституту розвитку регіональної преси, м. Рівне:

У Рівному вже традиційно переважна кількість “джинси” – прихована реклама товарів та послуг (без відповідного маркування). Основні замовники – місцеві підприємства. Політичні замовники експлуатують теми економічної кризи, різкого коливання курсу валюти та газовий конфлікт (а відтак і вартість газу для населення), аби надати своїм матеріалам актуальності та суспільної значущості. Однак ці статті незбалансовані, відсутні різні точки зору, не представлені усі сторони конфліктів.

 Валентина Романюк, фрі-лансер, кореспондент «Радіо Свобода»:

У рівненській пресі переважають замовні комерційні матеріали з рекламою продуктів або послуг. Віднести їх до категорії «джинси» спонукає хіба що відсутність маркування.    Водночас саме помітка «політична реклама» могла б убезпечити редакції від претензій політичних конкурентів замовників, котрі першими безпомилково розпізнають «джинсу».

Liked the article?
Help us be even more cool!