25,8% опитаних ІМІ журналістів зазначили, що їхні медіа вигадують авторів чи експертів для матеріалів – дослідження ІМІ
25,8% опитаних ІМІ журналістів вказали, що медіа, де вони працюють, вигадує авторів чи експертів для різних матеріалів.
Такими є результати анонімного кількісного онлайн-опитування журналістів методом анкетування, яке провів Інститут масової інформації у вересні 2023 року*.
Найчастіше медіа вигадують авторів та експертів для джинси та прихованої реклами. Про це вказало 43,6% з тих, чиє медіа вигадує персонажів для матеріалів. Друга за популярністю категорія – вигадані автори та експерти для критичних або розслідувальних матеріалів. Про це вказало 33% тих журналістів, які практикують використання псевдонімів. Така тенденція може свідчити про те, що реальні автори та експерти не почуваються в безпеці, коли готують розслідування або критичні матеріали.
На третьому місці за рівнем використання підставних авторів та експертів – чорний PR (про нього вказало 23% тих, хто вигадує персонажів для матеріалів).
По 18% з-поміж тих, хто вигадує авторів та експертів, роблять це для інших видів матеріалів та кримінальної хроніки.
ІМІ також запитав журналістів щодо того, як їхні медіа реагують на критику та виправляють помилки. 47% опитаних вказали, що після помилки їхнє медіа публікує спростування з вибаченнями, і ще 34% зазначили, що медіа додає до заголовка "виправлено" і пояснює, що саме виправлено. На жаль, цей результат опитування не підтверджується моніторингами ІМІ, які дуже рідко фіксують публічні вибачення від медіа за помилки. Судячи з результатів опитування, журналісти вважають це позитивною і правильною практикою, і, можливо, ми побачимо збільшення таких підходів у медіа.
19% журналістів-респондентів вказали, що їхні медіа не мають адекватних політик щодо помилок. Найчастіше вони редагують матеріал заднім числом (11%), просто видаляють матеріал (5%) та ніяк не реагують на помилки (3%).
*Дослідження проводилося методом кількісного анонімного онлайн-опитування за простою випадковою вибіркою серед потенційних респондентів – журналістів і редакторів, що працюють. Усього отримано 151 відповідь від медійників з усіх регіонів України. З них 58% жінок, 42% чоловіків. Максимальна похибка становить 5%. Дослідження проводилося протягом вересня 2023 року.
Help us be even more cool!