ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

43,5% джерел інформації в регіональних новинах під час війни – пресрелізи й фейсбук-сторінки офіційних установ: дослідження ІМІ

30.09.2022, 15:58

Пресрелізи, речники, офіційні сайти й сторінки офіційних установ у фейсбуці  становлять більшу частину джерел інформації в регіональних новинах. Їхня частка складає 43,5% загальної кількості джерел інформації в регіональних новинах. 

Такими є результати дослідження ГО “Інститут масової інформації”, що було проведене в дев'яти регіонах України у вересні цього року.*

Так, за результатами дослідження, 25% джерел інформації припадає на пресслужби, заяви речників і речниць, а  також пресрелізи. Водночас найбільше новин із пресрелізів зафіксовано в регіональних онлайн-медіа Одеси – 69% джерел інформації становили саме посилання на пресрелізи, речників і речниць – і Черкас – 58% загальної кількості джерел у новинах регіону. Найменше пресрелізних новин зафіксовано в онлайн-медіа Донецька (11%) і Рівного (9% джерел в новинах онлайн-медіа регіону). 

Ще 18,5% джерел інформації в новинах становили інформаційні сайти та офіційні сторінки державних і муніципальних установ у фейсбуці. Разом з тим у регіональних новинах зафіксовано не більш ніж 6% власної роботи журналістів. У порівнянні із січнем 2020 року цей показник зменшився майже вдвічі – з 10,5 до 6%. Водночас найбільший показник власної роботи показали онлайн-медіа Кропивницького (17% загальної кількості джерел у новинах регіону), а також Рівного й Одеси (по 8% відповідно). Найменше власних новин виробляли онлайн-медіа Херсона (3,5% загальної кількості джерел у новинах регіону) і Донецька (3%). Зауважимо, що це може бути пов'язане з релокацією великої частини локальних медіа через окупацію регіонів, а також, як наслідок, з погіршенням умов і можливостей для повноцінної роботи медіа.

 

За даними дослідження, 15% джерел інформації припали на соцмережі й месенджери. Найбільше їх використовували в новинах волинських (27%), львівських (22%) і дніпровських онлайн-медіа (20% загальної кількості джерел в новинах регіону). Найменше соцмережі й месенджери як джерело інформації використовували в онлайн-медіа Одеси (4%) і Донецька (6%). 

Разом з тим такий самий відсоток у регіональних новинах становили передруки з інших українських ЗМІ. 15% джерел інформації – передруки зі всеукраїнських чи регіональних медіа. Заяви посадових осіб склали 8% джерел інформації в регіональних новинах. 2% джерел інформації були передруками з іноземних ЗМІ. Також під час моніторингу зафіксовано не більш ніж 1% російських джерел інформації, на які посилалися в регіональних новинах. Інші джерела становили 5% загальної кількості джерел інформації в новинах регіональних онлайн-медіа. Ще 3,5% новин не містили жодної вказівки на джерело інформації. У порівнянні з дослідженням в січні 2020 року цей показник зменшився на пів відсотка.

*У межах дослідження з 12 по 16 вересня 2022 року проаналізовано 5828 публікацій у новинних стрічках регіональних онлайн-медіа, зокрема 6609 джерел інформації в 45 регіональних онлайн-медіа дев'яти регіонів України (Волинь, Дніпро, Донецьк (неокупована частина), Кропивницький, Львів, Одеса, Рівне, Херсон, Черкаси). До моніторингу потрапили публікації з новинних стрічок онлайн-медіа. 

Методологія моніторингу охоплювала аналіз кількості й типів джерел інформації в новинних публікаціях, зокрема власна робота, соціальні мережі / месенджери, офіційні сайти / фейсбук-сторінки офіційних установ, посадові особи, інші українські ЗМІ (регіональні / національні), іноземні ЗМІ, російські ЗМІ, пресслужби / речники(-ці) / пресрелізи, без джерел, інше.

Моніторинг проводили в таких ЗМІ:

Волинь (ІА Волинські новини,  ВолиньPost, Волинь24, Район.in.ua, ІА Конкурент); Дніпро (Днепр Оперативный (dnepr.express), Днепровская панорама (dnpr.com.ua), Информатор (dp.informator.ua), gorod.dp.ua, 056.ua); Донецьк (0629, Карачун, Маріуполь city, Новини Донбасу, Восточный Вариант); Кропивницький (Гречка, Без купюр, Точка доступу, CBN, Dozor); Львів (Захід.нет, Вголос, Твоє місто, Дивись.Інфо, Гал-інфо); Одеса (Думська, Одеса.Онлайн, 048, Одеське життя, УСІ); Рівне (Рівне вечірнє, Радіо Трек, Рівне медіа, Рівне 1, ОГО); Херсон (Херсон онлайн, Типичний Херсон, Вгору, Суспільне Херсон, Кавун.city); Черкаси (18000, Прочерк, Провсе, Змі.ck.ua, Вичерпно).

Liked the article?
Help us be even more cool!