ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

13 сумнівних матеріалів визначили експерти в загальнонаціональних виданнях у березні

05.03.2010, 00:00

У березні в загальнонаціональних виданнях рівень політичної «джинси» зрівнявся з комерційною. Такі ж тенденції спостерігаються в рівненській та кримській пресі.

Загалом експерти визначили 13 сумнівних матеріалів, що містять ознаки прихованої реклами в чотирьох загальнонаціональних виданнях: газети «Факти», «Сегодня», «Экономические известия» та журнал «Корреспондент».

На предмет дотримання журналістських стандартів видання моні торила група експертів у складі: Тараса Шевченко (Інститут медіа права), Руслана Дейниченко (Могилянська школа журналістики) та Андрія Сайчука (журналіста).

Таблиця кількості матеріалів виглядає так:

1. «Факти» – 13

2. «Сегодня» - 0

3. «Экономические известия» - 0

4. «Корреспондент» - 0

Список дивіться ТУТ .

Також в ході дослідження було виявлено 18 матеріалів, які були неналежно марковані як рекламні.

1. «Факти» – 0

2. «Сегодня» - 13

3. «Экономические известия» - 2

4. «Корреспондент» - 3

Список дивіться ТУТ .

Загалом в ході моніторингу експерти визначили:

6 матеріалів з ознаками прихованої реклами політичного характеру.

7 матеріалів з ознаками прихованої реклами комерційного характеру.

18 матеріали неналежно марковані як реклама
(Нагадаємо, що згідно з Законом «Про рекламу» матеріали, які привертають або підтримують інтереси до певної особи або товару, мають бути марковані словом «Реклама» або «На правах реклами»).

Найбільше сумнівних матеріалів політичного характеру надруковані на підтримку Юлії Тимошенко.

Комерційну "джинсу" переважно замовляють: гіпермаркет "Епіцентр", автобудівник концерн Lada та група Баядера.

Загальні тенденції:

Останнім часом спостерігається поява розгорнутих матеріалів на медичну тематику у вигляді відповідей лікаря на питання читачів. В цих матеріалах лікар зазначає номери телефонів  та адресу лікарського закладу, в якому працює, а також зазначає послуги що надає цей лікарський заклад. Це, на думку юриста ІМІ Романа Головенко, є порушенням закону «Про пресу» (пункт 7 част.3 статті 26). Де йдеться, що журналісти мають уникати в своїх матеріалах зазначення реквізитів надавача певних послуг.

Моніторинг здійснюється в рамках проекту «Моніторинг дотримання журналістських стандартів та підвищення медіаграмотності широкого кола українських громадян» за підтримки громадської організації Internews Network «У-Медіа» . Партнером ІМІ в цьому проекті є «Телекритика», що проводить моніторинг дотримання професійних стандартів українськими телеканалами. Методологію моніторингу можна знайти тут.

ІМІ

Liked the article?
Help us be even more cool!