HOTLINE050 447 70 63
We are available 24/7
Leave your contact details
and we contact you
Thank you for reaching out

Or contact us:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

File a complaint

Poroshenko broke into “Rada”’s live broadcast to blame it with "corruption scheme"

16.12.2021, 12:21
Screenshot from the video of Yan Dobronosov
Screenshot from the video of Yan Dobronosov

Former president and leader of “European Solidarity” faction Petro Poroshenko interrupted the live broadcast of the renewed parliamentary TV channel “Rada” to say that the allocation of funds for its modernization was a "corruption scheme", as Ukrinform reported.

In the morning of December 16, Rada TV channel was broadcasting from its studio located on the sidelines of the parliament. Petro Poroshenko went into the studio and said that taxpayers' money had been illegally spent on modernization of the TV channel. He called it to be a "corruption scheme." 

He also noted that the work of the TV channel on the sidelines of the parliament hinders the work of MPs.

Poroshenko called on journalists working for the TV channel "not to be involved in this sham."

"If you, as journalists, see the first day of this broadcast, you will see that there was nothing to do with the coverage of parliamentary activities. This is an absolutely propaganda channel of Zelensky and the mono-majority. The taxpayers do not have to finance this shame at their own expense, ” Poroshenko later told reporters.

We will remind, on December 15 the Rada TV channel began working in the updated format.

Earlier, the Verkhovna Rada Committee on Budget agreed to allocate an additional 320 million UAH (about $11 million) from the state budget for 2022 to the parliamentary TV channel "Rada" and the newspaper "Holos Ukraiyny" (Voice of Ukraine).

From the legal point of view, “Rada” TV channel has some points which cannot but cause concern, and this is not its state profile (even if in compliance with the Resolution 1466 (2205) of the Parliamentary Assembly of the council of Europe “On implementation of Ukraine’s duties and obligations “ , Ukraine had to make of its state broadcaster the public service broadcaster) , these are:

1.Non-transparency of the TV channel's editorial policy and lack of information about the TV channel's managers and key journalists, editors and other responsible persons.

  1. Impossibility on the part of the public to exercise any control over the content and quality of information, in accordance with the statutory goals and interests of society of the state television organization.
  2. Lack of information on budget financing of the TV channel and spending of budget funds.
  3. Non-compliance with public procurement procedures in the case of procurement of information or other products.
  4. Non-existance of a supervisory board or other control and inspection bodies that would prevent violations of the law by the management of the TV channel and the founders of the TV channel.
Liked the article?
Help us be even more cool!
Do you want to be first to learn about the new research of the Institute of Mass Information? Subscribe to the newsletter!
Thank you for suscribing!